Gość asia3331@ Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Witam ! Mam problem z wycieraczkami przednimi w oplu zefirze A . Wycieraczki po właczeniu wolno ida a po wyłączeniu nadal drgają.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 (edytowane) ale drgają będąc w pozycji wyłączonej, tzn jak są na samym dole? tak czy tak trzeba rozkrecic mechanizm i przeczyścic na tulejach zalaczam link co prawda od astry ale masz praktycznie to samo do zrobienia http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/184-przednie-wycieraczki-mechanizm-g Edytowane 12 Maja 2012 przez Daro83   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-441287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asia3331@ Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 to juz zrobiłem wszystko zostało przesmarowane ona zachowuje sie tak jak by prad chciał ja uruchomic ponownie jak by dostawała impulsy pradu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-441292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 a sprawdzales kostke, złączke która dochodzi do mechanizmu moze zasniedziala lub lekko uszkodzona   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-441621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mimolek11 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam ! Mam problem z wycieraczkami przednimi w oplu zefirze A . Wycieraczki po właczeniu wolno ida a po wyłączeniu nadal drgają. Witam, Mam taki sam problem z wycieraczkami przednimi w oplu zafirze A. "Wycieraczki po właczeniu wolno ida a po wyłączeniu nadal drgają." Co może być tego powodem? W jaki sposób asia3331@ rozwiązałaś ten problem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-482282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kentom Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Wiecie może jak rozwiązać ten problem? U mnie też się pojawił... Poproszę o podpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-485233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Toster Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam wszystkich. Ja wczoraj rozwiązałem ten problem w Zafirze A 2003. Jeśli komuś się przyda, to poniżej krótki opis: 1. Oczywiście demontaż ramion wycieraczek, podszybia 2. Demontaż czarnej plastikowej osłony z wygłuszeniem nad tyłem silnikiem (4 śruby, klucz 13 nasad.) aby możliwe było wyjęcie mechanizmu wraz z silniczkiem. 3. Odkręcenie wszystkich śrub mocujących mechanizm wycieraczek (chyba 9 śrub, klucz 8 nasad. z przedłużką). Odpięcie kostki zas. 4. Warto oczywiście sprawdzić przy okazji czy wszystkie przeguby pracują i czy sworznie ramion nie są zapieczone. (Jest też jeszcze trzeci sworzeń podobny do wycieraczkowych inny niż wszystkie pozostałe, który wygląda mi na taki, co może się zapiekać). Na wszelki wypadek na wszystkie WD. Można bez odczepiania silnika poruszać mechanizmem, będzie chodził ciężko, ale to naturalny opór silnika. 5. Jeśli nie ma potrzeby, a nie powinno być, proponuję nie odczepiać silnika od mechanizmu. Zabezpiecza go nakrętka na klucz 13. Złe ustawienie trzpienia względem uramion narobi nam kłopotu. 6. Przyczyna problemu z w/w drganiami: Odkręcamy pokrywę mechanizmu przekładni ślimakowej (pod nią uszczelka), do której dochodzą przewody z kostki (6 albo 7 śrub) i zdejmujemy ją. Lekki opór postawią konektory stykowe od wewnętrznej strony. Widzimy tarczę stykową z trzema bieżniami, a od spodu pokrywy trzy "szczotki" stykowe z wypustkami. Wyczyściłem papierkiem ściernym 1500 końcówki szczotek, lekko odginając tak, by po złożeniu lepiej dociskały bieżnie (odgiąłem ok 2 mm i wszystkie na równo zwględem siebie). Zewnętrzna bieżnia nie jest dookoła "zamknięta", tzn część jej obwodu jest z tworzywa, dla zapewnienia przerwy w zasilaniu jej szczotki podczas pełnego obrotu tarczy. W początkowej części tego plastikowego fragmentu obwodu miałem nadtopioną dziurkę, w którą jak przypuszczam, wpadała wypustka szczotki stykając się impulsowo z końcem metalowej części bieżni. Lutownicą napawałem tą dziurkę, jako topnik wykorzystując kawałek miękkiego plastiku, podobnego do tego, z którego wykonany jest fragment bieżni. Skalpelem zebrałem nierówności po lutowaniu, tak by bieżnia była idealnie głądka. 7. Poskładałem wszystko, wyczyściłem alkoholem szybę i działa aż miło! Na 90% przyczyną drgań była dziurka wbieżni, możliwe też, że pomogło dogięcie "szczotek", tak czy inaczej, wszystko siedzi w jednym miejscu. 8. Trzy zdjęcia: tarcza z dziurką, silnik od środka, widok komory ze zdemontowaną osłoną z pkt 2. Pozdrowienia! Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez Toster   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-497032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marycha 3009 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Miałem ten sam problem wystarczyło spryskanie wszystkich połączeń i przegubów preparatem penetrującym a potem przesmarowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-497070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Toster Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) Moim zdaniem te drgania, które występowały u mnie, to kwestia elektryczna. Ogólnie wydaje mi się, że szarpania podczas pracy wycieraczek to jaknajbardiej kwestia mechaniki i zatartych sworzni, natomiast za w/w drgania odpowiada silniczek, a konkretnie styki w przekładni ślimakowej, o której pisałem post wcześniej. Tym bardziej, że te drgania (szarpania) występowały po "ruchu" wycieraczek, kiedy ramiona wracają na poz. wyjściową. Tak czy inaczej, nie ważne co się zrobi, ważne żeby problem zniknął Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez Toster   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-497086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GreGo Opublikowano 16 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2021 Koledzy, a jak odkręcić te nakrętki, które trzymają mechanizm od góry, nakrętki chyba plastikowe, dostępne po zdjęciu ramion wycieraczek, na klucz 27? Pryskam i nic, ani drgną. Mam kupiony drugi mechanizm i nie mam jak odkręcić starego. Jakieś wskazówki? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52800-wycieraczki-przednie/#findComment-742359 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.