Gość KrzysztofPN Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Witam mam na imie Krzysztof i jest nowy na forum. Mam takie pytanko odnosnie silnika 1.3 cdti czy podwyższone obroty biegu jałowego(900obr/m tak jak przy załączonej klimatyzacji) przy temperaturze +- 0st jest czyms normalnym czy jest to jakis problem do zlokalizowania? Dodam , że jak silnik sie nagrzeje do ok.80-90st to obroty nadal są podwyższone.Ogólnie zauważyłem, że obroty są podywższone gdy na wyświetlaczu jest ta taka gwiazdka odnoścnie przymozku. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Chyba są za wysokie. Moja Corsa ma w papierach wpisane, że była kiedyś na akcji serwisowej, która polegała na zmianie własnie obrotów na jałowym z 900 na 800 obr/min.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przeemmek Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Moim zdaniem to normalne obroty przy tej temperaturze. Nie spadają napewno gdy silnik sie dogrzeje???   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzysztofPN Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) Obroty spadły gdy przejechałem trase z troche wiekszą prędkościa, ale po dojechaniu na miejsce i ponownym włączeniu silnika(ok. 1min.) znów były podwyższone. Nie miałem takiego problemu w zeszłoroczną zime. Oddałem pompe wtryskową do naprawy bo przeciekało paliwo, może po naprawie bedzie już ok. A może to wina przepływomierza ? Edytowane 1 Listopada 2012 przez KrzysztofPN   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 (edytowane) wszystko jest w porzadku podwyzszone obroty przy niskiej temp to normale zachowanie.obrotami steruje komputer(ecu)-ecu zbiera sygnaly z czujnikow (w tym przypadku jest to dokladnie przeplywomierz,w ktorym jest czujnik temp.pow zasysanego-i na podstawie temperatury z tego czujnika ecu dostosowuje obroty do panujacych warunkow zwnetrznych.przy dodatniej temperaturze otoczenia graniczna temperatura jest 0 st ,+1 st ecu zwalnia do 800 0br/min. po odpieciu przeplywomierza obroty tez spadaja do 800 ecu przyjmuje tem pow zasysanego 40st i otoczenia -35 st jezeli sterownik przyjmie ujemna temperature otoczenia obroty pozostaja 900 ptzy dodatniej temp pow zasysanego tempera otoczenia- npisalem na tym poscie http://forum.opel24.com/topic/43404-Op-com-funkcje-mozliwosci-obsluga-porady/page__st__475 Edytowane 2 Listopada 2012 przez mati11294   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzysztofPN Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) OK dzięki narazie będe obserwował co dalej się dzieje. Edit: Byłem w Aso i komputer wskazał błąd egr. Zdaniem mechanika zawór może być tak zapchany, że komputer sterujący silnikiem sam sobie podnosi obroty silnika. Po wymianie zaworu zobaczymy efekty. Pozdrawiam Edytowane 7 Listopada 2012 przez KrzysztofPN   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie wymieniaj zaworu. Jeżeli nie pali Ci się kontrolka nic nie zmieniaj bo te obroty są jak najbardziej normalne a aso szuka jelenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzysztofPN Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Zawór egr maiałem do wymiany od paru miesięcy(paląca się kontrolka) i wymieniłem oczywiście po za aso. Po wymianie zrobiłem już ok. 1200km i jest wszystko ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 a no chyba, że tak. Ja mam 270tys na blacie i nie zmieniany od nowości... po prostu auto trzeba eksploatować dość dynamicznym stylem jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.