Skocz do zawartości

Astra I gasnąca na zimnym silniku na LPG


Gość mcl4ren

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Posiadam problem ze swoją astrą. Tak jak w temacie , silnik po nocy po odpaleniu na Pb chodzi poprawnie , gdy chce go przelaczyc na gaz gaśnie i przerywa nie wkręca się na obroty. Wymieniałem już parownik a dokładnie z 3 parowniki , wszystkie były co prawda używane , ale działały one poprawnie na poprzednich samochodach. Samochod musi sie rozgrzać do okolo 50-70 stopni żeby zaczął chodzić na gazie. Gdy już osiągnie tem w granicach 70-90 st. wszystko jest w porzadku , nawet po paru godzinach (3-4) gdzie silnik już też powinien wystygnąć chodzi w porządku , podsumowując problem występuje po dluższej przerwie czyli noc np. Byłem także na regulacji , został wyregulowany , lecz bez zmian. Pytałem o możliwość podłączenia tej onstalacji gazowej do komputera, lecz dostałem odpowiedź że w tej instalacji nie ma żadnego komputera(centralka gazowa Vico, stara instalacja z regulowanym przez pokretlo silniczkiem krokowym)Wystaje tam jakas wtyczka , gdzie teoretycznie można podpiąć ,ale uslyszalem ze to nie ma sensu. Ma ktoś jakieś pomysły? myślałem żeby kupić ten parownik nowy i zmienić , ale nie wierze że to pomoże bo juz tyle tych parowników zmieniałem i bez zmian. Dziękuje z góry za wszystkie podpowiedzi i Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś może polecić gazownika w Białymstoku , który zna sie na rzeczy ? a Jak sądzisz kolego , ten reduktor byłby w porządku http://www.phjacus.pl/R1-Reduktor-Tomasetto-AT-100KM-ASTERIK-p95.html ? to jest instalacja tak jak wspomnialem stara , bez zadnych listw wtryskowych tylko wąż i parownik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne że gazownik powiedział że nie ma sensu się podpinać.

 

nawet jak mechanicznie reguluje się krokowca, to tylko po to aby ustawić wstępnie na jakich krokach pracuje. tak czy inaczej trzeba podpiąć komp żeby zobaczyć czy widzi resztę parametrów, czy krokowiec w ogóle pracuje.

 

Vico ma fajne opcje. ma emulacje lambdy i wtrysków, czyta położenie przepustnicy, możliwość przełączanie trybów reakcji krokowego nawet bez komputera, np miedzy jazda oszczędna, zwykła, sport itd. Miałem styczność z Vico 2 i tam było wiele ustawień zaawansowanych łącznie z cut-off

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć że jest możliwość jak najbardziej podpięcia się do komputera , wydaje mi się że on poprostu takiego sprzętu nie ma bo ceny są u niego naprawdę przystępne. No nic, pojade do innego gazownika, który może w końcu coś zdziała. Zapomniałem dodać że co jakiś czas zapala się kontrolka Check engine w czasie jazdy i po chwili gaśnie, co to może oznaczać?(Na żółtym tle przedmiot w środku z piorunem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli świeci chwilę a potem gaśnie i tylko na PB to znaczyć może (lecz nie musi) źle ustawioną emulację sondy lambda

bez podpięcia pod komputer nie da się tu nic wyregulować, a co przystępnej cenie jak jest wciąż źle:)

takie instalacje mój znajomy (bardzo dobry gazownik) reguluje za 40zł... masz w tym regulację, podpięcie komputera i sprawdzenie analizatorem spalin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem sonde lambda miernikiem i jej zakres zmienia się od 0,8 V do 0,2 V , przy czym spada napięcie przy zwiększeniu obrotów. Dzisiaj będe próbował sam odczytywać błędy, dam znać co wykazało , pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie odczytalem błedy i wykazalo blad numer 44 czyli: Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo ? powietrzna, Sondę sprawdzałem miernikiem i jak juz wspominałem napiecie zmienialo sie jak powinno. Jak sądzicie , ten błąd moze miec cos wspolnego z tym gasnieciem na gazie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauwazylem także problem na pb także , brakuje mocy w pewnych momentach przy naglym przyspieszaniu i przy wrzucie na luz obroty spadaja do 500 i wracaja spowrotem na dobra pozycje do 900. Ma ktoś jakiś pomysł ? słychać że samochód nierówno chodzi, momentami jakby nie na wszystkich garach. Myślałem może że to aparat zapłonowy ? Można go jakoś sprawdzić, poprawność jego działania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności