Skocz do zawartości

Jaki mam silnik?


Gość XWindowsMen

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam się bardzo nisko :)

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Corsy B (1.4 benzyna, 96') i na dniach pewnie muszę wymienić płyn w chłodnicy. Sęk w tym, że nie wiem jaki mam silniki oraz chłodnicę :/ Gdzie to sprawdzić? Silnik podobno jest oznaczony przy pierwszej z lewej świecy... jednak ja tam nic nie widzę... same numerki :/

 

j4t5em.jpg

 

Najbardziej przypomina chyba X14SZ?

 

Trochę poszperałem forum i google... opisy mam... ale czy ktoś widział na internecie step by step jak wymienić płyn w chłodnicy z fotkami? Jeszcze mam dwie lewe ręce do szperanie także chciałbym być w 100% pewny, że wiem co robię.

 

Pozdrawiam.

 

P.S.

Jeszcze jedno... chłodnica aluminiowa czy stalowa - jak rozpoznać?

Edytowane przez XWindowsMen

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wybite pod świecą - ale pierwszą z prawej, tam gdzie bagnet od poziomu oleju. Na moje oko X14SZ lub X12SZ, zajrzyj do dowodu rejestracyjnego jaką masz pojemność silnika :SMILE:

Chłodnica może być aluminiowa bądź miedziana. Odróżnisz po kolorze. Stalowa nie przeżyłaby chyba jednej zimy :SMILE:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem - ślepy chyba jestem, nie widzę tego :(/> Silnik pewnie X14SZ (pojemność, kW - się zgadza)

 

Wymianę płynu będę robił wg tego schematu co znalazłem tutaj na forum:

 

"Spiąć "żabkami" ścisk węza, zsunąć go, płyn zleć do dużej miski. W układzie mieści się jakieś 3.5-4L płynu chłodzącego. Zdejmij zbiorniczek płynu i go porządnie wyczyść jak jest osadzony na dnie syf. Zmontuj wszystko, zalej do maximum zbiorniczek, ale nie zakręcaj korka, odpal auto i obserwuj wskaźnik temp oraz stan/ciepłotę chłodnicy. Jak otworzy się termostat(95-98*C) płyn ubędzie czekasz aż przestaną bąble wypływać. Wyłącz silnik, odczekaj jak ostygnie wtedy dolewasz do odpowiedniego stanu."

 

Chyba wszystko co? Wymianę zaczynać na zimnym silniku tak? Jeszcze nie znalazłem tego wężyka od chłodnicy i się zastanawiam czy jest sens odkręcać ten zbiorniczek? Nie wystarczy jak najpierw wleje wodę destylowaną i auto pochodzi tak z 10 min.? A następnie to zleje i uzupełnię petrygo?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oczywiście na zimnym silniku. Wężyk od chłodnicy masz z lewej strony. U Ciebie zasłania go trochę taka "plastikowa rura" wychodząca z filtra powietrza. Chyba najpewniej byloby wykręcić czujnik termostatu chłodnicy, wtedy na pewno cały płyn zostanie spuszczony z samochodu. Ja przedwczoraj odkręciłem tą górną rurę z lewej strony. Cały płyn zleciał i też to przepisowe 4l płynu mi się później zmieściło ;)/> Zawsze możesz ewentualnie odkręcić (ewentualnie odpiąć, zależy jakie masz zaciski) gumową rurę z prawej strony.

 

A oznaczenie silnika masz na bloku z prawej strony, napis umieszczony jest poziomo. Szukaj go pomiędzy czwartą świecą, a bagnetem do pomiaru poziomu oleju. Napis powinien tam być ubrudzony, nawet jeśli jest brudno w tym miejscu.

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności