Gość ZlyWilk Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Tak właśnie grzebiąc teraz sieć wpadła mi do głowy pewna idea. Tak czy siak muszę zmienić mój silnik na inny i tu cały sęk. Wg mnie 2.2 to za mało 3.0 za dużo w sinterce, coś pośrodku 2.5... Mówiąc konkretniej x25xe - najsłabsze v6 z ecotec-ów. Podejrzewam, że spalanie będzie porównywalne z 2.2 no może litr na setkę więcej - to bajka, ale z drugiej strony silnik nie będzie tak mocno obciążony. Patrząc po cenach x25xe z ecu wyjdzie może nawet taniej niż gołe x22xe... Ból mam tylko z gazem... z 4 na 6..., ale to już osobna historia. Co wy sądzicie o takiej kombinacji...? Pozdrawiam i liczę na owocną dyskusję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 3.0 za duzo ?? wydaje mi sie ze wlasnie idealnie a wrecz za malo do sinterki wkladaj 3,0 spalanie takie samo jak 2,5 przy spokojnej jezdzie a skad wiem ?? bo mialem w bialasie wczesniej 2,6 w drugim 2,5 i na koncu wsadzilem 3,0   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZlyWilk Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 3.0 nie chce to wg mnie za dużo poza tym chyba skrzynia będzie za krótka już do tego silnika, a na ćwiartki sintrą jeździć nie mam zamiaru Jak się ma kwestia wytrzymałości 2.5 2.6 czyli najmniejszych silników z gamy v6? Czy x25xe będzie dobrym wyborem, czy też polecicie coś innego? Który z nich jest najmniej awaryjny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440135 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 awaryjnosc jest taka sama wszystkich V6 to siostrzane konstrukcje jedynie skok tloka powiekszony skrzynie i tak bedziesz musial wstawic od V6 do tego caly osprzet i instalacja komory silnika 2,6 ogolnie byl spartolony (przez osprzet)dlatego sie z niego wycofali ja swoje podpowiedzialem lepiej wkladac 3 litry bedzie czym wyprzedzic na trasie na cwiartke nie trzeba smigac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 skrzynie i tak bedziesz musial wstawic od V6 Tylko czy to będzie się nadal kalkulować bardziej od zamiany na taki sam silnik tylko w lepszej kondycji ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZlyWilk Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Nie macie gdzieś x22xe albo bloku z tłokami i korbowodem na zbyciu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 (edytowane) Jak zmieniać to albo 3,0 albo 3,2. Po1 Silnik 2,5 ma mniejsze czopy korbowe niż pozostałe, co przekłada się na mniejszą wytrzymałość. Po2 Spalanie jak ktoś już napisał będzie niewiele mniejsze niż 3,0. Pamiętaj, że pojemność to nie wszystko, bo w V6 karmisz 6 garow a nie 4. Po3 Skrzynia F25 z 2,2 pasuje i zupełnie wystarcza do V6 (jeżdzę na takiej od 2 lat z 3,2 i jest OK) Po4 Skrzynia F25 jest mega długa. Na 3ce do odcięcia jest 165km/h Tak więc zostawiasz swoją skrzynię, półosie, wybierak. Łapa silnika pasuje od V6 więc niema żadnego kombinowania. P.S. Co do teorii, że 3,0 to za dużo - mam 3,2 i ciągle mi mało Edytowane 6 Maja 2012 przez ILKU   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 ILKU, a jak to jest z apetytem u Ciebie na paliwo ? Czytając w sieci raporty spalania to 3,0 okazuje się bardziej ekonomicznym silnikiem pod tym względem jak 2,2 .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440437 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 ILKU, a jak to jest z apetytem u Ciebie na paliwo ? Czytając w sieci raporty spalania to 3,0 okazuje się bardziej ekonomicznym silnikiem pod tym względem jak 2,2 . Mam kilka aut, więc ciężko mi sprawdzić, ale jest mniej więcej tak: miasto - 16-18LPG trasa - 12-16LPG Od razu mówię, że mam ciężką nogę i szybko jeżdzę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52573-swap-x22xe-na/#findComment-440452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.