Skocz do zawartości

Czysczenie silniczka krokowego Sintra 3.0


Gość wlepik

Rekomendowane odpowiedzi

Lokalizacja krokowca
post-188-0-86676400-1447727518_thumb.jpg
lokkrokowca30.jpg


Opis co i jak robiłem.

- Najpierw odpiąłem osłonę filtra (u góry dwa zatrzaski, a na dole pokrywa jest tylko wsunięta w 4 otwory - więc na dole nie szukajcie zapięć :wink2:/>/>.
- Potem odkręcając opaski zaciskowe wysuwa się przepływomierz - najpierw jedna strona, potem druga. Oczywiście najpierw odpiąłem wtyczkę z czujnika (na samej górze przepływomierza). Na boku przepływomierza jest strzałka pokazująca kierunek montażu oraz numer katalogowy - można sobie sprawdzić, czy jest oryginał.
- Następnie wypiąłem wtyczkę z czujnika temperatury zasysanego powietrza (mała dwupinowa wtyczka na przepływce) i demontaż tejże - też tylko popuścić opaski zaciskowe.

Po demontażu powyższych elementów doszedłem do silniczka krokowego (krokowca). Aby go wydobyć trzeba odpiąć obydwa ramiona od wycieraczek. Klucz - nasadka 7 mm. Najpierw wypiąłem wtyczkę i przywiązałem ją do wycieraczek, aby nie uciekła (dzięki majq za tą podpowiedź).

krokowic30.jpg


Co do czyszczenia krokowca, to ten typ jest bardzo paskudny do otwarcia - dla tego na maxa go płukałem WD40 i czystą benzyną po dwa razy.
UWAGA: ja zrobiłem tak, że na końcu płukania użyłem WD40 dlatego, że ten specyfik bardziej natłuszcza niż benzyna, bo ona po wyschnięciu bardzo wysusza.
Potem wysuszyłem za pomocą kompresora.

Wszystkie odpinane wtyczki potraktowałem Elektrosolem i sprężonym powietrzem.

Na koniec reset kompa i później odpalenie auta i zostawiłem włączony silnik aż się włączyły wentylatory.

.... i to chyba na tyle w opisie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Spory pisze z tel i wyskakują mi słowa. Czy można skasować błędy bez jazdy do warsztatu bo w bmw można poprzez odłączenie na noc akumulatora i pytanie moje czy da sie tak w tym modelu opla

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sintrze, przynajmniej 2.2 kontrolka silnika gaśnie po usunięciu usterki. Błędy są przez jakiś czas jako nieaktywne.

Dla przykładu odpięcie np sondy spowoduje zaświecenie kontrolki, ponowne podpięcie powoduje jej zgaśnięcie i silnik pracuje normalnie.

Jedynie kontrolkę poduszek zazwyczaj trzeba kasować podpinając kompa bo sama nie zgaśnie (ale były przypadki że jednak zgasła)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlepik miał problemy z odpalaniem na zimnym silniku więc, szukał możliwych przyczyn.

Jak się później okazało to kable od czujników wałków miał poprzecierane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności