Skocz do zawartości

Czujnik stuku Astra F 16SZR


Gość daromz

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Samochód Astra F 1.6 silnik chyba SZR (75KM jednopunkt) z instalacją gazwową - przebieg 220 tyś.

Czujnik stuku jakiś nietypowy jednoprzewodowy. Zdjecie uzupełnię czujnika.

 

 

Problem:

Podczas jazdy pod obciążeniem pod lekką górę na 4 lub 5 zapala się kontolka - błąd 18 - czujnik stuku.

Dzieje się to także na benzynie tylko żadziej troszkę. Można ten błąd sprowokować np przyśpieszająć na 5 biegu od 70 km/h to po 10 sekundach jest błąd.

Oczywiście dzieje się to także przy normalnej jeździe np 90 na 5 biegu 100 i 110km/h - zawsze gdy jest obciązenie. Moc gwałtownie spada i nie da sie jechac po wyłaczeniu stacyjki i odpaleniu nie ma bledu i mozna jechac kawalek dalej - i tak w kolko. Na trasie 50 km potrafi sie zaswiecic z 20 razy a czasami mniej. Nigdy sie nie zaswiecilo na zimnym silniku dopiero po ok 3-5 km jak temperatura jest powyzej 90-95.

CZasami pojawia sie blad wtryskiwacza ale podobno na gazie to normalne.

 

Zostało zrobione tak:

- kable i swiece

- nastepnie nowy reduktor i regulacja gazu

- na trasie 300 km jak sie zaswiecila kontrolka to wdepnalem do podlogi gaz i jechalem tak 80km/h na autostradzie (siadla cewka i spalila 19l/100km) wymieniona

- sonda lambda profilaktycznie wymieniona

- czujnik wymieniony na taki sam uzywany (oryginalny kosztowal 800 zl i czas oczekiwania 3 tygodnie w serwisie - zamiennika brak), wymienilbym ale nie mam pewnosci ze to to zwlaszcza ze drugi ma te same objawy (jeden byl tylko taki w krakowie na szrocie z 300 innych do astry)

- czujnik dokrecony przez mechanika 20NM i sprawdzone kable

 

 

Nie wiem gdzie szukac jeden mechanik sie poddal a z tym co kontynuje umowilem sie na rozebranie rozrzadu i spawdzenie czy nie ma luzu na walku jakims tam - jego decyzja. Chociaz rozrzad byl robiony 20 tys temu - wszystko nowe i nic nie wskazywalo tam na zuzycie czegos. Na forach wyczytalem jeszcze ze moze to byc:

- egr (bledu nie pokazuje profilaktycznie wyczyszczony)

- ecu (jakis sterownik)

 

Silnik oleju nie bierze nie ma objaw stukania. Rok temu zmienione pierscienie.

Gdzie szukac i co dalej sprawdzać? Troche te naprawy przeinwestowaly juz samochod ale co zrobic takiego nie sprzedam bo nikt nie kupi a jak naprawie to w aucie jest polowa czesci nowych (cale zawieszenie + amortyzatory) i wiele innych wszystko na markowych czesciach. Liczylem ze ten samochod jest prosty i w miare nie zawodny jednak sie troche zawiodlem na tym czujniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość papagallo

Kod 18 to "System regulacji spalania stukowego (ECU)" a nie sam czujnik. Ja stawiam na źle podłączoną inst gazową lub sterownik silnika, też mam x16sz z instalacją gazową i nie ma żadnych błędów, gaz z tym silnikiem pracuje wzorowo.

Jak byś był z okolic bydgoszczy to mam luzem sterownik do tego silnika, można by na próbę podłączyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód wcześniej też jeździł bez problemów to od jakiegoś miesiąca ten błąd się pojawił jeszcze przed wymianą reduktora.

Też się zastanawiam nad tym ECU. Na forach widziałem że czasami to Ecu jest awaryjne(rozumiem że jest to ten komputer po stronie pasażera w prawym rogu). Wymiana chyba wiąże się z przeprogramowaniem immobilaisera a nie mam kodu pin do tego nawet. No nic jak mechanik nie znajdzie nic przy wałku rozrządu to wymienię to Ecu i dam znać co i jak. Sprawdzę też według instrukcji czujnik stuku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość papagallo

Jak masz fabryczny immo to porażka(wiem coś o tym. Sprawdź jeszcze czy osłona kolektora wydechowego nie brzęczy bo od tego też może wyskakiwać błąd 18.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik rozebrał rozrząd i znalazł wybity klin na zębatce i kole pasowym z wału. Zjechany 2-3 mm.

Jutro będą części dam znać czy to był powód. Mógł w ten sposób przestawiać się zapłon. Rozrząd był robiony jakiś rok temu.

Najprawdopodobniej podkładka włożona na odwrót dociskowa i stad to uszkodzenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odbieram samochód(trochę opóźniły się części), pierwsza górka i sprawdzę czy to był powód. Ogólnie czy był luz to nie wiem było uszlifowane/zgniecione 1/3 klina na małej zębatce oraz na kole pasowym był podgięty szerzej otwór - 3 mm (nie równomiernie). Chociaż nie wiem czy to mogło się tak przesuwać podczas jazdy - było mega mocno dokręcone. Bo podobno jeśli się nie przesuwało to ważny jest tylko stały punkt i nie miałoby to wpływu na błędy. Mam nadzieję że to to bo troche to kosztuje wszystko a samochów już swoje lata ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem samochód wszystko już ok. Powód awari wyrobiony klin na zębatce i kole pasowym rozrządu.

Samochód nabrał dynamiki po wymianie i już nie zapala się kontrolka z awarią. Temat zamykam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności