Gość sylwan Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam. Autko to Astra f hatchback 95r. x16sz z gazem. Mam ją prawie 3 lata (auto z niemiec). Gaz jest założony dopiero za mojego użytkowania i lepiej autko zawsze chodziło na LPG. Na benzynie ładnie pali i wolne obroty super ok 1050-1100 ssanie a później ok 750-800 i tu troszeczne nierówno pracuje ale minimalnie. Na LPG chodził równiutko. Teraz od jakiegoś czasu SZARPIE na benzynie podczas przyśpieszania lub jazdy na mniejszych obrotach. Dopiero po 4 tyś obr jest lepiej. Na LPG nie ma takiego przyśpieszenia jak wcześniej. Po przejechaniu 80km temperatura na zewnątrz 4*C a jak włączyłem ogrzewania to gorąca, po zatrzymaniu w 5 min 104*C płynu chłodzącego i wentylator. Silnik jakby równo pracował ale drży, coś go boli. Poduszki silnika są OK. Tego nie było do tej pory. Co to może być?? Jestem po wymiani zawieszenia przód + hamulce przód (nowe klocki, tarcza przetoczona, grubość 9,6 wyczyszczone zaciski) i tył (szczęki, cylinderki zestaw naprawczy, bębny przetoczone). Doscirały się jakieś 500km ale przód jeszcze nie jest taki jak ma byc (podczas jazdy jakieś 200m jechałem na lekkim wcisniętym pedale hamulca i 3-5km przerwy i tak pare razy). To chyba nie załatwiło silnika?? Opór nie był duży. Z przyczepką 0,6t było ciężej. Świece wymieniałem 2 lata temu. Przewody miesiąc temu. W tamtym roku uszczelka pod głowicą (przedmuchało/przepaliło między 3 a 4 tłokiem), między głowicą a wałkiem rozrządu delikatnie fukało olejem na cewkę. Teraz nie fuka. W zbiorniczku nie ma bobelek powietrza. W jesieni rozkręciła się śruba koła pasowego na wale i urwało klina. Koło rozrządu wymienione. Nie wiem gdzie rece wsadzić żeby to zrobić. Zawsze sam mechanikuję bo nie stać mnie na mechanika=) jestem na L4 od połowy stycznia bez zadnych pieniędzy od pracodawcy i zus (trzeba chyba bedzi iść do sądu/inspekcja pracy) Pomocy ps. myślałem kiedyś nad zmianę silnika: czy da się zmienić na jakiś mocniejszy?? bez większych ingerencki i okablowanie czy ECU z immo?? Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez sylwan   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Wymiana silnika na inny niż był to zawsze większe koszty: nowe ECU i wiązka oraz osprzęt, często zawieszenie i hamulce. W silnikach zasilanych gazem zapieka się wtryskiwacz paliwa (mało pracuje, nie przechodzi przez niego paliwo które go smaruje i zarazem chłodzi) pomaga czasami dodanie do paliwa preparatu przeznaczonego do czyszczenia układów paliwowych. Co do gazu to może już pora na jego regulację, warto również wymienić filtr gazu. W parowniku zbiera się taki śmierdzący osad i powinien być systematycznie usuwany.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwan Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Witam ponownie. Z czasem objawy się nasilały, coraz mniejsza moc. Po zapięciu przyczepki zaświecił się check engine... Główna przyczyna: poluzowana śróba na wale korbowym trzymająca koło rozrządu i koło pasowe alternator/wspomaganie, ścięsie połowy klina. Naprawa: ustawienie koła w prawidłowym położeniu, przewiercenie obu kół i wbicie pasowanie kołka stalowego:D Moc wróciła jednak na benzynie od zera do 3000 obr mułowato się zbiera. Jednak chyba za zimnym (ssanie) idzie dobrze... może jakiś czujnik temperatury??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Co i jak sprawdzić: http://www.czarnikm.republika.pl/x16sz.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.