Skocz do zawartości

Zapala sie kontrolka przy wiekszych predkosciach i brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , pewnie juz byl taki temat ale bardzo prosze o nie omijanie go . Problem jest nastepujacy , pare dni temu wybralem sie autem do szwajcari gdzie pracuje , trasa okolo 1240 kilometreow po przejechaniu polowy drogi nagle zapalila mi sie pomaranczowa kontrolka , auto z kluczem . Nastepnie odciecie mocy , gaz do dechy - maksymalnie 110 na liczniku , odrazu sie zatrzymalem i zgasilem silnik , po przekreceniu stacyjki kontrolka sie pali gdy odpalam silnik gasnie i znowu to samo wieksza predkosc okolo 160 KMH , zapala sie kontrolka i brak mocy . Jechalem akurat przez Niemcy i wiadomo na autostradzie odrazu sie nie zatrzymam wiec jechalem kilka kilometrow , po chwili kontrolka zgasla i wszystko wrocilo do normy , lecz proces sie powtarza , byly momenty ze liczniku mialem 180 i nawet wiecej , nic sie nie dzialo . Troche jestem niespokojny bo za okolo 3 tygodnie musze wracac do Polski , tutaj nie mam zamiaru z tym robic lub jechac do seriwisu bo to bedzie astronomiczna kwota . Prosze o pomoc , co moze byc przyczyna ? czy dam rade dojechac spowrotem do polski ? czy grozi to jakimis gorszymi nastepstwami ? za wszystkie odpowiedzi dziekuje :) Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56397-zapala-sie-kontrolka-przy-wiekszych-predkosciach-i-brak-mocy/
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie blad pochodzi z ukladu doladowania silnika. Dobrze gdybys sprawdzil auto na komputerze przed wyjechaniem w trase. Jesli nie masz takiej mozliwosci i musisz autem wracac to postaraj sie, nie przyspieszac gwaltownie i nie przekraczac predkosci 130 km/h - wtedy ryzyko zarejestrowania bledu przez sterownik bedzie mniejsze. Usterka oczywiscie sama sie nie naprawi ale sterownik nie bedzie jej widzial.

 

Tutaj raczej nie mam mozliwosci sprawdzenia na komputerze , kwoty takich operacji tutaj sa niewyobrazalnie wielkie , predkosc napewno bede ograniczal , chociaz bedzie to ciezkie na tych pieknych autostradach :) Gdzies w siec doczytalem sie ze moze to byc problem z nieszczelnymi wezykami prowadzacymi do Turbiny lub sama turbina , ciekawi mnie to ze nieraz przy wysokiej predosci nic sie nie dzije a czasem za kazdym razem gdy mam 140\150 na licniku zapala sie kontrolka idupa zbita :( Jezeli ktos wie ktore to wezyki moga byc przyczyna owego problemu prosze opis a najlepiej foto gdzie je znajde .

 

Wszystko jest juz na forum i google.

 

 

Sterownik musi widziec odchylke w parametrach cisnienia doladowania przez 10 sekund ciagle, czasami mozna jezdzic dynamicznie ale szybko zmieniac biegi powodujac, ze sterownik nie wylapie bledu.

 

  • 3 tygodnie później...

Witam , wczoraj byłem w serwisie już na miejscu w Polsce . Serwis Opla Marimex Nowy Targ

Przyczyną problemu jest czujnik cząstek spalania DPF

Spędziłem w serwisie około 1,5 godziny , auto podpięte pod komputer pary razy go prześcigali po dwupasmówce , czujnik został wyczysczony w sposób nie mechaniczny , więc w jaki dokładnie to wam nie powiem , bo nie wiem :] Błedy wykasowane i wszystko wróciło do normy . Autko hula , żadne kontrolki sie nie zapalają .

Więc proponuje każdemu nie dłubać , nie próbować samemu coś wykombinować . Wsiadać w auto jechać w serwis i po kłopocie . Koszt - 140 zl.

Pozdrawiam

 

Witam nie zakładając nowego tematu mój przypadek opel signum CDTI 19 150 KM zapaliła się kontrolka auto z kluczykiem spadek mocy kolega sprawdził na kompie okazał się filtr cząstek stałych a więc postanowiłem wypalić pojezdziłem na 4 biegu z pretkością 140 i momecie obrotowym do 30 tys puzniej w mieście jechałem na 2 biegu i momęcie 2,5 tys dojechałem do świateł zatrzymałem się i jak ruszałem zgasła kontrolka auta z kluczykiem i polecialo sporo białego dymu jak spojrzałem w lusterko od teraz nie pali się kontrolka i wróciła moc i jest ok czy ten dym to efekt wypalonego PDF ?

 

ogólnie jak wypala Ci się DPF to masz zwiększone spalanie na jałowy i ogólnie wiec to trzeba obserwować. tak samemu jak sobie jeździsz tak jak przy wypalaniu to nic się nie stanie bo mieszanka paliwa jest za mała.

 

Powiem tak jak mi się zaczął wypalać dpf to dymiło białym dymem strasznie ogólnie jak się wypala to dymi białym dymem. :)

 

plus w wersjach przed liftowych mryga kontrolka od świec żarowych przy wypalaniu.

 

sorry kolego ale co Ty za glupoty gadasz??

Pomijajac fakt ze nie zrozumialem prawie nic z Twojego postu.

 

Koledzy gdy Wam sie wypala DPF, to na jalowym spalanie w okolicach 5 litrow/h w czasie jazdy ze stala predk. np 100km/h komputer wskaze ok. 10 litow/100km w czasie przyspieszania-ostrego pokaze nawet 40litrow/100km spalania chwilowego.

 

Objawy wypalania:

- inna praca silnika, moze byc nawet nie rowna(szarpanie, itp)

- o wyzszym spalaniu juz nie musze wspominac

- pewnie kilka innych objawow ktorych nie pametam ale te ktore wymienilem sa jak amen w pacierzu.

 

Caly proces trwa od 10minut do 20minut, proces zostanie przerwany automatycznie gdy silnik pracuje na biegu jalowym dluzej niz 5minut.

Do zainicjowania wypalania musza byc spelnione:

-temp. silnika min 75-80'C(chociaz slyszalem ze sa przypadki gdy filtr wypalil sie w nizszej temp.silnika)

- czasami potrzebna jest stala predk. obrotow silnika w przedziale 2-3tys. ob/min. ale z wlasnego doswidczenia wiem ze gdy warunek temp, silnika jest spelniony to wypalanie zaczyna sie wtedy gdy musi(komputer stwierdza, "ooo teraz"

 

Gdy wypalanie zainicjuje sie, warto przejechac sie gdzies utrzymujac obroty w przedziale 2,5-3tys.obr/min, i nic sie nie stanie gdy na miescie nas to zlapie nie trzeba przejezdzac na czerwonym ani zap*** 140km/h

Do wypalania DPF-a potrzebne sa obroty silnika 2,5-3tys. obr/min a nie PREDKOSC, warto pamietac rowniez o odpowiednio dlugim schladzaniu turbiny po wypaleniu dpf-a.

 

WAZNE

Pamietajcie, nie wypalamy DPF-a predkoscia, lecz obrotami silnika. Wiec odpowiednio dobrany bieg np 2gi lub 3ci i wypalanie nawet w miescie nie jest problemem.

 

Zapomnialem, gdy miga wam kontrolka swiec, tzn. ze dpf jest zapelniony ponad norme to takie cos jak lampka ostrzegawcza mowiaca" daj mi szanse sie wypalic"

Edytowane przez wolf80

 

 

 

Zapomnialem, gdy miga wam kontrolka swiec, tzn. ze dpf jest zapelniony ponad norme to takie cos jak lampka ostrzegawcza mowiaca" daj mi szanse sie wypalic"

 

 

Oj z tego co czytałem to miga za każdym razem jak się wypala dpf miga kontrolka, tylko w nowszych wersjach to wyłączyli ze względu na to że ludzie przyjeżdżali z pretensją że coś jest nie tak nie wiedząc o co z tym chodzi i serwisy miały dużo roboty z tym. to z tego co wiem. ale no mogę się mylić.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności