Skocz do zawartości

Kontrolka oleju pod obrotomierzem


Gość Michal_

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem. Pojawiła mi się kontrolka oleju pod obrotomierzem i ciągle się świeci (kontrolka żółta, nie czerwona). Dopiero co wymieniłem olej, przejechałem na nim ok 700km. Autko ma przejechane 140000km, wlany jest olej Orlenu Platinum 10W40. Oleju na pewno jest wystarczająco. Po dolaniu ok 0.7l kontrolka ciągle się świeci. Co to może być? W instrukcji jest napisane o braku oleju (to wykluczone) lub lepkości. Proszę Was o pomoc.

Edytowane przez Michal_

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi doradził sprzedawca ze względu na przebieg, porzedni właściciel w książeczce też miał wpisywane 10w40 i tym się zasugerowałem. Czy myślisz Zbyszku, że to wina oleju. Czy jeśli wymieniłbym na syntetyk to problem zniknie?

Edytowane przez zbyszek670
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Nie wiem jak długo ktoś jeździł na takim oleju (żółta kontrolka każe sprawdzić stan oleju i go uzupełnić) a jak jest stan to może podłączyć go pod kompa bo może wprowadzać w błąd, a co do oleju to w silnikach benzynowych powinien być stosowany 5W30, 5W40 i 0W30, 0W40.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyszek670

Mam jeszcze kilka pytań:

1. Czy uważasz że jak zmienię olej na syntetyczny np. 0W30 lub 5W30 to kontrolka przestanie się palić?

2. Czy ten "przejechany" olej (ok.1000km) po spuszczeniu będzie można wykorzystć do innego auta, czy nie można tego robić (mój brat ma Nubirę i stosuje 10W40).

3. Czy uważasz że może to być błąd komputera?

4. Czy jazda na tym oleju (10W40 Orlen Platinum) może zaszkodzić i w konsekwencji zniszczyć silnik?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Po pierwsze - nie dam gwarancji że po wymianie oleju zgaśnie kontrolka bo może może być też wina popsutego czujnika poziomu oleju

W instrukcji jest napisane o braku oleju (to wykluczone) lub lepkości.

a olej o parametrach 10W40 ma inną lepkość jak jest zimny niż zakłada producent.

2-spokojnie możesz mu dać tylko zachowaj czystość przy spuszczaniu oleju.

3-jest to niewykluczone jak i wina czujnika.

4-w krótkim czasie nie zaszkodzi (przecież znawcy przechodzą na ten olej jak już silnik ma dość konkretnie przejechane bo jest ciut gęstrzy jak jest zimny jednym słowem jak zimny olej wolniej dociera w najdalsze punkty smarujące)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odpisuję dla następnych mających podobny problem.

Problem był w oleju - przestrzegam przed olejami Orlen Platinum są bardzo złej jakości, bynajmniej dla mojego auta. Wlałem teraz po konsultacji z mechanikiem Castrol Magnatec i problem zniknął. Dziękuję za porady ale nauczka jest jedna - trzeba kupować oleje wysokiej jakości. Olej wylałem nie chciałem brata "wsadzić na minę" w postaci Orlenu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności