Gość marek090969 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Panowie mam problem. W dniu dzisiejszym wyczyściłem egr w moim Opelku Zafira B 1.9 cdti 120km. Po zamontowaniu i włączeniu silnika brak mocy przy obrotach po między 1000 - 2500. Nie wie co jest. Egr czyściłem cały czyli razem z elektromagnesem. Czy coś źle złożyłem lub nie dokręciłem ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 moze w dziale zafiry zapytaj?!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-443030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mark79 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 moze w dziale zafiry zapytaj?! Wydaje mi się ze EGR uwaliłeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-444907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Panowie mam problem. W dniu dzisiejszym wyczyściłem egr w moim Opelku Zafira B 1.9 cdti 120km. Po zamontowaniu i włączeniu silnika brak mocy przy obrotach po między 1000 - 2500. Nie wie co jest. Egr czyściłem cały czyli razem z elektromagnesem. Czy coś źle złożyłem lub nie dokręciłem ? mam ta sama przypadlosc.. tyle ze przed czyszczeniem EGR bylo to samo. EGRa wyczyscilem bo bledy wskazywaly na niego lub przeplywke. naprawiles juz to? jakas podpowiedz? Wydaje mi się ze EGR uwaliłeś. tzn ze co? jak mozna uwalic EGRa? przecie to pancerne urzadzenie:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-446784 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Elektromagnes nie jest pancerny,w vivaro czysci sie tylko czesc mechaniczna.czestym problemem sa wtyczki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-446792 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 "Chopaki" pomozcie, ciagle brak mocy do ~1900-2000rpm. wyjalem stary EGR, zaslepilem.. chwilowo zeby zobaczyc czy wogole jest jakas roznica.. i auto po odpaleniu zaczelo sie dlawic i zgaslo. Zalozylem stary EGR.Wyjalem z niego wtyczke i podpialem inny EGR (w rekach) i nic sie nie dzialo zadnej reakcji. I tu moje pytanie czy: - Uwalony ten moj EGR jaki i ten podmieniony EGR? bo chyba powinien cos drgnac ten podmieniony przy dodawaniu gazu? - dlaczego zaslepiony EGR (jesli dobrze rozumiem zaslepienie to wyjecie starego i w miejscu mocowania zalozenie blachy - czyli jest pusto w srodku) powoduje dlawienie i zgaszenie silnika? Podmienilem tez na chwile przeplywomierz na nowiutki i nie bylo roznicy, brak mocy rowniez. Mechanik probowal podmieniac czujnik cisnienia turbiny jest ok. Ogolnie turbina pracuje rowno i dobrze kazdy z ogladajacych przypadek to stwierdzil. Bledy jakie wyszly na kompie to Przeplywka, EGR, nic wiecej. Zastanawiam sie jeszcze nad katalizatorem. Przy dodawaniu gazu slychac zdecydowane metaliczne bicia z okolic katalizatora. Czy az tak moze to wplywac na prace silnika? Jak auto chwile pojezdzi to mozna by powiedziec ze jest lepiej. Najgorzej jest po nocy, lub po zgaszeniu auta na 5-7 min. wtedy pedal gazu dziala z duuuuzym opoznieniem. i tak jakby sie zawieszal czyli po odjeciu nogi z gazu obroty wracaja nie wspolmiernie do zdejmowania nogi z gazu. Auto ma trudnosci z pokonaniem na 1-2 biegu sredniej stromizny wzniesienia. prosze o jakas podpowiedz. .w   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 1to czy Ten drugi egr jest sprawny elektrycznie nie da sie sprawdzic bez podlaczenia pod auto,zawor otwiera sie na biegu jalowym i stopniowo zamyka z wzrostem obr silnika 2to normalne ze silnik gasnie jesli zaslepiles zawor w ten sposob(wlasciwie to zaslepiles otwor po egr),najlepiej jest zaslepiac egr na rorce laczacej kolektor ssacy z wydechowym wkladajac blaszke od strony kol ssacego,ewentualnie mozna odlaczyc czesc mechaniczna od elektrycznej rozwiercajac orwory mocujace zaworu.bez znaczenia na sposob czesc mechaniczna musi byc na swoim miejscu Skupil bym sie na przeplywce bo jak by nie bylo to ona wlasnie ma wplyw na otwarcie egra i ten nieszczesny potencjometr gazu,przeplywa niestety musi byc oryginalem siemensa bo inaczej bedzie to samo co bez niej Duzo ludzi chwali se operacje wspawania rorki w miejsce kata a jesli slyszysz dziwne dzwieki z niego to warto zdjac i sprawdzic czy jest drozny Jesli stuki sa rytmiczne to warto by przyjzec sie wtryskiwaczom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 (edytowane) Dzieki Wojciechu za odpowiedz, - tak wlasnie myslalem z tym zaslepieniem ze cos nie teges zrobilem. - ani jeden ani drugi nie reaguje (nie ma zycia:)) po podpieciu do wtyczki (sprobuje wymienic na nowy ze sklepu) - jesli chodzi o przeplywomierz(majac w pamieci problemy w poprzednim VW z tym wlasnie elementem) to on nie daje chyba efektu "na dole" obrotow? tylko na gorze? auto ciagnie ale niezauwazalnie slabiej do pewnego momentu a pozniej chocby gaz byl w podlodze to 120-130km/h i ani km wiecej (tak mialem w VW). jak wymienie na dzialajacy EGR sprobuje podmienic tez przeplywke. - stuki metaliczne sa tylko w malym i nieregularnym zakresie obrotów. i dobiegaja zdecydowanie z okolic kolektora wylotowego katalizatora, nie sa to raczej wtryskiwacze to nie taki odglos. - masz moze jakis namiar na sprzedawcow przeplywki Simensa z w dobrych cenach? (bo 650PLN-870PLn(ASO)wzwyz to troche chyba duzo , raczej mozna taniej?) czy to moze byc oryginal? http://allegro.pl/przeplywomierz-renault-1-9dci-opel-movano-vivaro-i2498695308.html Edytowane 9 Sierpnia 2012 przez Wojtek_KrK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 (edytowane) Ja kupowalem na ebayu uk za 80f oryginal gdzie sa 3numery i logo samsunga, W F9Q przeplywka jest istotna w dolnych obr http://forum.opel24.com/topic/46959-vivaro-19-zapala-na-1-sek/page__p__411902__fromsearch__1#entry411902 Jeszcze raz pisze ze przeplywka mowi ile plynie wiatru a komp oblicz w jakim stopniu otworzyc egr,niema wiatru nie otwiera egr bo sterownik sadzi ze egr zawiesil sie na max otwarty i silnik ssie same spaliny Edytowane 9 Sierpnia 2012 przez wojtekcichy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451795 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 efekt jest bardzo podobny do tego na filmie. Ale jak wytlumaczyc ze po jakims czasie jest lepiej? Przeciez elektronika to 0 albo 1 nie ma raz lepiej raz gorzej. No nic jutro kupie tego z Allegro oznaczony jako Siemens VDO zobaczymy jak sie sprawy beda miały. a idac dalej tropem wzrost zuzycia paliwa (~0,7 - 1,2 L/100km) moze byc efektem uszkodzenia przeplywki, bo gniecie sie gaz na dole obrotów, to i wiecej konsumuje.. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451828 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.