Skocz do zawartości

Problem z dmuchawą, pomocy!


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

To mój debiut na forum więc się może przedstawię:

Mam na imię Robert, moje auto to Tigra 1,4 16V Wyposażenie standard + klima.

Poza tym nieustające problemy.....

Te które mam za sobą przemilczę, bieżącym chciałbym się podzielić z nadzieją na pomoc od kogoś kto ma za sobą podobną walkę.

Właśnie przestała mi działać dmuchawa od wentylacji na 1,2 i 3 biegu.

Przyczynę już znam, wiem że to opornik lub zintegrowany z nim bezbiecznik termiczny.

Wiem że znajduje się to w kabinie nad pedałem gazu. Nie wiem jak ten element zdemontować- niestety.Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jestes z okolic 3miasta lub Szczecina moge udostepnic ksiazke "Sam naprawiam.." i tam znajdziesz jak to zrobic,a tak z tego co pamietam, To wyjac srodkowe kratki nawiewu i za nimi sa umieszcone 2 srubki ktore trzeaba wykrecic. Nastepnie zdjac pokretla nadmuchu i tam bedzie jedna lub 2 srubki do wykrecenia. Nastepnie mozna wyciagnac konsole srodkowa. Jeszcze trzeba wyjac radio. Jak masz orginalna ramke montazowa od radio, to ja rowniez trzeba wyciagnac. Jak dobrze poszukasz na forum, to znajdziesz dokladniejszy opis lub skad mozesz sciagm

nac wersje elektroniczna ksiazki "Sam naprawiam.."

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...
Gość cinekgrab

Do rezystora dmuchawy dobieramy się od strony maski.Demontujemy podszybie z akumulatorem i wycieraczkami.Wymontowujemy filtr przeciwpyłkowy kabiny+jego obudowę-w wersji z klimą obudowa ta zachodzi za akumulator po stronie pasażera.Nie pamiętam dobrze ale sporo wkrętów na klucz 8. Centralnie pod filtrem jest zaślepka z napisem "cut for service"można ją naciąć wzdłuż widocznej linii i po odkręceniu chyba 6 małych wkrętów dasię tam dostać bez demontażu obudowy filtra kabiny,lecz na zawsze zostanie nam dziura w głębi której ukaże nam się wentylator i ...rezystor-obiekt naszych zgryzot.Jeszcze jeden wkręt i mamy goooooooo! NIE MA OPCJI,żeby dostać się tam w łatwiejszy sposób od środkowych kratek nawiewu. POWODZENIA!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Miałem dokładnie ten sam problem. Dobrałem się do opornika dmuchawy i sprawdziłem termik (bezpiecznik termiczny), był przepalony. Wystarczyło go wymienić.

http://www.tme.eu/pl/details/tz-d-184/bezpieczniki-termiczne/proffuse/# <- dokładnie taki.

A jeśli chodzi o plastikową osłonkę z napisem "cut for serwis", troche pokombinowałem i wyciągnąłem ja w całości bez przecinania.

W najgorszym wypadku zamiast wlutowywać nowy termik można zmostkowac kawałkiem kabla, tylko wtedy mamy ryzyko spalenia całego opornika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności