Skocz do zawartości

sprzęgło


Gość marcinsiwy24

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcinsiwy24

witam od jakiegoś tygodnia jak wrzucam bieg to na wrzuconym biegu dzieje się tak jakby sprzęgło było słabe. możliwe jest że jest zapowietrzone? czy możliwe że już siada sprzęgło. jest to opel vectra c 2.0 dti 101 km. będę wdzięczny za odpowiedz pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam od jakiegoś tygodnia jak wrzucam bieg to na wrzuconym biegu dzieje się tak jakby sprzęgło było słabe. możliwe jest że jest zapowietrzone? czy możliwe że już siada sprzęgło. jest to opel vectra c 2.0 dti 101 km. będę wdzięczny za odpowiedz pozdrawiam

Witam.

Jeżeli przebieg jest autentyczny,to sprzęgło bym wykluczył.Zapowietrzenie układu również,bo niby dlaczego miałby się zapowietrzyć.Poza tym przy złym wysprzęglaniu miałbyś problem z włączeniem biegu,zwłaszcza jedynki i wstecznego.

sprawdż na trasie sprzęgło;jedż ze stałą prędkością przy 2.5 tyś obrotów i wciśnij sprzęgło.Obroty powinny wzrosnąć;wtedy puszczasz sprzęgło.Przy dobrym stanie sprzęgła poczujesz szarpnięcie i przyśpieszanie auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinsiwy24

właśnie chodzi o to że miałem na myśli szarpanie tzn. chodziło mi o to że tak jak by nie wysprzęglał bo biegi też ciężko wchodzą na postoju i w czasie jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie może mieć związek z kołem dwumasowym.

Problem z wrzucaniem i zmianą biegów - z regulacją lewarka, pompką lub wysprzęglikiem.

Płynu nie ubyło ? Wciśnij 3-4 razy pedał sprzęgła i sprawdź czy wchodzą lepiej biegi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinsiwy24

wcisnąłem parę razy i niby wskoczył lepiej. możliwe że płynu jest trochę mniej bo klocki z przodu są już wytarte a jak ostatnio wymieniałem z tyłu to przy odpowietrzeniu trochę ubyło to całkiem możliwe że jest mniej,a wydaje mi się że cały układ-hamulce,sprzęgło ma jeden zbiorniczek wyrównawczy płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam, co do ostatniej odpowiedzi to dziękuje wszystkim. zrobiłem sprzęgło. była uszkodzona dwumasa. wymieniłem koło dwumasowe tarcze i wysprzęglik. teraz znów mam problem. układ sprzęgła zapowietrzał mi się może ze cztery razy i za każdym razem dolewałem może po 50 g płynu. po wczorajszym odpowietrzeniu jeżdziłem cały dzień i było ok. dziś z rana wsiadłem sprzęgło nacisnąłem 3-y razy i było ok. wrzuciłem bieg i już pedał sprzęgła opadł po dolaniu płynu pedał zrobił się twardy bez odpowietrzania ale po kilku naciśnięciach znów był miękki. między skrzynią a silnikiem pod samochodem zobaczyłem wyciek. możliwe że mechanik czegoś nie dokręcił??? przy wysprzęgliku?

Edytowane przez marcinsiwy24

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,zamówiłem nowy wysprzęglik . tylko jeszcze pytanko. dlaczego jak dolewam płynu przed odpaleniem płyn wycieka między skrzynią a silnikiem a jak już go zapale parę minut pochodzi to da się odpowietrzyć układ sprzęgła i można jeżdzić cały dzień i jest ok. zostawię go na noc i problem od nowa. to napewno wysprzęglik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności