Skocz do zawartości

liczba kroków attuatora?


Gość roko

Rekomendowane odpowiedzi

Powitał kolegów i ma zapytanie ,czy ma znaczenie liczba kroków attuatora po zadanej nauce?u mnie jest to około 80 kroków,zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem( mały rozrzut ) :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

ps.nadmieniam iz zmagam się z "mułem" przy około 1500 obr/min

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest dobre ustawienie, jeśli te wartości się bardzo nie zmieniają a instalacja jest sprawna to znaczy tylko tyle że jest dobrze dobrany parownik do auta, a wartość 80 to jest gdzieś w środku jego możliwości regulacji.

 

jeśli jednak ta wartość nie zmienia się wcale, albo zupełnie minimalnie to trzeba sprawdzić kondycję sondy lambda, może już biedaczka kończy żywot

Edytowane przez Czejen

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis po "nauce" przeprowadzonej na bingo m ,mam ustawione około 90 kroków,rozrzut jest mały ,nie dochodzi do 100 kroków,sonda nówka kupiłem firmy ngk ntk,bawię sie jeszcze cutt-offem,a jakie masz nastawy cutt-off?

 

ps. to czyli krokowy powinien zmieniac swoja liczbe kroków w zależności od obrotów?

Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak i nie... bo ma regulować mieszankę, ale jeśli sam parownik będzie odpowiednio wyregulowany to może być sytuacja że beż zmiany na registrze aktuatora już sam parownik poda odpowiednią ilość gazu (otwiera się przecież podćiśnieniowo), ale tak czy inaczej trochę te ustawienia powinny się zmieniać w zależności od warunków zewn. ja mam tak ustawiony gaz aby aktuator otwierał się przy szybkiej reakcji na gaz, to daje lepsze przyspieszenia.

co do cut-off to ja w ogóle nie mam aktywnej tej funkcji. cut-off w bingo to bardzo prosta zasada, zadajesz obroty np 2500obr/min i on działa powyżej tych obrotów gdy puścisz gaz. więc np. jedziesz na 4000obr puszczasz gaz, wtedy attuator zamyka się o zadaną wartość i otwiera się znów do ustawienia nominalnego kiedy spadając przekroczy owe 2500obr. należy więc dobrać eksperymentalnie tak aby silnik nie gasł przy hamowaniu z większych prędkości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ja mam tak ustawiony gaz aby aktuator otwierał się przy szybkiej reakcji na gaz, to daje lepsze przyspieszenia."tak napisałes,czyli jak ustawiony??? :neutral: :neutral: :neutral:znaczy,że krokowy ma mały rozrzut??

Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak ustawiony gaz aby aktuator otwierał się przy szybkiej reakcji na gaz, to daje lepsze przyspieszenia.

czyli jak? Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności