Skocz do zawartości

Corsa B Różnica grzybka silniczka krokowego


Gość sts123

Rekomendowane odpowiedzi

Czy te zakońeczenie silniczka krokowego ma znaczenie? W sklepie mówili, że nie ale im nie ufam. Oryginalny jest taki jak na pierwszym zdjęciu bardziej zcięty a ten drugi bardziej ostry. Pytam bo po odpaleniu auta na 2-3 sekundy są wyższe obroty po czym spadają do normalnych.

 

v40-77-0001.jpg

 

a95214.jpg

Edytowane przez sts123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przyczyna wymiany silniczka krokowego ?

 

Tak tzn po wymianie tak jest. Stary zawieszał się raz na jakiś czas trochę inny sposób. I silnik odpalał spokojniej.

Edytowane przez sts123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jam mam oryginalnie silnik krokowy nr OPEL 817255, ma grzybek jak na tym dolnym zdjęciu.

Z tego co patrzyłem na allegro ten na górnym zdjęciu ma numer OPEL 817254. Sprawdź w EPC czy kupiłeś właściwy do twojego silnika.

A o różnice możesz spytać wróżkę lub zadzwonić do projektantów Corsy B z ADAM OPEL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jam mam oryginalnie silnik krokowy nr OPEL 817255, ma grzybek jak na tym dolnym zdjęciu.

Z tego co patrzyłem na allegro ten na górnym zdjęciu ma numer OPEL 817254. Sprawdź w EPC czy kupiłeś właściwy do twojego silnika.

A o różnice możesz spytać wróżkę lub zadzwonić do projektantów Corsy B z ADAM OPEL

 

To wiecie jak sobie z tym poradzić? Na zimynm silniku jak odpalę auto po wymianie krokowca na 3sekundy są duże obroty i spadają po tych 3 sekundach. Na ciepłym silniku odpala normalnie bez wiekszych obrotów. Co zrobić? Kupić innego?

Edytowane przez sts123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

z tego co się orientuje w zamiennikach 'grzybek' jest po prostu przykręcony, trzpień ma gwint jeżeli orginał ma taki sam sposób mocowania to możesz bez problemu przełożyć, aczkolwiek nie widze sensu robienia tego.

 

Chciałem zapytać się ponieważ mam również problem z regulatorem biegu jałowego, po wymianie na zamiennik zaobserwowałem, że trzpień nie wysówa się do końca przez co silnik nie ma prawidłowych obrotów na biegu jałowym. Chciałem się zapytać o adaptację w X12SZ czy wystarczy standardowa adaptacja(reset pamięci komputera popraez odłączenie klem akulumataora, i rozgrzanie silnika na biegu jałowym), czy ewentualnie konieczne jest podłączenie do komputera i zresetowanie ustawień silnika krokowego?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez 6tomasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chris_akina

Co do silniczka krokowego to wystarczy tzw. "adaptacja", czyli to co przed chwilą napisałeś. Podpinanie pod komputer nie jest konieczne :D

PS. Jeżeli przy zimnym silniku zacinają Ci się na chwilę obroty, to obstawiałbym zacinanie się krokowca. Ten którego już masz długo już Ci służy? Próbowałeś go czyścić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary silnik krokowy już swoje wysłużył, po prostu zacinał się oraz falowały obroty, dzisiaj wyczysciłem go WD-40 oraz kanał bocznikowy. Te wszystkie zabiegi pomogły do pierwszego rozruchu, po paru chwilach wystapiły ponownie objawy zużycia. W związku z tym kupiłem w sklepie zamiennik po zamontowaniu oraz adaptacji silnik miał bardzo wysokie obroty na biegu jałowym, czyli prawdopodobnie silnik krokowy nie reaguje (po demontarzu trzpień był ledwo wysunięty). Napięcie na wtyczce jest prawidłowe oraz uzwojenie nowego silnika krokowego nie jest przerwane (w związku z tym podejrzewałem źle przeprowadzona adaptacje). Wieczorem porównałem dwa regulatory i na obudowie zobaczyłem inne oznaczenie literowe, na starym jest 'D' a na nowym 'H' i w sumie teraz podejrzewam pomyłkę sprzedawcy.

 

Chciałem zapytać się czy po podłączeniu wtyczki silniczka oraz włączeniu zapłonu(nie uruchomiając silnika) silnik powinien wysunąć trzpień do końca, ponieważ nowy nie reaguje?

 

Układ wtryskowy ma wymienione uszczelki więc na pewno nie ma lewego powietrza, brak kodów błędów, ewentualnie mógłbym obstawiać jeszcze potencjometr przepustnicy.

 

Dzięki za wcześniejszą odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary silnik krokowy już swoje wysłużył, po prostu zacinał się oraz falowały obroty, dzisiaj wyczysciłem go WD-40 oraz kanał bocznikowy. Te wszystkie zabiegi pomogły do pierwszego rozruchu, po paru chwilach wystapiły ponownie objawy zużycia. W związku z tym kupiłem w sklepie zamiennik po zamontowaniu oraz adaptacji silnik miał bardzo wysokie obroty na biegu jałowym, czyli prawdopodobnie silnik krokowy nie reaguje (po demontarzu trzpień był ledwo wysunięty). Napięcie na wtyczce jest prawidłowe oraz uzwojenie nowego silnika krokowego nie jest przerwane (w związku z tym podejrzewałem źle przeprowadzona adaptacje). Wieczorem porównałem dwa regulatory i na obudowie zobaczyłem inne oznaczenie literowe, na starym jest 'D' a na nowym 'H' i w sumie teraz podejrzewam pomyłkę sprzedawcy.

 

Chciałem zapytać się czy po podłączeniu wtyczki silniczka oraz włączeniu zapłonu(nie uruchomiając silnika) silnik powinien wysunąć trzpień do końca, ponieważ nowy nie reaguje?

 

Układ wtryskowy ma wymienione uszczelki więc na pewno nie ma lewego powietrza, brak kodów błędów, ewentualnie mógłbym obstawiać jeszcze potencjometr przepustnicy.

 

Dzięki za wcześniejszą odpowiedź.

 

Prawdopodobnie sprzedawca wysłał ci silniczek nie ten co powinien!, skoro masz H musi być H czy to w Oryginale czy w zamienniku!, gdy dajesz kluczykiem w pozycję na zapłon to silniczek krokowy wysuwa trzpień i otwiera wówczas przepustnicę! skoro się nie wysuwa to jest nie ten co powinien! poproś o wymianę na właściwy do swojego silnika:)

na ten który zamówiłeś i już! płacisz żadasz i wymagasz hehe;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności