Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od wczorajszego dnia stałem się posiadaczem vectry b z 2001r z silnikiem 1.6 16V. I na starcie mam problem, dziś po wymioane oleju i filtra przysłuchałem się na spokojnie pracy silnika z kanału i zauwarzyłem że silnik wydaje dziwny dzwięk przy równo 1500 obrotów.Od wczoraj przejechalem autem 400km i auto nie kopci, a poziom oleju utrzymuje się w normie.

Przy mniejszych i wyższych tego dzwięku nie ma.Pojawia się również przy schodzeniu z obrotów. Dzwięk dochodzi jak by z dołu silnika ale przysłuchując się przy misce olejowej nie powiedział bym ze ten dzwięk z tamtąd pochodzi, z kolei z góry też go nie słychac jednoznacznie. Proszę o ewentualne sugestie czy jest warto renimować ten motorek bo czeka mnie w nim wymiana rozrządu i prawdopodobnie uszczelki pod głowicą a nie chciał bym inwestować w zajeżdzony motor. z góry dziękuje za każdą sugestię.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54914-metaliczny-dzwi%C4%99k-przy-1500-obrot%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

czy jest warto renimować ten motorek

znaczysię reanimować -?;) Tego nikt Ci przez internet nie wywróży dopóki nie rozbierzesz i nie zobaczysz (lub ktoś kto się na tym zna) fachowym okiem co jest do zrobienia/wymiany ...o ile w ogóle jest taka potrzeba.

A co się dzieje że prawopodobie UPG do wymiany?

Jak w 1.6 16V poziom oleju jest w normie to tylko pozostaje się cieszyć :)

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54914-metaliczny-dzwi%C4%99k-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-451392
Udostępnij na innych stronach

Pisząc reanimować mam na myśli doklądkę kasy do tego silnika a do zrobienia jest na pewno uszczelka pod głowicą bo w zbiorniczku z płynem jest czany nalot z oleju no i pasowało by wymienić rozrząd. Nie chciał bym ładować pieniędzy w motor który za kilka km np : stanie. Może i racja, dziś podskoczę do znajomego mechanika i dowiem się z kąd ten dzwięk, o efektach napiszę na forum.

 

 

 

Edit: uczelka do wymiany na 100%, w zbiorniku płyny chłodzącego są spaliny- sprawdzone za pomocą płynu zmieniającego kolor przy ich obecności. Co do metalicznego dzwięku to mechanik potwierdził że to góra tak pracuje. dziś zdejmę głowicę i zobaczymy czy jest sens dalszego inwestowania w ten silnik.

Edytowane przez cFiet

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54914-metaliczny-dzwi%C4%99k-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-451405
Udostępnij na innych stronach

a więc, jestem po remoncie głowicy. Po zdjęciu głowicy okazało się ze dół silnika nie ma progów wiec nie zdecydowałem się na jego regeneracje. a w głowicy : szlif zaworów, nowe gumki i 8 prowadnic. Zero dzwięku o którym mowa. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54914-metaliczny-dzwi%C4%99k-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-452059
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności