Skocz do zawartości

Dziwna sprawa... Check Engine


Gość SzalonyCorsarz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość SzalonyCorsarz

A wiec biore sie za robote dzisiaj :) cos jest nie teges z aparatem zaplonowym :) auto w ogole juz nie odpala... kupilem nowe kable, swiece i zobaczymy :) iskra z cewki idzie do aparatu a dalej niestety nie wychodzi na kable... zobaczymy co to moze byc :) ma ktos pomysl co moglo sie w tym aparacie zepsuc i czy jest szansa zeby to naprawic bez wymiany zalozmy palca badz innych rzeczy? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SzalonyCorsarz

A wiec panowie prawdopodobnie poszla mi cewka zaplonowa... rozebralem kopulke, przeczyscilem styki i palec papierkiem sciernym, palec sie obraca oczywiscie... :) ale kopulke zmienie :) zalozylem nowe kable i swiece :) co sie okazalo auto nie chce odpalac gdy cewka jest za bardzo nagrzana...;p dziwna sprawa :) wie ktos jakie koszta nowej cewki? :) ogolnie styki cewki tez powycieralem papierkiem i smiga jak ta lala :) zauwazylem nawet ze asia lepiej sie zbiera :) jutro kupuje cewke i zobaczymy :) przy okazji wyczyscilem silniczek krokowy... jak go ujrzalem to sie a glowe zlapalem... taki syf ze nie chcial puscic :) no ale dalem rade :) nie traci obrotow nawet na chwilke :) rowno trzyma :) dzieki DAROMV6 za subiekcje i naprowadzenie :) bo powoli wydaje mi sie ze to forum robi sie martwe :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SzalonyCorsarz

Cewka kupiona nowa... problem nie ustał... nie odpala... a raczej odpala jak chce... zastanawiam sie jeszcze nad pompa paliwa bo nie bardzo ja slychac... czy jest opcja ze poszedl przekaznik od pompy? znalazlem po stronie pasazera pod schowkiem przekaznik o numerze 90244312... przekaźnik raczej nie jest oryginalny bo nie ma na min oznaczenia GM... wiec jest opcja ze ktos juz go wymienial?

Prosze o odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma pompka do inst. gaz

skoro wspominasz iż na niej dzieje się to samo?

 

Wspólnym elementem dla obu jest ukł. zapłonowy,

czyli - iskra bądź jej brak.

Nawymieniasz się części i dalej będzie to samo

- świece zawsze na próbę można poczyścić, ustawić

- przewodu zapł. pomierzyć, to samo tyczy cewki,

która nie jest przecież przez cały czas zimna

- palec nie może być wyjarany,

- to samo tyczy kopułki i jej styku węglowego.

w/w śmiało bez żadnych kosztów sprawdzisz i zweryfikujesz.

 

Zasterowanie przepływem prądu w obwodzie pierwotnym cewki

jest za pośrednictwem modułu,

który co by nie było może nie często ale czasami pada.

Tego z kolei działanie uzależnione jest od sygnału z czujnika Hall-a

czyli masz coś takiego u siebie w postaci czujnika wału - ten pomierzysz,

przy czym dodatkowo podczas uszkodzenia powinien wygenerować błąd.

 

Dlatego na już początku wspomniałem abyś zainteresował się iskrą

czyli dokładnie sprawdził ukł. zapł.

choćby podczas występowania usterki

na początek wypiął przewód WN, podpiął jakąś świecę i spr. czy iskra występuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość SzalonyCorsarz

A wiec Panowie temat do zamkniecia :) auto nie zostało naprawione i zostalo sprzedane... koszty naprawy dalszej przewyzszyly by jego wartosc :) dodajac to co juz kupilem, nerwy i ile jeszcze mialbym wydac :) wiec tak :) mechanik stwierdzil ze mechanicznie auto jest jak najbardziej w porzadku i podejrzewal sterownik od gazu... dzwonilem do gazownika i powiedzial ze koszta moga byc nie oplacalne... wiec musialem sie z Asia pozegnac :) Dzieki za wszystkie odpowiedzi jakie tu padly i ogolnie za pomoc :) teraz sie wozimy Seatem Toledo I generacji po lifcie w '96 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności