Skocz do zawartości

Pasek wielorowkowy , wymiana pompy Vivaro 2.0 CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariuszek

Witajcie chcę wymienić pompę wspomagania , podobno nie trzyma już jakis zawór w niej tak mechanik powiedział, mniejsza o to wpomaganie działa tylko na wysokich obrotach noji, przymieżam się do wymiany pompy czy orjentuje się ktoś jak zdjąć pasek wielorowkowy ? wyjąć pompe wiem jak montaż też tylko ewentualnie zalanie nowym olejem jakby ktos wiedział , jakieś odpowietrzenie może - mile widziane sugestie.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/
Udostępnij na innych stronach

Pasek

Na obudowie rolki napinajacej jest tak jakby sruba na ktora nakladasz klucz (16 mm chyba) i odchylasz rolke,sciagasz pasek zaczynajac od pompy wspomagania jest najlatwiej

Pompa

Po zmianie pompy i podpieciu przewodow zalewasz olej do zbiorniczka,wspomaganie ma obwod otwarty czyli uklad sam sie odpowitrza po kilku min od odpalenia silnika i dolewasz oleju

W tej pompie niema zadnych zaworow

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/#findComment-446116
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariuszek

wojtekcichy jak zwykle pomocny dzięki zamówiłem dziś pompę jutro zaczynam z nią walczyć po pracy tzn. wyciągnę starą a na drugi dzień będę

chciał wstawić nową jak coś bym nie wiedział to dopytam dzięki jeszcze raz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/#findComment-446212
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariuszek

no wszystko rozebrAŁEM NAWET ROLKI Z NAPINACZA SCIĄGŁEM I WYMIENIAM BO LUZ MIAŁY ALE MAM PYTANIE ?

wojtekcichy chcem po założeniu nowej pompy zalać w całej instatalcji nowy olej noji jak go spuścic może wiesz? zlałem ze zbiorniczka który zdemontowałem noji przed zdemontowaniem pompy zdjołem ten mniejszy wąż ze zbiorniczka dałem przydłużke i do wiadra pod samochodem uruchomiłem silnik i trochę wygoniło jakiś litr nie cały ale mam wrażenie że to nie wszystko ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/#findComment-446304
Udostępnij na innych stronach

Skrec kierownica w prawo, lewo kilka razy,ale zawsze troche oleju zostaje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/#findComment-446321
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariuszek

dziękuje za pomoc pompa wymieniona chodzi jak złoto przy okazji wymieniłem olejod pompy, rolkę napinacza bo luz miała, sprawdziłem luzy na reszcie osprzętu na pompie wody delikatnie wyczuwalny ale myśle że taka tolerancja może być :) pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/#findComment-446598
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość morgen2903


witam cie kolego mam pytanie w sprawie paska o ktorym piszesz mnie tez czeka wymiana czy moglbys mi doradzic jak najlepiej sie do niego dostac od gory czy od dolu auta no i co musze skontrolować przed zalozeniem nowego z gory dziekuje za odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/#findComment-472235
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Mariuszek

Witam nie wiem czy już zrobiłeś ale sprawa wygląda tak: odkręcasz prawe przednie koło ściągasz później pokrywę dolną silnika oraz boczną (taka nieduża ok30x20cm na dwie śruby)od strony koła które zdjełeś , po ściągnięciu tej małej obudowy masz widoczne koło pasowe oraz pasek i napinacz rolki , napinacz naciągasz kluczem nasadowym z przedłużką aż pasek zobaczysz że się robi luźny i powinien ci zejść pasek bez problemu .

jak będziesz zakładał nowy to załóż pasek wraz z napinaczem nowym oraz rolkami komplet a i zerknij na koło pasowe od razu wytrzymują około 150tyś jak masz pasek na boku postrzępiony to prawdopodobnie koło pasowe lata na boki czyli jest już do wymiany lub zerknij na luzy rolek i osprzętu-alternatora, pompy wody, wspomagania, klimy itd. Ogólnie luz na kole osprzętu wyczujesz ręką ruszając na boki delikatny jest w normie jak będzie latać na boki jak szalone to do wymiany.

 


 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53861-pasek-wielorowkowy-wymiana-pompy-vivaro-20-cdti/#findComment-474893
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności