Skocz do zawartości

Dziwne dźwięki


Gość SKAT

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam następujący problem, otóż po przejechaniu 50km usłyszałem dziwny dzwięk wydobywający się z pod maski. Jest on gdzieś z okolic rozrządu, rozrząd był wymieniany około roku temu i co mnie zaniepokoiło to pasek od rozrzadu jest tak jakby luźnawy na moje oko jest za luźny. Dźwięk przypomina mały zgrzyt i gdy auto stoi na wolnych obrotach to jest prawie że ok bo słychać to, ale jak przyśpieszam to się nasila.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Pompę wymienia sie razem z napinaczem i paskiem, są teorie że można ją wymienić co drugi raz ale zdecydowanie pod to się nie podpisuję. Możesz sprawdzić napięcie paska na napinaczu, zdjąć obudowę rozrządu i sparawdzić czy klin nachodzi na wgłębienie. Może to być też cos od alternatora albo wału korbowego, też czasem lubią dawać głosne dzwięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechaniora i powiedział mi że pasek jak pasek poprostu się poluzował, powiedział też że silnik w tym modelu jest nie kolizyjny więc nie mam co się obawiać o zawory itp. Stwierdził że to pompa wody poprostu łożyska się na niej wyjechały i już. od nowego rozrządu przejechałem prawie 100 tyśięcy kilometrów. bez wymiany pompy gdy użytkuję ten samochód od ponad 2 lat. Czeka mnie wymiana pompy. Czy poradzę sobie z tym sam ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartolini506

Jeżeli masz jakieś zdolności manualne to raczej tak. Tylko musisz uważać żeby potem dobrze rozrząd ustawić.

Jeżeli dobrze zrozumiałem to na jednym rozrządzie przejechałeś 100 tyś km ?. W starszych modelach warto ten dystans skrócić do 60 tyś bo lubiły się zrywać te paski. Nawet jeżeli masz silnik bezkolizyjny to i tak warto zwrócić na to uwagę. I przy okazji wymień termostat koszt niewielki, a stary może paść w każdej chwili.

W necie jest manual jak to zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam zamiar wymienić odrazu termostat bo ten to i tak już padnięty jest ponieważ się zacina. Tak dobrze zrozumiałeś, przejechałem na jednym rozrządzie 100 tysięcy km. Poszuka sobie tego tutorka ;) Dzięki !

 

Aby nie zakładać nowego tematu zwrócę się do was: otóż nie wymieniłem jeszcze rozrządu ponieważ zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego pasek od rozrządu za napinaczem jest naciągnięty a przed napinaczem jest luźnawy ? Co może być przyczyną ? Czyżby pasek się rozciągnął ? ale wykluczam tą wiadomość ponieważ jest to nie możliwe, lub przeskoczył sobie o jeden ząbek. pasek wygląda bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności