Skocz do zawartości

Wysoka Temperatura


Gość kalafior17

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kalafior17

Witam.

Szukałem już wszędzie informacji ale odpowiedzi nie ma. Więc tak mój opel kadett 91 rok, 1.3 silnik wersja z gaźnikiem wersja kombi trzyma za wysoką temperaturę silnika. Wymieniłem pompę wody przy okazji wymiany paska rozrządu. Dodam że ten problem temperatury pojawił się już o wiele wcześniej niż wymiana paska. Ale niestety temperatura oscyluje na 3 kresce. Prawidłowo powinno być na 2 kresce w połowie skali. Termostat puszcza na chłodnicę obieg więc termostat wykluczam. Wentylator chłodnicy się załącza więc termostat na pewno puszcza obieg. Wykluczam czujnik temperatury ten na chłodnicy bo wentylator się załącza. Płukałem też układ chłodzenia płynem do płukania. Dodam że nie mam przedmuchu z cylindrów do układu chłodzenia bo uszczelka pod głowica i planowanie głowicy było robione. Olej w silniku w normie nie widzę ubytków ani płynu chłodniczego w nim. Płynu chłodniczego nie ubywa. Układ jest odpowietrzony. Spalanie w granicach 8,5 w mieście.Radiatory chłodnicy są z prześwitem. Dla pewności przelałem je wodą by wypłukać ewentualnie jakieś brudy. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny??

Edytowane przez kalafior17

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kalafior17

wcale ze nie

zmierz temperature wlasciwa pozniej panikuj

Temperatura na kolektorze dolotowym tam gdzie znajduje sie czujnik do wskazywania temeratury taki z jednym kabelkiem jest na poziomie ok 110 stopni tak średnio. momentami jest 115 do 118

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukałem też układ chłodzenia płynem do płukania.

 

Układ najlepiej płukać kwaskiem cytrynowym .Można też octem , ale kwasek lepiej rozpuszcza kamień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kalafior17

temperature gdzie i jak mierzyles ??

plynu czy dolotu bo juz nie kumam

Temperatura metalowego dolotu nie płynu. Pomiar wykonany miernikiem temperatury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marcinwa

Pisałeś, że masz sprawny termostat, bo puszcza obieg, ale może puszczać po części tylko, tzn nie otwierać całkiem. Termostat kosztuje 14 zl i roboty wcale nie wymaga duzo.

Ewentualnie wymień czujnik płynu ten w komorze silnika, mi tez kiedys zawyżał, kosztuje koło 20zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kalafior17

Już się sprawa rozwiązała, wypalone gniazda zaworów wydechowych na 2 cylindrach. Auto zaczęło wkecej spalać i zaczęły się problemy z ciśnieniem w dolocie paliwa. Autko spisałem już na straty bo nie opłaca mi się go robić. Temat zamykam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko spisałem już na straty bo nie opłaca mi się go robić

 

Na upartego możesz wymienić silnik . Fakt że nie wiadomo co trafisz . Na allegro widziałem za 300 zł , bo sama głowica ( 260 zł) , to gruba przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności