Skocz do zawartości

Obroty silnika


Gość KrzysztofPN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam na imie Krzysztof i jest nowy na forum. Mam takie pytanko odnosnie silnika 1.3 cdti czy podwyższone obroty biegu jałowego(900obr/m tak jak przy załączonej klimatyzacji) przy temperaturze +- 0st jest czyms normalnym czy jest to jakis problem do zlokalizowania? Dodam , że jak silnik sie nagrzeje do ok.80-90st to obroty nadal są podwyższone.Ogólnie zauważyłem, że obroty są podywższone gdy na wyświetlaczu jest ta taka gwiazdka odnoścnie przymozku.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzysztofPN

Obroty spadły gdy przejechałem trase z troche wiekszą prędkościa, ale po dojechaniu na miejsce i ponownym włączeniu silnika(ok. 1min.) znów były podwyższone. Nie miałem takiego problemu w zeszłoroczną zime. Oddałem pompe wtryskową do naprawy bo przeciekało paliwo, może po naprawie bedzie już ok. A może to wina przepływomierza ?

Edytowane przez KrzysztofPN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest w porzadku podwyzszone obroty przy niskiej temp to normale zachowanie.obrotami steruje komputer(ecu)-ecu zbiera sygnaly z czujnikow (w tym przypadku jest to dokladnie przeplywomierz,w ktorym jest czujnik temp.pow zasysanego-i na podstawie temperatury z tego czujnika ecu dostosowuje obroty do panujacych warunkow zwnetrznych.przy dodatniej temperaturze otoczenia graniczna temperatura jest 0 st ,+1 st ecu zwalnia do 800 0br/min. po odpieciu przeplywomierza obroty tez spadaja do 800 ecu przyjmuje tem pow zasysanego 40st i otoczenia -35 st

 

jezeli sterownik przyjmie ujemna temperature otoczenia obroty pozostaja 900 ptzy dodatniej temp pow zasysanego

 

tempera otoczenia- npisalem na tym poscie http://forum.opel24.com/topic/43404-Op-com-funkcje-mozliwosci-obsluga-porady/page__st__475

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzysztofPN

OK dzięki narazie będe obserwował co dalej się dzieje.

 

Edit: Byłem w Aso i komputer wskazał błąd egr. Zdaniem mechanika zawór może być tak zapchany, że komputer sterujący silnikiem sam sobie podnosi obroty silnika.

Po wymianie zaworu zobaczymy efekty.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez KrzysztofPN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość KrzysztofPN

Zawór egr maiałem do wymiany od paru miesięcy(paląca się kontrolka) i wymieniłem oczywiście po za aso. Po wymianie zrobiłem już ok. 1200km i jest wszystko ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności