Gość Mejdej2003 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Witam. Od ok roku posiadam Opla Vivaro rocznik 2007 z silnikiem 2.0 CDTI. Wszystko było dobrze do pierwszej awarii. Auto zaczęło jeździk jakby brakowało mu mocy, prędkość max ok 100 km/h. Dodatkowo auto zaczynało szarpać, obroty spadały z 3000 na 1000 i zapalały się kontrolki chyba od pompy paliwa i STOP. Po odstawieniu auta do warsztatu mechanik zalecił wymianę filtra paliwa, filtra powietrza i przepływomierza. Po tych zabiegach przejechaliśmy się autkiem w celu sprawdzenia i jest już troszke lepiej. Auto nie szarpie już i nie ma spadków obrotów ani nie zapalają się kontrolki. Został tylko problem mocy bo jej nadal jest brak. Prędkość max nadal ok 100 km/h. W warsztacie padła teraz sugestia wymiany wtryskiwaczy. Czy to może być przyczyną? Nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto bo tanie te wtryskiwacze nie są a dodatkowo nie mam pewności, że to rozwiąże problem. Dodam, że auto odpala normalnie, nie dymi, silnik na postoju również chodzi bez zarzutów, nic w nim nie stuka, nie dzwoni ani się nie dławi. Może ktoś miał już podobny problem albo wie co to może być za usterka. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Paweł   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51753-problem-w-zdiagnozowaniu-usterki/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość borysek57 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 obstawiam turbine.. sprawdz dolot do intercolera czy stoi olej i bedzie wiadomo:)   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51753-problem-w-zdiagnozowaniu-usterki/#findComment-436105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 kontrolka swiec zarowych jest wyczulona na turbinke i egr wiec teoretycznie mozesz je skreslic z listy.jesli auto szarpie to przynajmniej w przypadku vivaro sa to polaczenia na kostkach a ze wymiana filtra i przeplywki(mam nadzieje oryginalnej) pomogly to dla tego ze poprostu mechanik poruszyl wiazka i narazie dziala wszystko ok ale jak dlugo??? proponuje sprawdzic elektrtyke,zczytac bledy i zrobic logi pod obciazeniem(na trasie) i wszystko wyjdzie zwroc uwage na kable wtryskiwaczy bo obudowa filtra powietrza je przeciera   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51753-problem-w-zdiagnozowaniu-usterki/#findComment-436590 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek86 Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 mialem podobny przypadek. popsuty byl ten zawor sterujacy cisnieniem doladowania. jak stoisz przed autem z prawej strony zawieszony na karoserii. dochodza do niego dwa wezyki.u gory ma plastikowa pokrywke. najlepiej przelozyc z innego auta i sprawdzic czy dziala. bo moj niiby byl sprawny ale po zakupie nowego wszystko bylo juz wporzadku.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51753-problem-w-zdiagnozowaniu-usterki/#findComment-439899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi