Skocz do zawartości

Problemy z elektryką


Gość Cezary_72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z moją Sintrą 2,2 16V. Wczoraj pojawił się problem polegający na tym, że przestały działać mi zegary prędkościomierza i obrotomierza, zaświeciła się kontrolka ładowania akumulatora, nie działa wentylator nawiewu powietrza do kabiny, wskaźniki temperatury płynu chłodniczego i stanu paliwa żyją swoim życiem i nie działa elektryka szyb drzwi przednich. Bezpiecznik sprawdziłem, ładowanie jest. Po przekręceniu kluczyków w stacyjce nie zaświecają się kontrolki. po uruchomieniu jak już wspomniałem pali się tylko kontrolka od ładowania akumulatora. w sierpniu wymieniłem piasty z przodu, po nawinięciu ok. 3000 km zaczęło od niedawna odzywać się prawe (czy może tą awarię powodować uszkodzony/zwarty czujnik ABS-u?).Podobny temat pojawił się już w 2010 r. ale brak jest informacji o rozwiązaniu problemu. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cezary.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Odnalazłem winowajce. Był to spalony bezpiecznik, który znajdował się na kablach dochodzących do silniczka wentylatora nadmuchu. Przy okazji poczyściłem złącza. Napięcie ładowania 14,5V. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Teraz mnie dopadł dziwny i bardzo niebezpieczny problem.

W czasie jazdy późnym wieczorem po zmroku, na mało uczęszczanej drodze znikło mi całkowicie oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne.

Poczułem się jakby elektrownia odcięła mi na kilka sekund prąd. O dziwo silnik pracował bez problemu.

Podobna sytuacja przydarzyła mi się po raz drugi w ciągu miesiąca, więc będę musiał zająć się tym problemem.

Jedno co mnie zastanawia to ma to związek z dłuższą jazdą na światłach drogowych.

 

Jak znajdę przyczynę to dam znać, bo wątpię aby komuś się coś takiego przydarzyło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Miałem coś takiego ,ale jeszcze w "Maluchu" :rolleyes: Okazało się,że na klemach akumulatora zrobiła się warstwa "czegoś" i zanikał prąd. Na poważnie,to sprawdź "ścieżkę" ładowania...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by było zbyt proste. Ładowanie mam około 14V rozrusznik kręci bez problemowo.

Jak wiadomo sintra ma swoje humory, najbardziej podejrzewam chyba przełącznik świateł pod kierownicą tylko nie mam pojęcia dlaczego zgasło też oświetlenie licznika. Nie wyzerował się też TID. Jak mi zrobi jeszcze raz taki numer to założę przekaźniki do świateł długich i przełącznik pod kierownicą nie będzie aż tak mocno obciążony zasilaniem żarówek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Teraz mnie dopadł dziwny i bardzo niebezpieczny problem.

W czasie jazdy późnym wieczorem po zmroku, na mało uczęszczanej drodze znikło mi całkowicie oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne.

Poczułem się jakby elektrownia odcięła mi na kilka sekund prąd. O dziwo silnik pracował bez problemu.

Podobna sytuacja przydarzyła mi się po raz drugi w ciągu miesiąca, więc będę musiał zająć się tym problemem.

Jedno co mnie zastanawia to ma to związek z dłuższą jazdą na światłach drogowych.

 

Jak znajdę przyczynę to dam znać, bo wątpię aby komuś się coś takiego przydarzyło.

 

Mam ten problem.

Na początku gasły na drogowych a teraz nawet na światłach mijania.

Przełącznik świateł wymieniony i nadal to samo.

Ładowanie ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba będę musiał bardziej uważnie przyjrzeć się problemowi.

Przełącznik zmieniałeś na nowy czy używany ? Sam zmieniałem na używany jakieś trzy lata temu i do niedawna nie było podobnych problemów.

 

 

 

 

 

edit

Już chyba znam prawdopodobnego winowajce. Jest to bezpiecznik automatyczny nr 50.

Tak jak przypuszczałem - najlepszym i najbardziej korzystnym rozwiązaniem będzie założenie przekaźników.

Przekaźnik nie obciąży aż tak mocno bezpiecznika co nie spowoduje wyłączenia świateł dodatkowo napięcie na żarówkach będzie takie jak w instalacji a nie obniżone o 1-2 V.

 

Aby nie szukać to o przekaźnikach temat jest tu http://forum.opel24.com/topic/16234-swiatla-w-Sintrze/page__pid__460290__st__25#entry460290

 

mesajka zamień przekaźnik 50 z sąsiednim - powinno pomóc.

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności