Skocz do zawartości

Gladzie cylindra z16se


Gość maxdredi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maxdredi

Witam,

Mam w domu glowice od e16se (100KM 8v) i niedawno za 300zl kupilem dol od z16se (ponoc 150tys km) w 'dobrym stanie'. Z nadwyzki czasu wolnego chce w ramach hobby zrobic generalke tego co mam i zlozyc silnik ktory pozniej przeszczepie do konczacego sie x16sz (mozliwe ze panewki sie koncza) w mojej astrze F.

 

Po zdjeciu tlokow ukalazy mi sie panewki (tylko na 1-wszym tloku byly male slady, reszta jak nowka) oraz tloki wraz z gladziami cylindrow w bloku.

 

Okazalo sie ze kiedys prawdopodobnie rozrzad trzasnal, stad slady zaworow na krancach cylindrow 2/3/4. Mechanik nie wymienil tlokow tylko z takimi wgnieceniami zlozyl silnik stad na 4 cylindrze widoczne sa male ryski.

 

Pytanie brzmi:

1) czy te ryski sa na tyle duze ze auto bedzie gubilo olej lub mialo slabsza kompresje?

2) wymienic tloki czy zostawic je z takimi wgnieceniami?

3) jakbym wlozyl tloki z mojego x16sz do bloku z16se wszystko byloby OK?

 

pozdr i z gory dzieki za ODP

 

zdjecia:

 

sdc10115r.jpg

 

sdc10103k.jpg

 

sdc10095k.jpg

 

sdc10096q.jpg

 

sdc10098.jpg

 

sdc10092u.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko określić jakie te rysy są głębokie.Mogę je porównać do rys jakie miałem w swoim starym silniku(był przegrzany)(a może są mniejsze nie wiem)kompresję miał można powiedzieć w normie,ale oliwę chlał i tak kopcił odmą pod wtrysk że silnik dusiło na wolnych obrotach.

Więc zastanów się dwa razy zanim złożysz silnik a nie będziesz pewny stanu poszczególnych elementów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrII

Witam,

 

Odnośnie pytania nr. 2 to ja bym zostawił te tłoki. Zapewne nie rozrząd strzelił jednak tylko świeca się skruszyła i ceramika poobijała tłok zanim została wypluta (w głowicy powinny być podobne ślady jak na "czole" tłoka). Mialem kiedyś tez taki przypadek w F - 1,6 16V. Gladzie zostały porysowane ale były w gorszym stanie niż na Twoich zdjęciach a strata kompresji w moim przypadku była spowodowana głównie przedmuchana uszczelka pod głowica.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxdredi

witam jeszcze raz.

Zrobilem lepsze zdjecia zarysowan- widac mniej wiecej jak glebokie sa zarysowania. Blok silnika idzie do smieci czy jeszcze nie jest tak zle ?

 

pozdr !

 

sdc10126rp.jpg

 

sdc10123b.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem ale wydaje mi się że są dość głębokie zwłaszcza w górnej części cylindra.

Nie masz gdzieś w okolicy fachowca który by Ci na to luknął i określił co dalej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxdredi

no wlasnie nie- jestem w Anglii a tutaj nie bawia sie w takie rzeczy... wywalaja auto na zlom i kupuja nowy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności