Skocz do zawartości

wycieraczki przednie


Gość asia3331@

Rekomendowane odpowiedzi

Gość asia3331@

Witam !

Mam problem z wycieraczkami przednimi w oplu zefirze A .

Wycieraczki po właczeniu wolno ida a po wyłączeniu nadal drgają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale drgają będąc w pozycji wyłączonej, tzn jak są na samym dole?

 

tak czy tak trzeba rozkrecic mechanizm i przeczyścic na tulejach zalaczam link co prawda od astry ale masz praktycznie to samo do zrobienia

 

http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/184-przednie-wycieraczki-mechanizm-g

Edytowane przez Daro83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asia3331@

to juz zrobiłem wszystko zostało przesmarowane ona zachowuje sie tak jak by prad chciał ja uruchomic ponownie jak by dostawała impulsy pradu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość mimolek11

Witam !

Mam problem z wycieraczkami przednimi w oplu zefirze A .

Wycieraczki po właczeniu wolno ida a po wyłączeniu nadal drgają.

Witam,

Mam taki sam problem z wycieraczkami przednimi w oplu zafirze A. "Wycieraczki po właczeniu wolno ida a po wyłączeniu nadal drgają."

Co może być tego powodem?

W jaki sposób asia3331@ rozwiązałaś ten problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich. Ja wczoraj rozwiązałem ten problem w Zafirze A 2003. Jeśli komuś się przyda, to poniżej krótki opis:

 

1. Oczywiście demontaż ramion wycieraczek, podszybia

2. Demontaż czarnej plastikowej osłony z wygłuszeniem nad tyłem silnikiem (4 śruby, klucz 13
nasad.) aby możliwe było wyjęcie mechanizmu wraz z silniczkiem.

3. Odkręcenie wszystkich śrub mocujących mechanizm wycieraczek (chyba 9 śrub, klucz 8 nasad.
z przedłużką). Odpięcie kostki zas.

4. Warto oczywiście sprawdzić przy okazji czy wszystkie przeguby pracują i czy sworznie ramion nie
są zapieczone. (Jest też jeszcze trzeci sworzeń podobny do wycieraczkowych inny niż wszystkie
pozostałe, który wygląda mi na taki, co może się zapiekać). Na wszelki wypadek na wszystkie WD.

Można bez odczepiania silnika poruszać mechanizmem, będzie chodził ciężko, ale to naturalny
opór silnika.

5. Jeśli nie ma potrzeby, a nie powinno być, proponuję nie odczepiać silnika od mechanizmu.
Zabezpiecza go nakrętka na klucz 13. Złe ustawienie trzpienia względem uramion narobi nam
kłopotu.

 

6. Przyczyna problemu z w/w drganiami:

Odkręcamy pokrywę mechanizmu przekładni ślimakowej (pod nią uszczelka), do której dochodzą
przewody z kostki (6 albo 7 śrub) i zdejmujemy ją. Lekki opór postawią konektory stykowe od
wewnętrznej strony.

Widzimy tarczę stykową z trzema bieżniami, a od spodu pokrywy trzy "szczotki" stykowe
z wypustkami.

Wyczyściłem papierkiem ściernym 1500 końcówki szczotek, lekko odginając tak, by po złożeniu
lepiej dociskały bieżnie (odgiąłem ok 2 mm i wszystkie na równo zwględem siebie).

Zewnętrzna bieżnia nie jest dookoła "zamknięta", tzn część jej obwodu jest z tworzywa, dla
zapewnienia przerwy w zasilaniu jej szczotki podczas pełnego obrotu tarczy. W początkowej
części tego plastikowego fragmentu obwodu miałem nadtopioną dziurkę, w którą jak
przypuszczam, wpadała wypustka szczotki stykając się impulsowo z końcem metalowej części
bieżni.
Lutownicą napawałem tą dziurkę, jako topnik wykorzystując kawałek miękkiego plastiku,
podobnego do tego, z którego wykonany jest fragment bieżni. Skalpelem zebrałem nierówności
po lutowaniu, tak by bieżnia była idealnie głądka.

 

7. Poskładałem wszystko, wyczyściłem alkoholem szybę i działa aż miło!

Na 90% przyczyną drgań była dziurka wbieżni, możliwe też, że pomogło dogięcie "szczotek",

tak czy inaczej, wszystko siedzi w jednym miejscu.

 

8. Trzy zdjęcia: tarcza z dziurką, silnik od środka, widok komory ze zdemontowaną osłoną z pkt 2.

 

Pozdrowienia!

post-6131-0-87290800-1376550450_thumb.jpg

post-6131-0-21150100-1376550462_thumb.jpg

post-6131-0-26040800-1376550473_thumb.jpg

Edytowane przez Toster

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marycha  3009

Miałem ten sam problem wystarczyło spryskanie wszystkich połączeń i przegubów preparatem penetrującym a potem przesmarowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te drgania, które występowały u mnie, to kwestia elektryczna. Ogólnie wydaje mi się, że szarpania podczas pracy wycieraczek to jaknajbardiej kwestia mechaniki i zatartych sworzni, natomiast za w/w drgania odpowiada silniczek, a konkretnie styki w przekładni ślimakowej, o której pisałem post wcześniej.

Tym bardziej, że te drgania (szarpania) występowały po "ruchu" wycieraczek, kiedy ramiona wracają na poz. wyjściową.

 

Tak czy inaczej, nie ważne co się zrobi, ważne żeby problem zniknął :)

Edytowane przez Toster

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Koledzy, a jak odkręcić te nakrętki, które trzymają mechanizm od góry, nakrętki chyba plastikowe, dostępne po zdjęciu ramion wycieraczek, na klucz 27? Pryskam i nic, ani drgną. Mam kupiony drugi mechanizm i nie mam jak odkręcić starego. Jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności