Skocz do zawartości

Chłodzenie silnika 3.0 v6


Gość misiek093

Rekomendowane odpowiedzi

Gość misiek093

Witam

Pojawiła mi sie kontrolka "kuhlmittel stand". Sprawdziłem poziom płynu chłodzącego i jest stan. A po za tym silnik zaczal mi sie przegrzewac. Ktoś wie o co może chodzic?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz plyn czy wode ??

plyn w szczelnym ukladzie ma temperature wrzenia przy 120 stopniach

wiec 100 to wcale nie jest gotowanie sie plynu

wrecz powiem ze to normalna tepmeratura

przy ktorej wlaczac sie powinien wentylator chlodnicy (okolice 102 stopni)

 

czerwone pole to wlasnie 120 stopni i wtedy jest problem z ukladem

a nie przy 100

 

poziom plynu na zimnym jaki jest w zbiorniku??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek093

Mam płyn. na zimnym jest poziom. a Temperatura podchodzi do 4 grubej kreski, a wczesniej dochodziło miedzy 3 a 4 i załączały się wentylatory. Teraz też się załączają z tym, że temperatura nie opada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czwartej kreski a ile jest do czerwonej ??

nie mam sintry przed nosem

 

 

wiesz chyba ze temperatura na zewnatrz tez ma wplyw na temperature silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość caravagio

W poprzednie wakacje , ktore spedzilem na wyprawie dookola europy cala rodzina i sintra bardzo mocno przegrzewal sie silniczek. Przegrzewal sie na tyle ze na prostym odcinku lub pod gore jechalem z otwartymi oknami szyberdachem i wlaczonym namaksa ogrzewaniu. Zdarzylo sie ze jadac pod gore w Pirenejach na droge wyszlo stado koz. Przychamowqlem i para buchnela spod maseczki a po lewym przednim nadkolu i kole polal sie plyn w ilosci jakby ktos z wiadra wylal. :-) . Generalnie nie bylo wyjscia i pinujac jesli tylko sie dalo wskaznika temperatury oraz poziomu plynu (wlalem jakies 20l przez 3 tygodnie) udalo sie dokonczyc wyprawe i szczesliwie wrocic do domu. Wizyta u mechanika i wielkie zdziwienie. Uklad byl mechanicznie sprawny i szczelny. Okazalo sie ze na chlodnicy przez lata od dolu narosla skorupa brudu blota i kazdego wystepujacego na drogach syfu. Skorupa ta uniemozliwiala wlasciwa pracw radiatora plyn krazyl ale cieplo nie bylo razpraszane. Wyskrobano umyto pod cisnieniem chlodnice i autko jezdzi :-) . Rozwiazanie problemu okazalo sie niby banalne a jakze trudne by na nie w pierwszej kolejnosci wpasc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności