Skocz do zawartości

Ciężkie odpalanie na ciepłym silniku


Gość durex666

Rekomendowane odpowiedzi

Gość durex666

Witam

Mam problem z Mery jak w temacie. Auto z 2004r z silnikiem 1,7cdti. Jest to jedyny ale zarazem denerwujący objaw . Na zimnym zapala względnie,obroty utrzymuje stałe ,mocy nie traci .Wykluczam zawór scv z racji braku falowania silnika .Czasami przed zapaleniem pomaga kilkukrotne wciśnięcie pedału gazu . Czujnik temp płynu chłodzacego i termostat mam nowy,podmiana czujnika połozenia wału nic nie zmieniła . Za wszelkie podpowiedzi z góry dziekuję.

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie jestem pewien czy w pompach Common Rail jest tak samo, ale w starszych rotacyjnych był to objaw zużywającej się pompy wtryskowej. Nieraz wystarczyło polać zimną wodą pompę i od razu zapalał. Jest to związane z rozszerzalnością cieplną materiału. Jak pompa zimna to pasowanie tłoczków ciaśniejsze i łatwiej ma wytworzyć ciśnienie, jak ciepła to pasowania robią się "luźniejsze" i ciężej ma wytworzyć ciśnienie i dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem żeby zapalił. Najlepiej jak sprawdzą ci w dobrym serwisie pompę wysokiego ciśnienia CR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

moglibyscie napisac co to znaczy "ciezkie odpalanie". Sam obserwuje, ze na cieplym silniku kreci jakby chwile dluzej, odpala gloscniej i jakby lekko na poczatku trzesie ale to tylko 1-2 sekundy. Nie wiem czy mam sie czym przejmowac ?

 

Miałem podobne objawy - gdy silnik był rozgrzany ponowne jego uruchomienie było bardzo trudne. Pomogła wymiana uszczelniaczy wtryskiwaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kazanostra

Witam,

 

moglibyscie napisac co to znaczy "ciezkie odpalanie". Sam obserwuje, ze na cieplym silniku kreci jakby chwile dluzej, odpala gloscniej i jakby lekko na poczatku trzesie ale to tylko 1-2 sekundy. Nie wiem czy mam sie czym przejmowac ?

 

 

W moim przypadku samochód odpalał po kręceniu rozrusznikiem jakieś 15 sekund, nieraz dłużej. Jak już silnik zaskoczył to chodził jakby na 2 cylindry, nie reagował na pedał gazu przez kilka sekund. Innych objawów nie było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadziłem do auta na próbę nowy akumulator i od razu zaczęło szybciej zapalać . Ale równie dobrze może to być związane z tym iż szybciej kręcocy akumulator szybciej dobija ciśnienie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności