Gość Luccas Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Koledzy, mam pytanie. W zeszłym roku zauważyłem, iż nawiew działał tylko na 4. Wymieniłem bezpiecznik termiczny na 167st. Minęła zima, i w tym roku już dwukrotnie miałem taka sytuacje. Orientuje się ktoś co może być nie tak? Może za mały bezpiecznik daję? Jaki powinien być?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 W zeszłym roku zauważyłem, iż nawiew działał tylko na 4 Wymień najpierw rezystor wentylatora nawiewu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luccas Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Wymień najpierw rezystor wentylatora nawiewu. Piszesz o tym? http://allegro.pl/listing.php/search?string=rezystor+astra+h&category=0&sg=0 Ja właśnie ze środka tego zmieniam ten bezpiecznik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Zazwyczaj rezystor wentylatora odpowiada za prawidłową pracę na wszystkich prędkościach. Jeśli u Ciebie pracuje tylko na 4-tym biegu, to powinieneś zakupić drugi. Zwiększając moc tego termika doprowadzisz do uszkodzenia instalacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luccas Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Zazwyczaj rezystor wentylatora odpowiada za prawidłową pracę na wszystkich prędkościach. Jeśli u Ciebie pracuje tylko na 4-tym biegu, to powinieneś zakupić drugi. Zwiększając moc tego termika doprowadzisz do uszkodzenia instalacji. Ale to podobno standard przy przepalonym termicznym, że działa tylko 4. W zimie się nie przepalało, jak to zatem wytłumaczyć. I gdzie problem, w kostce, bezpieczniku czy samym silniku nawiewu?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Może wystarczy wymienić filtr pyłkowy. Zapchany będzie powodował większy opór dla przepływu powietrza i tym samym bardziej będzie obciążony silniczek wentylatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luccas Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Może wystarczy wymienić filtr pyłkowy. Zapchany będzie powodował większy opór dla przepływu powietrza i tym samym bardziej będzie obciążony silniczek wentylatora. Przy wymianie bezpiecznika tydzień temu wyczyściłem filtr który jest z czerwca zeszłego roku. Za bardzo nie rozumiem tej idei. Silniczek powoduje nawiew, ale co ma do tego temperatura rezystora umieszczonego przed filtrem kabinowym?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Jeśli silniczek jest bardziej obciążony np przez zatkany filtr, lub zużyte łożyska, to pobiera większy prąd. Co wiąże się z większym wydzielaniem ciepła. Zakładam że silniczek jest 100% sprawny elektrycznie. U mnie na maksymalnej prędkości też wywalał termik, po wymianie filtra który był zawalony problem ustąpił. Byłem jednak przygotowany na to że trzeba będzie wyjąć silniczek, sprawdzić, wyczyścić i przesmarować lub zmienić łożyska. Jeśli więc po wymianie termika wracają pozostałe prędkości, to zainteresuj się samym silniczkiem i jego kondycją. Spróbuj też kilka dni pojeździć bez filtra.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luccas Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Jeśli silniczek jest bardziej obciążony np przez zatkany filtr, lub zużyte łożyska, to pobiera większy prąd. Co wiąże się z większym wydzielaniem ciepła. Zakładam że silniczek jest 100% sprawny elektrycznie. U mnie na maksymalnej prędkości też wywalał termik, po wymianie filtra który był zawalony problem ustąpił. Byłem jednak przygotowany na to że trzeba będzie wyjąć silniczek, sprawdzić, wyczyścić i przesmarować lub zmienić łożyska. Jeśli więc po wymianie termika wracają pozostałe prędkości, to zainteresuj się samym silniczkiem i jego kondycją. Spróbuj też kilka dni pojeździć bez filtra. Zimą przy rozruchu czasami słyszałem dźwięk jakby był nienasmarowany, kwiczał wraz z obrotami. Po pewnym czasie ustawało. Może jak go posmaruję to mu pomoże?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Już chyba zauważyłeś że najpierw trzeba usunąć przyczynę problemów zamiast leczyć tylko skutek. Zabezpieczenia zawsze dobrane są optymalnie , a zwiększenie progu zadziałania może skończyć się źle. Jeśli zimą ten wentylator piszczał to warto go wyjąć, zrobić przegląd i jeśli nic nie pomoże to wtedy dalej się martwić. Ważne ! Odpowiadając nie cytuj poprzedzającej wypowiedzi. Zejdź na sam dół strony do okna odpowiedzi i wtedy pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.