Skocz do zawartości

astra II g 1,6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

SILNIK o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ X16XEL (Ecotec)

Średnica cylindra 79,0 mm

Skok tłoka 81,5 mm

Pojemność skokowa 1598 cm3

Stopień sprężania 10,5

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,2...1,5 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 74 kW (101 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 6200 obr/min

Moment maksymalny 150 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3200 obr/min

 

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, napędzane paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)

Fazy rozrządu

- otwarcie zaworu ssącego 9°30˘ przed ZZ

- zamknięcie zaworu ssącego 45°30˘ po ZW

- otwarcie zaworu wydechowego 32°30˘ przed ZW

- zamknięcie zaworu wydechowego 12°30˘ po ZZ

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty / napędu wałków rozrządu i pompy cieczy chłodzącej

- typ / Gates Powergrip

- liczba zębów 169

- szerokość 20 mm

- naciąg / regulowany półautomatycznie ustawieniem wstępnym napinacza

- wymiana / co 60 000 km lub co 4 lata

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy

Termostat / o oznaczeniu 92

- temperatura początku otwarcia 92°C

- temperatura pełnego otwarcia 107°C

Wentylator / elektryczny

- temperatura włączenia 100°C

- temperatura wyłączenia 95°C

Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego

- nadciśnienie otwarcia zaworu 120...150 kPa

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego

Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / wymienny, Purflux LS 530

 

Układ zasilania / wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec S, z pochłanianiem par paliwa, wtłaczaniem dodatkowego powietrza do kolektora wydechowego i recyrkulacją spalin, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:

 

- zbiornik paliwa,

- pompę paliwa,

- filtr paliwa,

- regulator ciśnienia paliwa,

- cztery wtryskiwacze paliwa,

- czujnik położenia przepustnicy,

 

- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,

 

- czujnik ciśnienia zasysanego powietrza,

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik,

- czujnik temperatury zasysanego powietrza,

- czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych,

- czujnik spalania stukowego,

- sondę lambda w układzie wydechowym,

- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,

 

- filtr powietrza,

- pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania,

- zawór recyrkulacji spalin z elektrozaworem sterowania i czujnikiem jego położenia,

- przekaźnik sterowania pompy paliwa,

- elektrozawór pompy wtłaczania powietrza dodatkowego,

- pompę wtłaczania powietrza dodatkowego

oraz zintegrowany z układem zapłonowym.

 

Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik

- ciśnienie tłoczenia 300 kPa

Filtr paliwa / GM, umieszczony obok zbiornika paliwa pod podłogą pojazdu, wymiana co 30 000 km

Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu

Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / zamocowany z tyłu głowicy

- rezystancja (przy 20°C) 31,8...38,5 W

- napięcie 8...14 V

Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder)

- rezystancja uzwojenia 12,5 W

Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza / piezoelektryczny, umieszczony w przedziale silnika na przegrodzie czołowej obok pompy hamulcowej i połączony z kolektorem ssącym

- typ / 466

- napięcie zasilania (styk „C”) 5 V

- napięcie sygnału (styk „B”) 0,94...5 V

- masa / na styku „A”

- rezystancja (przy nie pracującym silniku)

- między stykami „C” i „A” 1370 W

- między stykami „C” i „B” 370 MW

- między stykami „B” i „A” 370 MW

Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczny, przeponowy, umieszczony przy kolektorze wtryskiwaczy, zapewniający stałą różnicę ciśnień między ciśnieniem paliwa a ciśnieniem w kolektorze ssącym

- ciśnienie regulowane na biegu jałowym 220...250 kPa

Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony na osi przepustnicy

- napięcie zasilania (styk „A”) 5 V

- napięcie sygnału (styk „C”)

- przepustnica zamknięta 0,3...1 V

- przepustnica otwarta całkowicie 4,2...4,8 V

- masa / na styku „B”

- rezystancja

- między stykami „C” i „A” 3500 W

- między stykami „C” i „B” 1835 W

- między stykami „A” i „B” / niemierzalna

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamocowany do obudowy termostatu

- napięcie zasilania 5 V

- napięcie sygnału (w temp. 85...110°C) 1,43...2,21 V

- rezystancja kontrolna (silnik zimny) ok. 1500 W

Czujnik temperatury zasysanego powietrza / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie przy filtrze powietrza

- napięcie zasilania 5 V

- napięcie sygnału (w temp. 10...80°C) 2,44...2,95 V

- rezystancja

- przy -20°C 28 670 W

- przy 0°C 9420 W

- przy 10°C 5670 W

- przy 20°C 3515 W

- przy 30°C 2237 W

- przy 40°C 1200 W

Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące

- napięcie zasilania 12 V

- rezystancja silnika (między stykami „C” i „D”) 52,2 W

Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem

- częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz

Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych / hallotronowy, umieszczony przy kole zębatym wałka rozrządu zaworów wydechowych

- napięcie zasilania (styk „A”) 12 V

- rezystancja

- między stykami „A” i „C” 6,8 W

- między stykami „A” i „B” Ľ W

- między stykami „B” i „C” Ľ W

Elektrozawór recyrkulacji spalin / umieszczony pod kolektorem dolotowym

- napięcie zasilania 12 V

- rezystancja 9 W

Czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin / zintegrowany z elektrozaworem recyrkulacji spalin

- napięcie zasilania (styk „D”) 5 V

- rezystancja

- między stykami „D” i „C” 2600 W

- między stykami „D” i „B” 2245 W

- między stykami „B” i „C” 980 W

Elektrozawór pompy wtłaczania powietrza dodatkowego / umieszczony przy kolektorze ssącym, zapewniający otwarcie zaworu wtłaczania powietrza dodatkowego przez elektroniczne urządzenie sterujące

- rezystancja zaworu 38,6 W

Pompa wtłaczania powietrza dodatkowego / elektryczna, umieszczona w przedziale silnika na lewym nadkolu

- rezystancja 0,3 W

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, umieszczony z prawej strony przedziału silnika, wymiana co 30 000 km

Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie

Napięcie sygnału sondy

- silnik wyłączony 350...550 mV

- silnik pracujący

- mieszanka uboga 50...450 mV

- mieszanka bogata 800...950 mV

Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki, Delco Electronics 16202319, o dwóch złączach 32-stykowych, zamocowane do przegrody czołowej za schowkiem tablicy rozdzielczej, diagnozowane za pomocą testera diagnostycznego Opel Tech 1.5

Parametry kontrolne

Prędkość obrotowa biegu jałowego 770...930 obr/min

Zawartość CO

- na biegu jałowym do 0,5%

- przy 2800...3200 obr/min do 0,3%

 

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, tzw. bezpośredni DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny, zawierający:

- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,

- specjalną podwójną cewkę zapłonową (o czterech wyjściach wysokiego napięcia) z

modułem wzmocnienia zapłonu,

- przewody wysokiego napięcia,

- świece zapłonowe oraz połączony z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem benzyny i zapłonem

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą o 58 zębach na wale korbowym przy kole pasowym

- odstęp czoła czujnika od tarczy (nieregulowany) 1 ą 0,7 mm

- napięcie sygnału 0,2...3 V

Cewka zapłonowa / specjalna, podwójna, połączona z modułem wzmocnienia zapłonu, zamocowana do głowicy nad skrzynką przekładniową

- rezystancja

- uzwojenia pierwotnego / niemierzalna

- uzwojenia wtórnego 8000 ą 50 W

Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)

Świece zapłonowe

- modele 1996 / Bosch FR 8 LDC 4

- od modeli 1997 / Bosch FR 8 LDCU

Odstęp elektrod 0,7...0,8 mm

 

 

to tak na szybko znalezione dzieki google

wpisalem bardzo proste polecenie

''parametry silnika x16xel''

wiec prosze na nastepny raz sie wysilic troszeczke bardziej

niz napisanie jednego zdania na forum

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56635-astra-ii-g-16-16v/#findComment-460468
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności