Gość maxdredi Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Witam, Mam w domu glowice od e16se (100KM 8v) i niedawno za 300zl kupilem dol od z16se (ponoc 150tys km) w 'dobrym stanie'. Z nadwyzki czasu wolnego chce w ramach hobby zrobic generalke tego co mam i zlozyc silnik ktory pozniej przeszczepie do konczacego sie x16sz (mozliwe ze panewki sie koncza) w mojej astrze F. Po zdjeciu tlokow ukalazy mi sie panewki (tylko na 1-wszym tloku byly male slady, reszta jak nowka) oraz tloki wraz z gladziami cylindrow w bloku. Okazalo sie ze kiedys prawdopodobnie rozrzad trzasnal, stad slady zaworow na krancach cylindrow 2/3/4. Mechanik nie wymienil tlokow tylko z takimi wgnieceniami zlozyl silnik stad na 4 cylindrze widoczne sa male ryski. Pytanie brzmi: 1) czy te ryski sa na tyle duze ze auto bedzie gubilo olej lub mialo slabsza kompresje? 2) wymienic tloki czy zostawic je z takimi wgnieceniami? 3) jakbym wlozyl tloki z mojego x16sz do bloku z16se wszystko byloby OK? pozdr i z gory dzieki za ODP zdjecia:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52781-gladzie-cylindra-z16se/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Ciężko określić jakie te rysy są głębokie.Mogę je porównać do rys jakie miałem w swoim starym silniku(był przegrzany)(a może są mniejsze nie wiem)kompresję miał można powiedzieć w normie,ale oliwę chlał i tak kopcił odmą pod wtrysk że silnik dusiło na wolnych obrotach. Więc zastanów się dwa razy zanim złożysz silnik a nie będziesz pewny stanu poszczególnych elementów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52781-gladzie-cylindra-z16se/#findComment-441283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiotrII Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Witam, Odnośnie pytania nr. 2 to ja bym zostawił te tłoki. Zapewne nie rozrząd strzelił jednak tylko świeca się skruszyła i ceramika poobijała tłok zanim została wypluta (w głowicy powinny być podobne ślady jak na "czole" tłoka). Mialem kiedyś tez taki przypadek w F - 1,6 16V. Gladzie zostały porysowane ale były w gorszym stanie niż na Twoich zdjęciach a strata kompresji w moim przypadku była spowodowana głównie przedmuchana uszczelka pod głowica. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52781-gladzie-cylindra-z16se/#findComment-441362 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxdredi Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 witam jeszcze raz. Zrobilem lepsze zdjecia zarysowan- widac mniej wiecej jak glebokie sa zarysowania. Blok silnika idzie do smieci czy jeszcze nie jest tak zle ? pozdr !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52781-gladzie-cylindra-z16se/#findComment-441521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 No nie wiem ale wydaje mi się że są dość głębokie zwłaszcza w górnej części cylindra. Nie masz gdzieś w okolicy fachowca który by Ci na to luknął i określił co dalej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52781-gladzie-cylindra-z16se/#findComment-441568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxdredi Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 no wlasnie nie- jestem w Anglii a tutaj nie bawia sie w takie rzeczy... wywalaja auto na zlom i kupuja nowy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52781-gladzie-cylindra-z16se/#findComment-441627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.