Slawmen Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Serdecznie witam. Jestem nowym użytkownikiem corsy B z 1994 (od 2 miesięcy). Mam problem z obrotami biegu jałowego, są za wysokie około 950 obrotów. Słabo schodzi z obrotów. Osiągi wydają się OK poza spalaniem po mieście. Wiem że temat wielokrotnie wałkowany ale może ktoś mnie naprowadzi. Po mojemu w czasie hamowania silnikiem paliwo nie powinno być podawane przez wtryskiwacz. U mnie podaje (samochód bez gazu lekko szarpie) a do pracy mam lekko z górki i jadę praktycznie bez gazu. Czy jest czujnik podciśnienia dla jednostki sterującej? I gdzie go szukać oraz jak sprawdzić czy działa. Termostat wymieniony silnik szybko się nagrzewa. Był odpinany akumulator, w sobotę sprawdzę błedy metodą drucikową. Check zapalił mi się tylko 2 razy przy długim zjeździe w górach. Lampka zgasła po zgaszeniu i ponownym odpaleniu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 (edytowane) Jeżeli te obroty masz stałe to raczej wina nie leży po stronie regulatora biegu jałowego, dodam że 960 obr. to sa normalne obroty na biegu jałowym!, napisałeś że check ci się 2x zapalił i zgasł po wyłączeniu silnika - czyli jest jakaś usterka i została zapisana w sterowniku, musisz zdiagnozować ten problem! albo podpiąć kompa z dobrym fejsem i oprogramowaniem, lub jak napisałeś metodą drucikową!, aczkolwiek osobiście wolał bym podpiąć kompa z fejsem;) i sprawdzić czego dotyczy kod błędu zapisany w pamięci!. Co do szarpania być może spowodowane to jest przez zawór egr ale nie wiem czy posiadasz w swoim aucie przy tym silniku zawór recyrkulacji spalin egr? co do zwiększonego spalania przyczyną może być ale nie musi to że podczas zapalenia kontrolki engine check silnik przechodzi w tryb serwisowy (awaryjny) albo sonda labmda padła i będziesz musiał wymienić! aczkolwiek wpierw musisz wykonać diagnozę komputerową. Edytowane 27 Lipca 2012 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-450216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 (edytowane) Podłącz pod kompa i odczytaj błedy , ewentualnie metoda drucikowa - w 1,2 8V da się ją zastosować. pzdr Edytowane 27 Lipca 2012 przez marco84   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-450311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Jeżeli te obroty masz stałe to raczej wina nie leży po stronie regulatora biegu jałowego, dodam że 9600 obr. są to normalne obroty na biegu jałowym!, spoko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-450312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawmen Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) Metoda drucikowa błędów nie wykazała.Te obroty niby mogą być ale to niepotrzebnie spalane paliwo.Niby tragiczne spalanie nie jest ale mogłoby być mniejsze. Ponawiam pytanie o odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Ma odcinać? A jeśli tak to jaki element jest za to odpowiedzialny. Obok obudoway paska rozrządu nad kolektorem ssącym jest jakiś element do którego dochądzą 2 wężyki gumowe i wtyczka z 2 przewodami(czerwony i chyba czarny). Do czego to służy? I jak sprawdzić czy jest sprawne? Edytowane 29 Lipca 2012 przez Slawmen   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-450494 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawmen Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Dzisiaj trochę pogrzebałem przy autku i mam ciekawe spostrzeżenia. Pytałem już co to za ustrojstwo obok obudowy paska rozrządu ale niestety nie otrzymałem odpowiedzi. Może przypomnę. Chodzi o plastikowy element przymocowany do blaszanego wspornika ponad czujnikiem temperatury. Podpięte są do niego 2 wężyki i wtyczka. Jeden z wężyków idzie od przepustnicy a drugi wydaje mi się że idzie do jednostki sterującej bo okrąża przepustnicę i idzie do kabiny pod akumulatorem. Wtyczka z 2 kabelkami. Po odpięciu wtyczki oporność w gnieździe to 33 omy a wtyczka w jednym kierunku 1,2 kilooma w drugim 1,6. Po odpaleniu bez podpietej wtyczki świeci check.Gaszę podpinam wtyczkę odpalam i check gaśnie. Sprawdzenie błędów metodą drucikową wykazuje tylko jeden błąd kod 93.I tu mam zgryza bo to jest zwykła corsa B z silnikiem X12SZ. Nie wiem co o tym myśleć. Z tym układem są związane podciśnienia. Mierzyłem podciśnienie na wężyku z przepustnicy i na biegu jałowym było około 0,65 przy hamowaniu silnikiem po dodaniu gazu (w stojącym samochodzie)po początkowym spadku wzrastało podciśnienie do około 0,75-0,80 i wracało na 0,65.Na wężyku idącym od tego ustrojstwa do jednostki centralnej(tak sądzę) podciśnienie nie występuje i nie ma żadnych zmian a przecież ten wężyk po coś tam idzie. Mam przyrząd który mierzi i ciśnienie i podciśnienie. Poradźcie coś co z tym zrobić. Możliwe że tu jest problem wolnego schodzenia z obrotów a to u wielu osób występuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-454353 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Po mojemu w czasie hamowania silnikiem paliwo nie powinno być podawane przez wtryskiwacz. Trochę pomyśl! W jaki sposób silnik będzie pracował bez paliwa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-454442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawmen Opublikowano 2 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Myślę. Nawet w trochę bardziej rozbudowanych gaźnikach podawanie paliwa jest odcinane w czasie hamowania silnikiem. Było to nawet w Polonezach gaźnikowych. Tym bardziej powinno być przy wtrysku. Pytam jaki układ to realizuje w oplu corsieB z silnikiem X12SZ? Pytam też od czego to ustrojstwo opisane powyżej jest? Pomocy proszę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54654-za-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-454451 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.