Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kontrybutor

Witam, jestem tu pierwszy raz. Od razu zaznaczę, że trochę czasu spędziłem na poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu ale nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnie takiego samego przypadku.

Posiadam Opla Astrę z 1992 roku, silnik 1.6 8 zaworowy 75KM. Przebieg jest dość wysoki, bo prawie 300 tysięcy km. Ostatnio wymieniłem w nim u mechanika rozrząd, uszczelkę dekla zaworowego i manszetę, a ostatnio miałem usterkę i do wymiany był moduł zapłonowy i pompa paliwa. Części te wymieniłem. W międzyczasie zaczęły mi wzrastać obroty na biegu jałowym. Na początku nie zawsze, często działo się to po dość dynamicznej jeździe i na dłuższym odcinku. Ostatnio jednak obroty dochodzą do 1600-2000 tylko jak wcisnę lekko pedał gazu. Dodam, że zaraz po odpaleniu silnika obroty wynoszą 1000obr/min., ale wystarczy że lekko wcisnę pedał i od razu wzrastają do wyżej wymienionych 1600-2000obr. Wczoraj wyczyściłem silnik krokowy, to był najczęściej wymieniany powód usterki. Wyczyściłem, włożyłem na miejsce, włączyłem zapłon na 5 sekund, wyłączyłem na 5, odpaliłem silnik i zaczął pracować na bardzo wolnych obrotach 400-500 i całym samochodem zaczęło drgać. Działo się tak przez jakieś 3 minuty, trochę się wystraszyłem więc lekko dodałem gazu. Obroty wzrosły już do ok. 800 i przestało trząść. Do 90 stopni silnika obroty wynosiły 1000, więc się ucieszyłem. Zgasiłem silnik, odpaliłem, dodałem gazu i znów wskoczyły na 1600. Potem znalazłem temat na jakimś forum, że pod żadnym pozorem nie należy dodawać gazu w trakcie regulacji silnika i że radzą odpiąć klemę z akumulatora po włożeniu silnika krokowego. Opinie pod tym postem były różne, więc stwierdziłem że pytanie zadam tutaj. Czy źle zrobiłem dodając gazu? Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania auta? Jeszcze raz wyjąć i włożyć silnik zachowujac tym razem wyżej wymienione wskazówki?

 

Pozdrawiam,

Kontrbutor

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54532-wysokie-i-faluj%C4%85ce-obroty/
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Witaj... na moje to jeśli wykluczyłeś krokowy to dla świetego spokoju sprawdz linke gazu czy chodzi lekko i gładko...jesli ok to albo ciągnie jakąś "lewizne" albo cos jest na rzeczy z przepustnicą... bo błedów z tego co wyczytałem nie było...

druga sprawa to taka że C16NZ nie posiada "autoadaptacji"- po prostu wybiera najdogodniejszą dla danej sytuacji mapę wspierając sie odczytami z czujników...ale po każdym grzebaniu przy silniku nie zaszkodzi mu dać popracować na jałowych aż wentylator się włączy...

Również pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54532-wysokie-i-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-449788
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności