Skocz do zawartości

czujnik podciśnienia


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

wykazuje mi błąd p 0400 czyli czujnik podciśnienia ale po zamianir czujnikow dalej jest to samo czy to nie jest wina instalacji

to jest astra 2 2,0 dtl :D pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Paź 20, 2007 13:47 ]

czekam za odpowiedzią dzięki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są różne wypowiedzi zebrane z netu tyczące się tego błędu ,każdy wątek oddzielony nr. P0400

 

błąd P0400 /Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ; ang: P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction

 

 

 

P0400

Według mojego rozeznania teoretycznego ten błąd może mieć bardzo rozległe przyczyny. Taką samą opinię dawali mechanicy oczywiście tacy którzy znali problem. Przyczyną może być:

1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe.

2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie.

3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach).

3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.

 

 

 

 

P0400

w 90% przypadkow spowodowany jest nieszczelnosca w ukladzie prozniowym - jak szukac usterki bylo wiele razy opisane . Mozesz na poczatku sprawdzic czy nie masz peknietej membrany w EGR - sciagnij rurke i zaciagnij powietrze - jesli trzyma to zapomnij o kupnie innego.

 

 

 

 

P0400

ogólnie nieszczelność najczęściej, w moim przypadku zbiornik podciśnienia padł, ten grzybek obok pompy vacum. szczelność sprawdzisz odpinając wszystko i po kolei idąc od turbo podłączaj ponownie, wowczas do 10min znajdziesz usterke.

 

 

 

 

P0400 - Sprawdziłem szczelność układu próżniowego. Po rozłączałem wężyki i sprawdzałem jeden po drugim metodą "usta wężyk" . EGR - szczelny i pracuje, siłownik przepustnic w kolektorze ssącym - szczelny i pracuje, siłownik turbiny - szczelny i pracuje, elektrozawory - szczelne i pracują (ten od EGR czasami brzęczy). Wężyki szczelne.

 

Okazało się, że jest jakaś nieszczelność w obszarze kabiny ponieważ gdy odłączyłem wężyk idący do kabiny to można było swobodnie zassać powietrze. Więc poskładałem wszystko z powrotem, a trójnik idący na kabiny zaślepiłem. No i MOCY PRZYBYŁA .

 

Nie miałem jeszcze czasu rozebrać kokpitu i sprawdzić przyczynę nieszczelności.

Nie wiem co w kabinie jest sterowane podciśnieniem (wydaje mi sie, że wlot powietrza wewnątrz/zewnątrz) i jak sie do tego dobrać. Za wskazówki będę wdzięczny.

 

Znalazłem usterkę. Aż wstyd sie przyznać, tak była banalna . Plastikowy wężyk, o którym pisałem wcześniej, idzie do jakiegoś urządzenia, które znajduje się z prawej strony pod plastikową osłoną w podszybiu. Okazało sie, że spadł . Po założeniu wszystko wróciło do normy.

 

 

 

 

P0400

W silnikach Y22DTR ( 22 DTI -Vectry C , Zafiry ) istnieje mozliwość odcięcia jednego przewodu do EGRa ( informacja do modułu ECU ) i wgrania najnowszego programu do modułu silnika - dotyczy błędu P0400 .

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności