Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na początek chciałbym się przywitać, jestem posiadaczem Opla Astry III 1.9 88kw 2005r

 

Od jakiegoś czasu mam problem z esp, podczas jazdy zapala się kontrolka i gaśnie dopiero po ponownym uruchomieniu silnika, nie mam przycisku SPORT więc sam nic nie włączam. Próbowałem znaleźć coś podobnego na forum ale chyba nie miał nikt podobnego problemu, zauważyłem że kontrolka zapala się w momencie gdy przejeżdżam przez nierówności,tak jak by coś się rozłączało od wstrząsu samochodem.Czytałem, że może być to czujnik kąta skrętu jednak kiedy kręcę kierownicą w lewo w prawo kontrolka się nie zapala,zawsze zapala się po trafieniu na jakieś dziury w nawierzchni. Wydaje mi się, że coś jest nie tak z jakimś czujnikiem lub kablem który idzie do esp i podczas wstrząsu coś się rozłącza, uaktywnia kontrolkę i wyłącza system i tu pytanie gdzie znajdę cały ten system żeby sprawdzić czy może nie przetarł się jakiś kabel. Czujniki które odpowiadają za esp są te same co od abs ? Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55377-astra-h-problem-z-esp/
Udostępnij na innych stronach

1. dział

2. regulamin

3. podaj błąd

4. chyba nie czytałeś/przeglądałeś forum bo zadajesz takie pytania

5. ESP korzysta z układu ABS, włącznie z kabelkami

6. do sprawdzenia kabelki przy kołach. ale to po sczytaniu błędu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55377-astra-h-problem-z-esp/#findComment-453842
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po skasowaniu błędów, odpaleniu auta na nowo podczas jazdy zaświeciła się kontrolka, ponowne sprawdzanie błędów pokazuje

 

 

C0196 Czujnik obrotu wokól osi pionowej, nieprawidlowe dzialanie

(08) Nie występuje

 

U1500 Lokalna usterka CAN-BUS

(00) Nie występuje

 

 

Jakieś sugestie? czy te błędy mają związek zapalającą się kontrolką esp ??

Edytowane przez bounty

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55377-astra-h-problem-z-esp/#findComment-454626
Udostępnij na innych stronach

C0196 Yaw Rate Sensor Circuit Malfunction

to chyba chodzi o czujnik skrętu kierownicy? może wystarczy go zaadaptować... ktoś pisał o tym by maksymalnie skręcic w lewo potem w prawo, czy jakoś tak... poszukaj w tym kierunku

 

a ten drugi jest związany z pierwszym, może to tylko kabelki, sprawdź. Nie wiem czy da się czujnik samemu wymienić czy trzeba całą przekładnie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55377-astra-h-problem-z-esp/#findComment-454661
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czujnika kąta skrętu nie brałem pod uwagę z tego względu że kręcę kierownicą w lewo prawo, i kontrolka się nie zapala, zapala się podczas wstrząsu(przejazu przez nierówną nawierzchnię)i gaśnie dopiero po ponownym uruchomieniu silnika

Co do kabelków to przy kołach sprawdzałem i wszystko ok

 

Cały ten yaw znajduję się obok złącza diagnostycznego spróbuję dzisiaj sprawdzić tam przewody może coś się rozłącza lub ta puszka siadła, spróbuję też skalibrować czujnik kąta skrętu op-comem może coś pomoże

 

Czy ktoś ma jakieś inne propozycje ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55377-astra-h-problem-z-esp/#findComment-454677
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności