Skocz do zawartości
Pan Kadzik

Brak benzyny we wtryskiwaczu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Silnik C 14 NZ, benzyna. Wtryskiwacz jest suchy-benzyna nie dociera do samego wtryskiwacza. Po wlaniu zakrętki benzyny w gardziel-odpala bez problemu. Na gazie pali normalnie.

 

Pompka paliwa sprawdzona, filtr wymieniony, paliwo dociera do gaźnika (patrz zdjęcie poz. 2) - po odłączeniu węża i włączeniu zapłonu sika aż miło.

 

Wykręciłem coś co było przykręcone tlyko przez jedną śrubę ( poz. 1 na zdjęciu) - co to jest i do czego służy. ten element też był suchy.

 

Co to za element zaznaczony cyfrą 3? Gdzie szukać usterki? Paliwo dociera do gaźnika, ale ginie gdzieś w środku? Może trzeba cały układ (gaźnik) jakoś odpowietrzyć? Gaźnik był odkręcany przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą i po tej czynności przestał palić na benzynie, tzn paliwo przestało dochodzić do gardzieli.

 

Ktoś pomoże?

post-20164-0-29076100-1348049167_thumb.jpg

post-20164-0-99630100-1348049387_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomoże?

Witam

1 to miejsce gdzie przykręcony jest silniczek krokowy.Służy on do regulowania obrotów biegu jałowego.

2 to wężyk zasilający w paliwo

3 to regulator ciśnienia paliwa

Jeżeli paliwo dociera,to wina leży po stronie wtryskiwacza lub braku zasilania.Sprawdż oporność wtryskiwacza i czy dochodzi napięcie do niego podczas kręcenia rozrusznikiem

Edytowane przez krzywy12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

1 to miejsce gdzie przykręcony jest silniczek krokowy.Służy on do regulowania obrotów biegu jałowego.

2 to wężyk zasilający w paliwo

3 to regulator ciśnienia paliwa

Jeżeli paliwo dociera,to wina leży po stronie wtryskiwacza lub braku zasilania.Sprawdż oporność wtryskiwacza i czy dochodzi napięcie do niego podczas kręcenia rozrusznikiem

 

Oporność wtryskiwacza 2,5 oma, zasilanie wtryskiwacza działa-podpiąłem diodę LED do złącza-po zakręceniu silnikiem dioda miga.

 

Wtryskiwacz jest suchy.

 

Co dalej? Może trzeba go zalać benzyną? Ten gaźnik się jakoś odpowietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego OPEL ASTRA F - Silniki C14NZ, X14NZ by wynikało , że oporność jest za duża.

Zmierzyłem innym multimetrem-pokazał 1,8-jak dla mnie w normie-mierniki mają jakiś tam błąd pomiarowy.

 

Pytanie - czy w gaźniku jest coś co przekierowuje benzynę z przewodu paliwowego? Paliwo dociera do gaźnika i tyle-czy jest "coś" co przekierowuje benzynę do wtryskiwacza? Wtryskiwacz jest suchy więc benzyna poi prostu do niego nie dociera-tu jest problem :/


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś jest pomieszane z wężykami podciśnień. To może coś pomoże [silnik benzyna]Czyszczenie Przepustnicy Kadett monowtrysk

 

Wężyki podciśnienia-to może być to-gaźnik był demontowany podczas wymiany uszczelki pod głowicą-może mechanik coś namieszał-na benzynie palił bez problemu przed naprawą, a po naprawie już nie chciał. Zrobię zdjęcie jak to wygląda u mnie i opiszę co do czego jest podłączone. Gdyby rzeczywiście te przewody były pomieszane to czy paliłby na gazie a na benzynie nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie wiem . Kadetta ożeniłem 3 lata temu ( chodził jak złoto), dlatego próbuję wyszukać linki , które może Ci pomogą znaleźć usterkę.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem połowicznie rozwiązany!

 

Mechanior, który wymieniał uszczelkę zamienił przewody zasilające od benzyny, tzn powrót był na wejściu do gaźnika :/ W tym miejscu podziękowania dla Pana Sławka-mechanika z Zabłudowa, który dokonał telefonicznej diagnozy :D

 

Natomiast silnik po krótkim rozruchu znowu zamilkł i dalej nie wiem co mu dolega. Iskra jest, benzyna też.

 

Jak sprawdzić czy wtryskiwacz jest sprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie chciałbym krakac ,ale może z wężykami podciśnienia też masz namieszane , bo z tego co mierzyłeś , to oprnośc wtryskiwacza jest w normie . Chociaż taki rozrzut pomiaru - 2,5-1,8 ohm - budzi wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym krakac ,ale może z wężykami podciśnienia też masz namieszane , bo z tego co mierzyłeś , to oprnośc wtryskiwacza jest w normie . Chociaż taki rozrzut pomiaru - 2,5-1,8 ohm - budzi wątpliwości.

Rozrzut wynika z pomiaru dwoma multimetrami (różnymi). Jestem elektronikiem więc mnie to nie dziwi :D

 

Sprawdzę te podciśnienia-tzn opiszę który wężyk i do czego jest podłączony-może ktoś coś z tego wyłuska.

 

Ponawiam pytanie-czy gdyby wężyki podciśnienia były pomieszane, to czy paliłby na gazie a na benzynie nie?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem :) ten sam pacjent :)

po odpaleniu gaśnie jakby silnik krokowy nie lapał a na łopatce przepustnicy jest paliwo ?? czyżby wtrysk lał i go zalewa na jałowym ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez marekswiatek
      Wykreciłem wtrysk w celu jego przeczyszczenia po zamontowaniu samochod nie odpala tylko go zalewa po przekreceniu stacyjka rozrusznika w gardzieli zbira sie duza ilosc paliwa prosiłbym o zdjecia jak te oringi dokładnie przychodza na ten wtrysk albo co sknociłem
    • Przez kubas
      Witam!
      Coś stuka w silniku, najpierw stukało tylko na zimnym gdy się nagrzał przestawało. Teraz stuka cały czas.
      Czy to mogą stukać popychacze zaworów? Na uruchomionym silniku odkręciłem korek wlewu oleju i nie widać żeby na wałku rozrządu był olej.
      Olej w silniku zalany na nowy!!
    • Przez Harry
      Witam ponownie.
      Mam w kadecie nie ustawione biegi i ruszam z 3 zazwyczaj ale jak ruszy to jest dobrze, natomiast jak mocniej szarpnę to wbije 1 bieg i kadett szarpie tak, że piwo w brzuchu z dnia poprzedniego może się zważyć, mam wymienione kable, świece, moduł, kopułka i palec czyściutkie, filtr powietrza jest taki w miarę. Co może powodować szarpanie tylko na pierwszym biegu??
      A stało się tak po zmianie silnika na C14NZ z C13N.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.