Skocz do zawartości

termostat x16... 99 75KM


Gość wolf80

Rekomendowane odpowiedzi

witam i prosze o pomoc.

tytulem wstepu, wymienialem termostaty w roznych silnikach od c14nz, c16nz, x20xev, z18xe, z19dth ale z tym x16...8v 99 75KM nie moge sobie poradzic.

nie pamietam oznaczen x16 i co dalej silnik 8v astra g 99'.

zabralem sie za wymiane termostatu, ale na przeszkodzie stanela plastikowa obudowa rozrzadu blizej silnika, ta za ktora jest termostat.

dodam ze kolo rozrzadu mialem zdjete, sruby odkrecone ale mimo to lapa silnika od prawego nadkola stala na przeszkodzie aby ten plastik odgiac na tyle aby sie dostac do obudowy termostatu.

pytanie jest takie, czy musze odkrecac lape silnika, jesli tak to jak podeprzec silnik i czy wogole trzeba. czy trzeb atez zwalac kolo pasowe do tej pracy?

 

prosze admina o nie usuwanie tematu, jak juz wspomnialem w oznych silnkach opla wymienialem termostat bezproblemowo a tu nie wiem jak sie za to zabrac...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami trzeba silnik podwiesić

lub po prostu delikatnie zalewarkować i wtedy zdemontować łapę.

Niektóre silniki pod kółkami rozrządu mają pokrywę sięgającą do samego dołu,

w takim przypadku demontujesz koło pasowe,

a pod nim mogą ukazać się dodatkowe śrubki pokrywy.

Jak jest w tym konkretnym przypadku musisz obadać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwalasz koło rozrządu,pod nim masz 2 torxy które od góry trzymają obudowę rozrządu i teoretycznie powinieneś móc ją odchylić,ale z tym jest mały problem ponieważ ona ma wkoło wysokie obrzeże i nie daje się tak bezproblemowo odgiąć(może pęknąć).W co poniektórych silnikach jest skonstruowana odwrotnie czyli część przylegająca do silnika jest płaska a pokrywa ma obrzeże,natomiast w AG x16szr "dno"jest sztywne.

Ja akurat swoją miałem już klejoną i przy odginaniu mi pękła,wiec wymieniłem termostat bez problemu.

Znajomy ma na wysokości termostatu wycięty otwór w tej obudowie tak aby mieć dostęp do śrub trzymających obudowę termostatu.

Łapa silnika faktycznie ogranicza pole manewru zwłaszcza że obudowa jest sztywna,więc jeżeli obawiasz się uszkodzenia pokrywy musisz tą łapę odkręcić.Podeprzesz silnik i to wystarczy aby ją odkręcić.

 

Ps.przeniosłem temat do odpowiedniego działu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności