Skocz do zawartości

Swap X22XE na...


Gość ZlyWilk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ZlyWilk

Tak właśnie grzebiąc teraz sieć wpadła mi do głowy pewna idea.

Tak czy siak muszę zmienić mój silnik na inny i tu cały sęk.

Wg mnie 2.2 to za mało 3.0 za dużo w sinterce, coś pośrodku 2.5...

Mówiąc konkretniej x25xe - najsłabsze v6 z ecotec-ów.

Podejrzewam, że spalanie będzie porównywalne z 2.2 no może litr na setkę więcej - to bajka,

ale z drugiej strony silnik nie będzie tak mocno obciążony.

Patrząc po cenach x25xe z ecu wyjdzie może nawet taniej niż gołe x22xe...

Ból mam tylko z gazem... z 4 na 6..., ale to już osobna historia.

Co wy sądzicie o takiej kombinacji...?

Pozdrawiam i liczę na owocną dyskusję ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gawlak

3.0 za duzo ??

wydaje mi sie ze wlasnie idealnie

a wrecz za malo do sinterki ;)

 

wkladaj 3,0

spalanie takie samo jak 2,5 przy spokojnej jezdzie

a skad wiem ??

bo mialem w bialasie wczesniej 2,6

w drugim 2,5 i na koncu wsadzilem 3,0 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ZlyWilk

3.0 nie chce to wg mnie za dużo poza tym chyba skrzynia będzie za krótka już do tego silnika, a na ćwiartki sintrą jeździć nie mam zamiaru ;]

Jak się ma kwestia wytrzymałości 2.5 2.6 czyli najmniejszych silników z gamy v6?

Czy x25xe będzie dobrym wyborem, czy też polecicie coś innego?

Który z nich jest najmniej awaryjny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gawlak

awaryjnosc jest taka sama wszystkich V6

to siostrzane konstrukcje

jedynie skok tloka powiekszony

skrzynie i tak bedziesz musial wstawic od V6

do tego caly osprzet i instalacja komory silnika

2,6 ogolnie byl spartolony (przez osprzet)dlatego sie z niego wycofali

 

ja swoje podpowiedzialem

lepiej wkladac 3 litry

bedzie czym wyprzedzic na trasie

na cwiartke nie trzeba smigac ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

 

skrzynie i tak bedziesz musial wstawic od V6

 

Tylko czy to będzie się nadal kalkulować bardziej od zamiany na taki sam silnik tylko w lepszej kondycji ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniać to albo 3,0 albo 3,2.

Po1 Silnik 2,5 ma mniejsze czopy korbowe niż pozostałe, co przekłada się na mniejszą wytrzymałość.

Po2 Spalanie jak ktoś już napisał będzie niewiele mniejsze niż 3,0. Pamiętaj, że pojemność to nie wszystko, bo w V6 karmisz 6 garow a nie 4.

Po3 Skrzynia F25 z 2,2 pasuje i zupełnie wystarcza do V6 (jeżdzę na takiej od 2 lat z 3,2 i jest OK)

Po4 Skrzynia F25 jest mega długa. Na 3ce do odcięcia jest 165km/h

Tak więc zostawiasz swoją skrzynię, półosie, wybierak. Łapa silnika pasuje od V6 więc niema żadnego kombinowania.

P.S. Co do teorii, że 3,0 to za dużo - mam 3,2 i ciągle mi mało ;)

Edytowane przez ILKU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

ILKU, a jak to jest z apetytem u Ciebie na paliwo ? Czytając w sieci raporty spalania to 3,0 okazuje się bardziej ekonomicznym silnikiem pod tym względem jak 2,2 .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ILKU, a jak to jest z apetytem u Ciebie na paliwo ? Czytając w sieci raporty spalania to 3,0 okazuje się bardziej ekonomicznym silnikiem pod tym względem jak 2,2 .

Mam kilka aut, więc ciężko mi sprawdzić, ale jest mniej więcej tak:

miasto - 16-18LPG

trasa - 12-16LPG

Od razu mówię, że mam ciężką nogę i szybko jeżdzę. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności