Skocz do zawartości

Za wysokie obroty biegu jałowego


Slawmen

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam. Jestem nowym użytkownikiem corsy B z 1994 (od 2 miesięcy). Mam problem z obrotami biegu jałowego, są za wysokie około 950 obrotów. Słabo schodzi z obrotów. Osiągi wydają się OK poza spalaniem po mieście. Wiem że temat wielokrotnie wałkowany ale może ktoś mnie naprowadzi. Po mojemu w czasie hamowania silnikiem paliwo nie powinno być podawane przez wtryskiwacz. U mnie podaje (samochód bez gazu lekko szarpie) a do pracy mam lekko z górki i jadę praktycznie bez gazu. Czy jest czujnik podciśnienia dla jednostki sterującej? I gdzie go szukać oraz jak sprawdzić czy działa. Termostat wymieniony silnik szybko się nagrzewa. Był odpinany akumulator, w sobotę sprawdzę błedy metodą drucikową. Check zapalił mi się tylko 2 razy przy długim zjeździe w górach. Lampka zgasła po zgaszeniu i ponownym odpaleniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te obroty masz stałe to raczej wina nie leży po stronie regulatora biegu jałowego, dodam że 960 obr. to sa normalne obroty na biegu jałowym!, napisałeś że check ci się 2x zapalił i zgasł po wyłączeniu silnika - czyli jest jakaś usterka i została zapisana w sterowniku, musisz zdiagnozować ten problem! albo podpiąć kompa z dobrym fejsem i oprogramowaniem, lub jak napisałeś metodą drucikową!, aczkolwiek osobiście wolał bym podpiąć kompa z fejsem;) i sprawdzić czego dotyczy kod błędu zapisany w pamięci!. Co do szarpania być może spowodowane to jest przez zawór egr ale nie wiem czy posiadasz w swoim aucie przy tym silniku zawór recyrkulacji spalin egr? co do zwiększonego spalania przyczyną może być ale nie musi to że podczas zapalenia kontrolki engine check silnik przechodzi w tryb serwisowy (awaryjny) albo sonda labmda padła i będziesz musiał wymienić! aczkolwiek wpierw musisz wykonać diagnozę komputerową.

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod kompa i odczytaj błedy , ewentualnie metoda drucikowa - w 1,2 8V da się ją zastosować.

 

pzdr

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te obroty masz stałe to raczej wina nie leży po stronie regulatora biegu jałowego, dodam że 9600 obr. są to normalne obroty na biegu jałowym!,

 

spoko :-o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda drucikowa błędów nie wykazała.Te obroty niby mogą być ale to niepotrzebnie spalane paliwo.Niby tragiczne spalanie nie jest ale mogłoby być mniejsze. Ponawiam pytanie o odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Ma odcinać? A jeśli tak to jaki element jest za to odpowiedzialny.

Obok obudoway paska rozrządu nad kolektorem ssącym jest jakiś element do którego dochądzą 2 wężyki gumowe i wtyczka z 2 przewodami(czerwony i chyba czarny). Do czego to służy? I jak sprawdzić czy jest sprawne?

Edytowane przez Slawmen

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj trochę pogrzebałem przy autku i mam ciekawe spostrzeżenia. Pytałem już co to za ustrojstwo obok obudowy paska rozrządu ale niestety nie otrzymałem odpowiedzi. Może przypomnę. Chodzi o plastikowy element przymocowany do blaszanego wspornika ponad czujnikiem temperatury. Podpięte są do niego 2 wężyki i wtyczka. Jeden z wężyków idzie od przepustnicy a drugi wydaje mi się że idzie do jednostki sterującej bo okrąża przepustnicę i idzie do kabiny pod akumulatorem. Wtyczka z 2 kabelkami. Po odpięciu wtyczki oporność w gnieździe to 33 omy a wtyczka w jednym kierunku 1,2 kilooma w drugim 1,6. Po odpaleniu bez podpietej wtyczki świeci check.Gaszę podpinam wtyczkę odpalam i check gaśnie. Sprawdzenie błędów metodą drucikową wykazuje tylko jeden błąd kod 93.I tu mam zgryza bo to jest zwykła corsa B z silnikiem X12SZ.

Nie wiem co o tym myśleć. Z tym układem są związane podciśnienia. Mierzyłem podciśnienie na wężyku z przepustnicy i na biegu jałowym było około 0,65 przy hamowaniu silnikiem po dodaniu gazu (w stojącym samochodzie)po początkowym spadku wzrastało podciśnienie do około 0,75-0,80 i wracało na 0,65.Na wężyku idącym od tego ustrojstwa do jednostki centralnej(tak sądzę) podciśnienie nie występuje i nie ma żadnych zmian a przecież ten wężyk po coś tam idzie. Mam przyrząd który mierzi i ciśnienie i podciśnienie. Poradźcie coś co z tym zrobić. Możliwe że tu jest problem wolnego schodzenia z obrotów a to u wielu osób występuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu w czasie hamowania silnikiem paliwo nie powinno być podawane przez wtryskiwacz.

Trochę pomyśl! W jaki sposób silnik będzie pracował bez paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę. Nawet w trochę bardziej rozbudowanych gaźnikach podawanie paliwa jest odcinane w czasie hamowania silnikiem. Było to nawet w Polonezach gaźnikowych. Tym bardziej powinno być przy wtrysku. Pytam jaki układ to realizuje w oplu corsieB z silnikiem X12SZ? Pytam też od czego to ustrojstwo opisane powyżej jest? Pomocy proszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności