Skocz do zawartości

Poziom oleju


Gość mateusz2807

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mateusz2807

Witam mam mały problem ponieważ podejżewam że w silniku mam trochę za dużo oleju. Pytanie teraz jak to sprawdzić? w Książce samochodu pisze że sprawdzamy na ciepłym silniku po 5 minutach. Natomiast inni mówią że na zimnym silniku? To jak powinno być w tym silniku. Bo: Na ciepłym jak sprawdzam poziom oleju jest przy MAX. A na zimnym ponad MAX 3-4mm... Pozdrawiam czekam na opinie silnik Z13DT 1.3CDTI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kongobongo6

Witam mam mały problem ponieważ podejżewam że w silniku mam trochę za dużo oleju. Pytanie teraz jak to sprawdzić? w Książce samochodu pisze że sprawdzamy na ciepłym silniku po 5 minutach. Natomiast inni mówią że na zimnym silniku? To jak powinno być w tym silniku. Bo: Na ciepłym jak sprawdzam poziom oleju jest przy MAX. A na zimnym ponad MAX 3-4mm... Pozdrawiam czekam na opinie silnik Z13DT 1.3CDTI

 

Odpal silnik niech pochodzi trochę. Auto musi staćna równej powierzchni. Zgaś go odczekaj z 10min. Sprawdź olej na bagnecie, jeśli oleju jest za dużo spuść strzykawką. Oleju powinno być zawsze pośrodku min a max.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mały problem ponieważ podejżewam że w silniku mam trochę za dużo oleju. Pytanie teraz jak to sprawdzić? w Książce samochodu pisze że sprawdzamy na ciepłym silniku po 5 minutach. Natomiast inni mówią że na zimnym silniku? To jak powinno być w tym silniku. Bo: Na ciepłym jak sprawdzam poziom oleju jest przy MAX. A na zimnym ponad MAX 3-4mm... Pozdrawiam czekam na opinie silnik Z13DT 1.3CDTI

 

Sam widzisz ze masz za duzo oleju(wg wskazowek producenta) sprawdzajac jego poziom na zimnym silniku.Jest to faktyczny stan.Jezeli tak bardzo Ci to przeszkadza zlej ok 200 gram i bedzie dobrze.Ja w swoim aucie zalewam 3/4 poziomu na bagnecie bo silnik nie bierze oleju(teoretycznie zawsze cos wezmie).Na zimnym silniku to sprawdzalo sie kiedys olej w silnikach z tkz suchymi miskami olejowymi.Jest to uklad smarowania stosowany w silnikach wyczynowych/sportowych ktore poddawane sa przeciazeniom(np na zakretach) na plaskim terenie a w zwiazku z tym olej w takim przypadku jest przemieszczany w misce olejowej sila odsrodkowa z jednego miejsca na drugie co powoduje ze w pewnych sytuacjach silnik ma "glod oleju",a pompa olejowa czasami zasysa powietrze.Dlatego stworzono specjalnie dla tego typu aut odpowiednia wyprofilowana/gleboka miske olejowa ktora zapobiega takim sytuacjom.Pozdrawiam i zycze milego dnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lecie poziom oleju na max pomaga w odbieraniu temperatury silnika

w zimie na minumum ułatwia rozruch samochodu w bardzo niskich temperaturach a temperatura otoczenia w zimie nie ma takiej tendencji do przegrzewnia silnika jak w "letnim korku"

 

sprawdzone i zatwierdzone

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seti, weź chłopie nie pisz takich rzeczy bo aż glowa boli... Akurat niski poziom oleju w niczym kompletnie nie pomaga, tym bardziej zimową porą, a ten silnik bardzo nie lubi niskiego stanu oleju z uwagi na hydrauliczny napinacz łańcucha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy chydrałlice masz lać olej jak najniższej klasy lepkości poziom nie ma nic do tego od tego jest przedział mini i max prosze bardzo zalej mineralny nawet do połowy bagnetu a może faktycznie masz racje im więcej tym lepiej

Edytowane przez Seti

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że im więcej tym lepiej tylko o to że zbyt niski poziom oleju w tym silniku często się źle kończy dla rozrządu ;)

PS, u mnie zawsze poziom jest w okolicach MAX

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz2807

To sugerujecie żebym odebrał trochę oleju tak żeby było w okolicach max czy zostawić żeby silnik sam sobie wypalił go???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju powinno być zawsze pośrodku min a max.

wcale że nie, przy turbo i napinaczu hydraulicznym powinno być minimum te 3/4 skali...

 

 

A co do poziomu po zgaszeniu i paru minutach masz max, potem na zimnym więcej bo ma czas żeby całkowicie spynąć z silnka, ja mam olej zawsze na max, ale nie przsekroczony, odciągnij tę odrobinkę nadmiaru i po kłopocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności