Skocz do zawartości

Wibracje kierownicy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczywiście powodów drgań kierownicy może być kilka, jednak żeby zaoszczędzić czas i pieniądze w pierwszej kolejności należy odwiedzić serwis opon !

Serwisanci sprawdzą opony (czy nie są do wymiany) jazda na sklockowanej oponie powoduje drgania kierownicy i zwiększenie hałasu podczas jazdy. Druga rzecz to wyważenie kół ( co jest najczęstszą przyczyną drgań kierownicy), kolejna to ustawienie zbieżności (mniejszy wpływ). UWAGA !! Nie ważne jaka oś ! drgania przekładają się z tylnej osi na przednią również !! Tak samo jeśli chodzi o zużycie opon - nie wystarczy mieć dobrych opon tylko na przedniej osi nawet jeśli napęd jest na przód, gdyż wówczas tył auta ucieka na boki i można łatwo wypaść z zakrętu i przód nas nie wyciągnie (tył będzie chciał wyprzedzić przód :wink: ).

Następnie drążki i sworznie :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Moze być tez wina Tarczy i klocków i tu są dwie opcje jeżeli tarcza lekko zwichrowana a druga zapieka się zacisk na prowadnicy i klocek ciągle zbyt bardzo dotyka tarczy co przy większej szybkości powoduje drgania ponieważ nie może sie od tarczy odsadzić....dodatkowo morze lekko cię grzać koło ale nie zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam wszystkich mam astre f 1.4 kombi i u mnie wystepują mocne drgania i sciąga samochód w lewa stronę a do tego szarpie autem:/ gdy zjade na pobocze i poczekam kilka chwil to przez jakiś czas samochód prowadzi się sprawnie ale za jakiś cza znowu to samo. opony wykluczam bo są nówki na wszystkich kołach. Prosze o pomoc bo nie wiem o co chodzi to już 3 mój opel a nigdy czegoś takiego nie miałem z góry dziękuje za pomoc:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

odoborne, napisz może dokładniej jak z tym szarpaniem czy ciągle, jak jedziesz czy tylko co jakiś czas przy ruszaniu hamowaniu czy jak? Wstępnie stawiam na lewy sworzeń dolny ja miałem podobnie ściąganie i wibracje szarpał zazwyczaj przy hamowaniu rzadziej przy ruszaniu.Nie koniecznie sworzeń wadliwy wystarczy ze zawleczka spadła i śruba obluzowana będzie...

 

[ Dodano: Pon Mar 03, 2008 09:32 ]

szupek, ja tu nic o buczeniu nie widzę tylko o szarpaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

powiem tak ze częściej zdarza się to przy normalnej jeżdzie i przy hamowaniu:/ jak się dodaje gazu to niby lepiej ale dalej to samo. Tak myslałem nad sworzeniem ale jak się odczeka chwilke gdzies na poboczu to przechodz:/ po jakims czasie znów to samo nie wiem co to jest ale mam juz tego dość:) dzięki bardzo za porade ale napisz co ty jeszce o tym sadzisz przyda mi się opinia osoby która miała ten sam problem:) A te szarpania kierownicy przechodzą i na cały samochód nie da się jechac szybciej niz 70 km/h z góry dzięki czekam na odpowiedz pozdrawiam i dziei jeszcze raz za pomoc:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

szupek, tobie chodziło o tomek888, a mi o odoborne, :) nie zauważyłem :)http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

 

[ Dodano: Wto Mar 04, 2008 13:11 ]

odoborne, w zależności po której stronie proponuje sprawdzić cały wahacz ze sworzniami, tulejami itp jeżeli masz drążek stabilizatora to jego mocowania też no i drugą stronę również bo wtedy po drążku mogą drgania iść na drugie koło i w gruncie rzeczy nie wiadomo które jest sprawcą.Mi to najprędzej wygląda na zapieczony zacisk jak tarcza się nagrzeje i rozszerzy to drgania są jak postoisz i trochę ostygnie lub popuści to ich nie ma następnie znowu to samo.Czy drgania występują po użyciu kilkakroć Hamulca?Proponuje na zimnych Hantlach pojechać kawałek ale tak aby starać się nie naciskać Hamulca aby się nie zapiekł następnie rozpędź do odpowiedniej szybkości i zobacz czy są drgania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja mam to samo z tym drganiem jak u odoborne, podejrzewali przegub wewnętrzny ale po wymianie nic nie pomogło. Nie stwierdzono, żadnego luzu w zawieszeniu ani w układzie napędowym. Muszę się przyjrzeć temu zaciskowi tym bardziej, że zauważyłem brak sprężynki odciągającej klocek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności