Skocz do zawartości

Opel Astra F 1.6 16V Tuning Mechaniczny


Gość mateucho

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mateucho

Witam! Potrzebuję porady na temat tuningu mechanicznego Opla takiego jak podany w tytule. Nie chodzi mi tu o tuning w stylu zawieszenia czy tez nowego kolektora... Konkretnie chodzi o wymiane czesci na takie, ktore dodadza mojej Astrze KM. Jesli ktos jeszcze posiada takie czesci lub posiada linki do stron na ktorych mozna je dostac to takie posty po tym tematem beda mile widziane. Z gory dzieki za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateucho

No ja wlasnie slyszalem ze 16V jest drogi w Tuningu ale chcialbym cos zrobic z ta Astra bo Optycznie zrobilem ja na laleczke i teraz chcialbym dodac troche mocy:) a konkretnie jak najwieksza moc :) pieniazki nie graja roli poniewaz chcialbym sie dowiedziec co moglbym zrobic i co ile dodaloby mi mocy a pozniej dopiero bede myslal nad dzialaniem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynasz od D strony

na necie masz pelno czesci i wiadomosci o tuningowaniu tego silnika

od dolotu np mentzela albo irmschera

po ostre walki

az po wydech

koszta mozna i 10000 wsadzic

dodac TURBO albo kompresor

 

ogolnie malo rozwojowy masz ten silnik

znam kilka osob co podkrecilo go do 130-140 koni

kasy wydali od groma

najtanszym wyjsciem wedlug mnie jest swap np na c20xe 150 koni albo c20let tu juz masz 200 z kawalkiem

 

a na dodatek jak znam zycie

twoj silnik moze miec w tej chwili okolice 90 koni a nie 105 (a dokladniej 101 wedle producenta)

samo wyserwisowanie

nowe swiece filtry kable i ogolne czyszczenie np przepustnicy

moze dac powrot do fabrycznych wyminkow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam miałem astre F i najtańsze wyjście to kupić cały zestaw z GSI czyli silnik c20xe z osprzętem, skrzynią i zawieszeniem. Za części zmieścisz się w 3 tysiącach (może). Najlepiej też belka z GSI bo przecież nie będziesz wyhamowywać 150koni bębnami z tyłu.. jak dobrze pokombinujesz to możesz zrobić to za 4-5 tysięcy (koszty podaje jakbyś sam ten samochód robił, jeśli komuś zlecał to możesz mnożyć koszty)

 

jeśli tak jak mówisz masz pieniądze na prawdziwy tuning to kupuj odrazu c20let (np calibra turbo), zawias z GSI i belkę z GSI. Będziesz miał na "dzien dobry: 200KM i jako taką trakcję i hamowanie. ale na to musisz mieć już więcej pieniędzy... bo przecież aż grzech włożyć taki silnik i wcześniej nie zrobić mu generalnego remontu... i tak dalej... :)

 

 

jeszcze pytanie czy w ogóle miałeś doczynienia z autami po tuningu? bo jeśli Twoje auto to samochód do codziennej jazdy to możesz się grubo zawieść bo robiąc swoj silnik tak jak pisze Gawlak czyli "wałki, dolot, wydech itd..." będziesz miał fajnie zbierające się autko.... ale na niskich obrotach będzie się trząsł i prychał.... niestety ostre wałki w tym silniku muszą się odbić "czkawką", pozatym jeździsz na LPG, na ostrych wałkach bez sekwencji można raczej o tym zapomnieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności