Skocz do zawartości

ciśnienie oleju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z leganza (silnik GM 2.0l 16v) , a dokładnie z kontrolką oleju

Silnik przeszedł kapitalny remont , sprawdzałem ciśnienie jakie daje pompa i na wolnych jest około 1,5, a przy gazowaniu 3 bar

obecnie jeżdżę na oleju 5w40 .

 

jeśli jeżdżę po mieście jest ok , poza miastem ale spokojnie to tez OK,ale na trasie jak pojadę dłużej ponad 120 to później na wolnych obrotach zaczyna sie kontrolka oleju świecić jak sie zatrzymam i wyłączę silnik na kilka minut to przestaje świecić

 

czy ktoś sie orientuje co może być nie tak ?

 

raven

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik oleju juz wymienilem i nic, ciśnienie jest dobre jak silnik nie jest nagrzany na maxa , jak juz pisalem- jeśli pojade powyżej 120 przez dluzszy czas to wtedy na wolnych zaczyna mi świecić, tak jakby sie olej nagrzał i był rzadszy a pompa nie dawala ciśnienia. cisnienie ktore mierzylem bylo na zimnym silniku, ale dziwne zeby na goracym bylo az tak niskie zeby kontrolna swiecila

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimnym silniku, ale dziwne zeby na goracym bylo az tak niskie zeby kontrolna swiecila

Na pompie znajduje sie zawór redukcyjny który masz albo zawalony nagarem albo po prostu wyrobiona sprężyna ,blaszka czy co tam w nim się znajduje nieraz są dwie spreżynki jedna w drugiej ,bo takie spotykałem .Z cisnieniem to różnie bywa czasami panewki na wałku rozrządu bo to wysoki punkt .Pompa przepuszcza itp. Masz ciśnienomierz to należy to sprawdzić również jak się nagrzeje olej ,Lub aby trochę przedłużyć to nie świecenie przejść na gęściejszy olej ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimnym silniku, ale dziwne zeby na goracym bylo az tak niskie zeby kontrolna swiecila

Z cisnieniem to różnie bywa czasami panewki na wałku rozrządu bo to wysoki punkt .Pompa przepuszcza itp.

 

a gdzie mogę kupić te panewki bo nie mogę ich nigdzie znaleźć ???

 

raven

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co gdzies wyczytalem to cisnienie oleju mierzy sie na nagrzanym silniku do temp. pracy.

no i tak cisnienie na biegu jalowym nagrzanego silnika nie powinno spadac ponizej 0,3 bar

 

jest jeszcze ze wlasciwa wartosc cisnienia oleju w silniku benzynowym wynosi okolo 1,5 bar przy temp, oleju przekraczajacej 80' C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

dzisiaj zrobiłem kolejne testy ciśnienia oleju

na zimnym silniku - 1,5 (wolne) , 3-4,5 (gazowanie)

po długim rozgrzaniu 0,5 (wolne), max 1,5 przy gazowaniu

i dlatego podczas jazdy zaczyna mi na wolnych świecić kontrolka oleju a silnik głośniej pracować

 

 

 

już nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje

czy ktoś z Was miał podobny problem ?? albo wie co z tym zrobic ??

 

Pozdrawiam

Raven

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys przywaliłem lekko miską olejową i przez minimalną nieszczelnosc też na ciepłym na wolnych obrotach sie paliła kontrolka.Po uszczelnieniu powróciło do normy.

Patrzyłeś od spodu,czy nie kapie olej?

Jaki masz olej i jaki przebieg na nim?

Moze zmiana na półsyntetyk wystarczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności