Skocz do zawartości

brak mocy po czyszczeniu egr


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek090969

Panowie mam problem. W dniu dzisiejszym wyczyściłem egr w moim Opelku Zafira B 1.9 cdti 120km. Po zamontowaniu i włączeniu silnika brak mocy przy obrotach po między 1000 - 2500. Nie wie co jest. Egr czyściłem cały czyli razem z elektromagnesem. Czy coś źle złożyłem lub nie dokręciłem ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Gość Wojtek_KrK

Panowie mam problem. W dniu dzisiejszym wyczyściłem egr w moim Opelku Zafira B 1.9 cdti 120km. Po zamontowaniu i włączeniu silnika brak mocy przy obrotach po między 1000 - 2500. Nie wie co jest. Egr czyściłem cały czyli razem z elektromagnesem. Czy coś źle złożyłem lub nie dokręciłem ?

 

mam ta sama przypadlosc.. tyle ze przed czyszczeniem EGR bylo to samo.

EGRa wyczyscilem bo bledy wskazywaly na niego lub przeplywke.

naprawiles juz to? jakas podpowiedz?

 

Wydaje mi się ze EGR uwaliłeś.

tzn ze co? jak mozna uwalic EGRa? przecie to pancerne urzadzenie:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-446784
Udostępnij na innych stronach

Elektromagnes nie jest pancerny,w vivaro czysci sie tylko czesc mechaniczna.czestym problemem sa wtyczki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-446792
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Wojtek_KrK

"Chopaki" :)

pomozcie, ciagle brak mocy do ~1900-2000rpm.

wyjalem stary EGR, zaslepilem.. chwilowo zeby zobaczyc czy wogole jest jakas

roznica.. i auto po odpaleniu zaczelo sie dlawic i zgaslo.

 

Zalozylem stary EGR.Wyjalem z niego wtyczke i podpialem inny EGR (w rekach)

i nic sie nie dzialo zadnej reakcji.

I tu moje pytanie czy:

- Uwalony ten moj EGR jaki i ten podmieniony EGR?

bo chyba powinien cos drgnac ten podmieniony przy dodawaniu gazu?

- dlaczego zaslepiony EGR (jesli dobrze rozumiem zaslepienie to wyjecie starego i w miejscu

mocowania zalozenie blachy - czyli jest pusto w srodku) powoduje dlawienie i zgaszenie silnika?

 

Podmienilem tez na chwile przeplywomierz na nowiutki i nie bylo roznicy, brak mocy rowniez.

 

Mechanik probowal podmieniac czujnik cisnienia turbiny jest ok.

Ogolnie turbina pracuje rowno i dobrze kazdy z ogladajacych przypadek to stwierdzil.

 

Bledy jakie wyszly na kompie to Przeplywka, EGR, nic wiecej.

 

Zastanawiam sie jeszcze nad katalizatorem. Przy dodawaniu gazu slychac zdecydowane metaliczne bicia

z okolic katalizatora. Czy az tak moze to wplywac na prace silnika?

 

Jak auto chwile pojezdzi to mozna by powiedziec ze jest lepiej. Najgorzej jest po nocy,

lub po zgaszeniu auta na 5-7 min. wtedy pedal gazu dziala z duuuuzym opoznieniem.

i tak jakby sie zawieszal czyli po odjeciu nogi z gazu obroty wracaja nie wspolmiernie do

zdejmowania nogi z gazu.

 

Auto ma trudnosci z pokonaniem na 1-2 biegu sredniej stromizny wzniesienia.

 

prosze o jakas podpowiedz.

 

.w

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451496
Udostępnij na innych stronach

1to czy Ten drugi egr jest sprawny elektrycznie nie da sie sprawdzic bez podlaczenia pod auto,zawor otwiera sie na biegu jalowym i stopniowo zamyka z wzrostem obr silnika

2to normalne ze silnik gasnie jesli zaslepiles zawor w ten sposob(wlasciwie to zaslepiles otwor po egr),najlepiej jest zaslepiac egr na rorce laczacej kolektor ssacy z wydechowym wkladajac blaszke od strony kol ssacego,ewentualnie mozna odlaczyc czesc mechaniczna od elektrycznej rozwiercajac orwory mocujace zaworu.bez znaczenia na sposob czesc mechaniczna musi byc na swoim miejscu

Skupil bym sie na przeplywce bo jak by nie bylo to ona wlasnie ma wplyw na otwarcie egra i ten nieszczesny potencjometr gazu,przeplywa niestety musi byc oryginalem siemensa bo inaczej bedzie to samo co bez niej

Duzo ludzi chwali se operacje wspawania rorki w miejsce kata a jesli slyszysz dziwne dzwieki z niego to warto zdjac i sprawdzic czy jest drozny

Jesli stuki sa rytmiczne to warto by przyjzec sie wtryskiwaczom

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451676
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

Dzieki Wojciechu za odpowiedz,

- tak wlasnie myslalem z tym zaslepieniem ze cos nie teges zrobilem.

- ani jeden ani drugi nie reaguje (nie ma zycia:)) po podpieciu do wtyczki (sprobuje wymienic na nowy ze sklepu)

- jesli chodzi o przeplywomierz(majac w pamieci problemy w poprzednim VW z tym wlasnie elementem) to on nie daje chyba

efektu "na dole" obrotow? tylko na gorze? auto ciagnie ale niezauwazalnie slabiej do pewnego momentu a pozniej chocby gaz byl w podlodze to 120-130km/h i ani km wiecej (tak mialem w VW). jak wymienie na dzialajacy EGR sprobuje podmienic tez przeplywke.

- stuki metaliczne sa tylko w malym i nieregularnym zakresie obrotów. i dobiegaja zdecydowanie z okolic kolektora wylotowego katalizatora, nie sa to raczej wtryskiwacze to nie taki odglos.

 

- masz moze jakis namiar na sprzedawcow przeplywki Simensa z w dobrych cenach? (bo 650PLN-870PLn(ASO)wzwyz to troche chyba duzo , raczej mozna taniej?)

 

czy to moze byc oryginal?

http://allegro.pl/przeplywomierz-renault-1-9dci-opel-movano-vivaro-i2498695308.html

Edytowane przez Wojtek_KrK

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451719
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowalem na ebayu uk za 80f oryginal gdzie sa 3numery i logo samsunga,

W F9Q przeplywka jest istotna w dolnych obr

 

http://forum.opel24.com/topic/46959-vivaro-19-zapala-na-1-sek/page__p__411902__fromsearch__1#entry411902

 

Jeszcze raz pisze ze przeplywka mowi ile plynie wiatru a komp oblicz w jakim stopniu otworzyc egr,niema wiatru nie otwiera egr bo sterownik sadzi ze egr zawiesil sie na max otwarty i silnik ssie same spaliny

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451795
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

efekt jest bardzo podobny do tego na filmie. Ale jak wytlumaczyc ze po jakims czasie jest lepiej?

Przeciez elektronika to 0 albo 1 nie ma raz lepiej raz gorzej.

 

No nic jutro kupie tego z Allegro oznaczony jako Siemens VDO zobaczymy jak sie sprawy

beda miały.

 

a idac dalej tropem wzrost zuzycia paliwa (~0,7 - 1,2 L/100km) moze byc efektem uszkodzenia przeplywki,

bo gniecie sie gaz na dole obrotów, to i wiecej konsumuje..

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/#findComment-451828
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności