Gość zbuczyn997 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Witam, posiadam Opla Corsa 1.7 DTI rocznik 2003 silnik isuzu, mam cały czas problemy z autem. Duże spalanie (9 litrów w mieście) oraz mało dynamiczny na niskich obrotach (wolno wchodzi na obrotu - czasami lepiej, czasami gorzej). Z błędów posiadam tylko 1625. Po kilku wizytach u speców olałem na trochę sprawę i płakałem tankując na stacji. Ostatnio wymieniłem termostat bo po włączeniu silnika po 1-2 minutach chłodnica była już ciepła. Niestety zauważyłem, że o ile termostat po 10 minutach zaczyna puszczać poprawnie płyn do chłodnicy (węże gorące jakby rzeczywiście było coś koło 80-90 st), to wskazówka od temperatury na wyświetlaczu nie drgneła. Pomyślałem, że to pewnie czujnik temperatury. Podłączyłem komputer i wartość coolant temperature pokazuje 28 stopnii. Temperatura się nie zmienia w ogóle (na postoju z odpalonym silnikiem. Temperatura zewnętrzna 22 st). Odłączyłem czujnik temperatury (ten koło termostatu) i zdziwiłem się, bo nie dostałem żadnego błędu. Co ciekawe temperatura po podłączeniu komputera pokazuje 30 stopnii a napięcie waha się od 3.50-3.55 V. O co może chodzić? 1) Czy na podstawie tych danych, można stwierdzić że czujnik jest uszkodzony? 2) Czy po odłączeniu czujnika powinien pokazać się jakiś błąd - autko z kluczykiem po włączeniu silnika? 3) Co i jak mogę jeszcze sprawdzić, aby dojść do jakichś wniosków? Mam komputer, nie jestem mechanikiem i moja wiedza z zakresu motoryzacji raczej jest na średnim poziomie (czyli tylko delikatnie mniejsza niż w przypadku większości mechaników - bez urazy). 4) Od wiązki kabli idącej do czujnika temperatury, gdzieś w połowie odchodzi pojedyńczy kabel, który prawdopodobnie podpinany jest do jakiejś wypustki w bloku silnika. Co to jest? Masa? Dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53821-problem-z-czujnikiem-temperatury/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 (edytowane) wskazówka od temperatury na wyświetlaczu nie drgneła. Witam. Co prawda silnika nie znam , ale wychodzi , że to że pkt4 - wsuwka "żeńska". Poszukaj czegoś takiego CZUJNIK TEMPERATURY WODY OPEL ASTRA KADET VECTRA - chociaż piszą , że to jest do A i B , więc z C może być problem - i wsuń ją na ten grzybek ( szukaj w go w zasięgu kabelka - może być blok silnika , kolektor - różnie jest umieszczany) Czujnik na kompa można sprawdzić tylko poprzez zmierzenie oporności , ale tu może być rozrzut danych . Zmierz na zimnym silniku oporność , a potem na rozgrzanym . Jak jest duży spadek oporności , to działa . U mnie na rozgrzanym silniku pokazywał 67'C ( na desce było 92'C ), więc go wymieniłem . Czy nowy dobrze działa - nie byłem jeszcze na kompie Edytowane 22 Czerwca 2012 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53821-problem-z-czujnikiem-temperatury/#findComment-445862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 (edytowane) Co do wskazówki na wyświetlaczu to także poszukiwałem informacji dlaczego z takim opóźnieniem wskazuje. Podobno w tych silnikach Y17DT tak jest. U mnie przy temperaturze zewnetrznej około. 20 stopni zaczyna sie podnosić po 4-5 przejechanych kilometrach, a przy temperaturze 0 i minusowej to po 8 - 10 km. Edytowane 23 Czerwca 2012 przez marcel_kk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53821-problem-z-czujnikiem-temperatury/#findComment-445938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Z błędów posiadam tylko 1625. Nie zwróciłem uwagi , ale to wygląda na niezłe szambo 2004|Corsa-C|Silnik|Y 17 DTL błąd P1625 (04) i P1625 (0c) Opel Corsa C 1.3 CDTI 2004r przekaźnik pompy przy temperaturze zewnetrznej około. 20 stopni zaczyna sie podnosić po 4-5 przejechanych kilometrach, Nie wiem , czy sensowne jest porownywanie diesla z benzyniakiem , ale przy takiej temp. potrzebuję 1,5-2 km , żeby wskazówka poszła do góry ( powyżej 80' C ) i mam wyjęty termostat ( czujniki temp w bloku silnika). Jak mam włączone ogrzewanie (klima ) to dystans automatycznie wzrasta o ok 1 km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53821-problem-z-czujnikiem-temperatury/#findComment-445949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbuczyn997 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Dziękuję za rady. Problem rozwiązałem. Jeden z pinów w złączu do komputera był dziwnie zgięty i chyba nie kontaktował. Sprawdziłem miernikiem i okazało się, że ten pin odpowiedzialny jest za czujnik temperatury cieczy. Wyprostowałem go i teraz komputer odczytuje temperaturę. Pojeździłem trochę i auto tak jakby odzyskało dużo mocy do 2000 obrotów. Słychać turbinę, obrotu i moc równo rosną, wcześniej różnie z tym bywało (oczywiście 3 fachowców stwierdziło, że auto jeździ poprawnie jak na 75KM). Nie mniej jednak nie jest tak kolorowo. Po pierwsze termostat puszcza wodę na chłodnicę od 83 stopni (wskazanie z komputera samochodu). Trochę za wcześnie. Po dłuższej jeździe temperatura dochodzi sobie do 90 stopni i trzyma. Niestety na rozgrzanym silniku zauważam znowu problemy z dynamiką (przy gwałtownym przyśpieszaniu do 1800 obrotów). 1) Pytanie, czy może mieć to związek z za wcześnie otwieranym termostatem? 2) Czytałem w wielu wątkach, że problemem może być sterownik pompy paliwa. Da radę to jakoś sprawdzić bez wyciągania go? Da się to zrobić bez demontażu pompy - bo to pociąga zdjęcie rozrządu). 3) Co ewentualnie jeszcze można sprawdzić? Układ podciśnienia może mieć jakiś związek, pomimo tego że silnik dobrze pracuje na zimnym silniku? 4) Czy może to mieć związek z adaptacją silnika? Najczęstsze trasy to ok. 5 km, więc silnik dopiero osiąga 80 st.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53821-problem-z-czujnikiem-temperatury/#findComment-446469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 termostat puszcza wodę na chłodnicę od 83 stopni (wskazanie z komputera samochodu). Trochę za wcześnie. Po dłuższej jeździe temperatura dochodzi sobie do 90 stopni i trzyma. Z tego co pamietam , w dieslu termostat otwiera się przy 87'C i powinien trzymać 90'C , więc pkt 1 odpada. "Problemy z dynamiką" mogą być odczuciem subiektywnym - nawet nie piszesz o co konkretnie chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53821-problem-z-czujnikiem-temperatury/#findComment-446497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbuczyn997 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 (edytowane) <br>"Problemy z dynamiką" mogą być odczuciem subiektywnym - nawet nie piszesz o co konkretnie chodzi.<br> Jeśli chodzi o dynamikę to na zimnym silniku pedał gazu reaguje płynnie. Naciśnięcie do dechy od 1000 obrotów powoduje równomierny przyrost mocy i równomiernie narastający dzwięk z turbiny, o tyle w przypadku ciepłego silnika turbina i "odzyskanie mocy" jest wyraźnie odczuwalne dopiero od ok. 1800-1900 obrotów. Czyli od 1000 do 1700 zbiera się powoli, turbiny i syczenia nie słychać wyraźnie, aż tu nagle od 1800 dostaje kopa. Proszę nie mówić, że to normalne bo daje się wyraźnie zauważyć różnicę między zimnym a ciepłym silnikiem. Ponadto jak już się nagrzeje i przyśpieszam pod dużym obciążeniem lub na za wysokim biegu, to słychać dziwne dźwięki z silnika (zgrzyty lub coś takiego). Zacząłem szperać i wyczytałem, że takie objawy po rozgrzaniu może powodować czujnik położenia wału korbowego. Czy jest to możliwe? Ewentualnie kiedyś przy wizycie w jakimś serwisie spytałbym mechaników o sprawdzenie tego czujnika - a może da radę go jakoś łatwo sprawdzić? Edytowane 30 Czerwca 2012 przez zbuczyn997   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53821-problem-z-czujnikiem-temperatury/#findComment-446644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.