Skocz do zawartości

Problem w zdiagnozowaniu usterki


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mejdej2003

Witam.

Od ok roku posiadam Opla Vivaro rocznik 2007 z silnikiem 2.0 CDTI.

Wszystko było dobrze do pierwszej awarii.

Auto zaczęło jeździk jakby brakowało mu mocy, prędkość max ok 100 km/h.

Dodatkowo auto zaczynało szarpać, obroty spadały z 3000 na 1000 i zapalały się kontrolki chyba od pompy paliwa i STOP.

Po odstawieniu auta do warsztatu mechanik zalecił wymianę filtra paliwa, filtra powietrza i przepływomierza.

Po tych zabiegach przejechaliśmy się autkiem w celu sprawdzenia i jest już troszke lepiej.

Auto nie szarpie już i nie ma spadków obrotów ani nie zapalają się kontrolki.

Został tylko problem mocy bo jej nadal jest brak. Prędkość max nadal ok 100 km/h.

W warsztacie padła teraz sugestia wymiany wtryskiwaczy.

Czy to może być przyczyną? Nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto bo tanie te wtryskiwacze nie są a dodatkowo nie mam pewności, że to rozwiąże problem.

Dodam, że auto odpala normalnie, nie dymi, silnik na postoju również chodzi bez zarzutów, nic w nim nie stuka, nie dzwoni ani się nie dławi.

Może ktoś miał już podobny problem albo wie co to może być za usterka.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Paweł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51753-problem-w-zdiagnozowaniu-usterki/
Udostępnij na innych stronach

kontrolka swiec zarowych jest wyczulona na turbinke i egr wiec teoretycznie mozesz je skreslic z listy.jesli auto szarpie to przynajmniej w przypadku vivaro sa to polaczenia na kostkach a ze wymiana filtra i przeplywki(mam nadzieje oryginalnej) pomogly to dla tego ze poprostu mechanik poruszyl wiazka i narazie dziala wszystko ok ale jak dlugo???

proponuje sprawdzic elektrtyke,zczytac bledy i zrobic logi pod obciazeniem(na trasie) i wszystko wyjdzie

zwroc uwage na kable wtryskiwaczy bo obudowa filtra powietrza je przeciera

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51753-problem-w-zdiagnozowaniu-usterki/#findComment-436590
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Maciek86

mialem podobny przypadek. popsuty byl ten zawor sterujacy cisnieniem doladowania. jak stoisz przed autem z prawej strony zawieszony na karoserii. dochodza do niego dwa wezyki.u gory ma plastikowa pokrywke. najlepiej przelozyc z innego auta i sprawdzic czy dziala. bo moj niiby byl sprawny ale po zakupie nowego wszystko bylo juz wporzadku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51753-problem-w-zdiagnozowaniu-usterki/#findComment-439899
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności