Skocz do zawartości

Duszenie i dławienie zimnego silnika - powrót przypadłości


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Chciałbym powrócić do problemu z dławieniem i duszeniem zimnego silnika, który wcześniej już opisywałem, ale znowu u mnie powrócił.

Zapytam inaczej bo może mi cos podpowiecie?

Jak zimny silnik procuje na tzw. ssaniu przez pewnien czas na początku z rury wydechowej wydostają się spaliny ale pod dośc dużym ciśnieniem, a może nie tyle ciśnieniem co raczej przypomina buchanie z rury. Jest takie puuuuu... puuuuu... przy 1000-1100 obr/min. W tym czasie silnik przerywa, dusi, dławi się. A jak lekko się nagrzeje to wszystko wraca do normy, z rury leci "normalnie". Porównuje oczywiście ta samą prędkośc obrotową.

Dla przypomnienia nie pokazuje błędów. Wymineniony przepływomierz, czujnik temperatury płynu.

Co może byc ciekawe nie zawsze występuje objaw. Raz jest raz nie. Nie zdarzyło mi sie to na ciepłym ani razu, zawsze na zimnm po dłuższej przerwie, np po nocy po pracy. Mam takie wrażenie jakby pojawiało się to tylko po dłuższym postoju. Jak było ciepło na dworze i dłużej stał, też było, teraz zimno i jest to samo.

 

Taie moje podejrzenie to filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa. Czy to może być to? Jakieś propozycje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Chciałbym powrócić do problemu z dławieniem i duszeniem zimnego silnika, który wcześniej już opisywałem, ale znowu u mnie powrócił.

Zapytam inaczej bo może mi cos podpowiecie?

Jak zimny silnik procuje na tzw. ssaniu przez pewnien czas na początku z rury wydechowej wydostają się spaliny ale pod dośc dużym ciśnieniem, a może nie tyle ciśnieniem co raczej przypomina buchanie z rury. Jest takie puuuuu... puuuuu... przy 1000-1100 obr/min. W tym czasie silnik przerywa, dusi, dławi się. A jak lekko się nagrzeje to wszystko wraca do normy, z rury leci "normalnie". Porównuje oczywiście ta samą prędkośc obrotową.

Dla przypomnienia nie pokazuje błędów. Wymineniony przepływomierz, czujnik temperatury płynu.

Co może byc ciekawe nie zawsze występuje objaw. Raz jest raz nie. Nie zdarzyło mi sie to na ciepłym ani razu, zawsze na zimnm po dłuższej przerwie, np po nocy po pracy. Mam takie wrażenie jakby pojawiało się to tylko po dłuższym postoju. Jak było ciepło na dworze i dłużej stał, też było, teraz zimno i jest to samo.

 

Taie moje podejrzenie to filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa. Czy to może być to? Jakieś propozycje?

 

Kiedy był wymieniany filtr paliwa? pytam z ciekawości! możesz go wymienić ale wydaje mi się że to nie filtr jest tutaj przyczyną tego problemu, regulator ciśnienia paliwa hmmm a jak z odpalaniem? długo kręci? sprawdź ciśnienie paliwa przy pompie i pod maską! jak się okaże że ciśnienie ok to będziesz szukał dalej... a przepływomierz to masz jaki? oryginał czy zamiennik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy był wymieniany filtr paliwa? pytam z ciekawości! możesz go wymienić ale wydaje mi się że to nie filtr jest tutaj przyczyną tego problemu, regulator ciśnienia paliwa hmmm a jak z odpalaniem? długo kręci? sprawdź ciśnienie paliwa przy pompie i pod maską! jak się okaże że ciśnienie ok to będziesz szukał dalej... a przepływomierz to masz jaki? oryginał czy zamiennik?

 

Nie mam pojęcia kiedy wymineiany był filtr paliwa. Nie za mojej kadencji z tym autem. Więc podejrzewam że pewnie dawno. Odpala bez problemu zarówno ciepły jak i zimny.

Przepływomierz wymieniłem na oryginał Bosha. Nie mam zabardzo jak zrobic pomiar ciśnienia paliwa. Jak byłem w paru miejscach w warsztatach to nawet nie mają ciśnieniomierza aby taki pomiar zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia kiedy wymineiany był filtr paliwa. Nie za mojej kadencji z tym autem. Więc podejrzewam że pewnie dawno. Odpala bez problemu zarówno ciepły jak i zimny.

Przepływomierz wymieniłem na oryginał Bosha. Nie mam zabardzo jak zrobic pomiar ciśnienia paliwa. Jak byłem w paru miejscach w warsztatach to nawet nie mają ciśnieniomierza aby taki pomiar zrobić.

 

Czyli Przepływka ok:) a sprawdzałeś może EGR?-zawór recyrkulacji spalin! to dławienie objawia się w sposób jaki? opisz dokładnie!! w jakim zakresie obrotów najczęściej? tylko pod obciążeniem? czy na biegu jałowym również występuję i w pewnym zakresie obrotów! jak się wkręca na obroty? twoim zdaniem dobrze czy jakoś dziwnie, wykręć świece i sprawdź w jakim są stanie! wywlecz 4 na stół i je porównaj! możesz też sprawdzić czy wszystkie mają identyczną iskrę! wpinałeś sie pod kompa? jakieś błędy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Przepływka ok:) a sprawdzałeś może EGR?-zawór recyrkulacji spalin! to dławienie objawia się w sposób jaki? opisz dokładnie!! w jakim zakresie obrotów najczęściej? tylko pod obciążeniem? czy na biegu jałowym również występuję i w pewnym zakresie obrotów! jak się wkręca na obroty? twoim zdaniem dobrze czy jakoś dziwnie, wykręć świece i sprawdź w jakim są stanie! wywlecz 4 na stół i je porównaj! możesz też sprawdzić czy wszystkie mają identyczną iskrę! wpinałeś sie pod kompa? jakieś błędy?

Błędów brak, to zastanaiające.

Przypadłość tylko na jałowym i zimyn silniku do czasu lekkiego podgrzania. Obroty wtedy są na poziomie 1100-1200.

Wkęca się na obroty dość dobrze tzn reaguje na otwarcie przepustnicy choć czasami (nie zauważyłem reguły) potrafi się przydusić.

świece wymienione niedawno bez poprawy, w warsztacie usłyszałem że ich wygląd świadczy dobrze o silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz błędów brak! a jakim fajsem było sprawdzane? w profesjonalnym serwisie czy warsztacie czy sam wpinałeś jakiś tester czy coś? OP-COM-em sprawdzałeś? czy nie, w OP-COMie należy przejrzeć paramatry!, coś czuję że EGR może lekko szfankować i to właśnie na zimnym i jałowym jest dobrze odczuwalne! auto nie telepie? nie czujesz na dżwigni biegów i na kierownicy? im cieplejszy motor tym lepsza jego praca, cewki wszystkie pracują pod obciążeniem?

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawdzałem OP-COMem.

A jakie parametry mogą świadczyc o tej usterce z EGR o której piszesz?

Pytanie jak sprawdzic cewki pod obciążeniem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem OP-COMem.

A jakie parametry mogą świadczyc o tej usterce z EGR o której piszesz?

Pytanie jak sprawdzic cewki pod obciążeniem?

 

No to żeś kotleta odgrzał ;)/>, z pamięci ci nie powiem po czym w blokach pomiarowych to poznać, poznasz jak się wepniesz i sprawdzisz bloki na spokojnie! na 80% bym obstawiał że ten problem który masz wywodzi się od szfankującego EGR-a, miałeś tyle czasu i nie pofatygowałeś się żeby go zdemontować?, sprawdzić czy jest sprawny! a przy tym wyczyścić go i zamontować z powrotem!, albo podjedź do dobrego mechanika niech się tym zajmie...

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie jest tak źle abym musiał rzucać wszystko i już to rozkręcać. Po drugie pisząc jedź do mechanika pewnie masz na myśli siebie?

Może ja mam pecha do warsztatów ablo nie wiem co jest grane, ale jedyne co jak dotąd słyszę to "jak będzie objaw to przyjedź pan", a czatowanie na okazję jakoś nie widzi mi się.

Pytanie dlaczego na EGR stawiasz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie jest tak źle abym musiał rzucać wszystko i już to rozkręcać. Po drugie pisząc jedź do mechanika pewnie masz na myśli siebie?

Może ja mam pecha do warsztatów ablo nie wiem co jest grane, ale jedyne co jak dotąd słyszę to "jak będzie objaw to przyjedź pan", a czatowanie na okazję jakoś nie widzi mi się.

Pytanie dlaczego na EGR stawiasz?

 

Nie jest tak źle? no samo się nie naprawi:), nie jestem mechanikiem i nie miałem siebie na myśli;) napisałlem dobrego mechanika a nie do naciagacza pseudo mechanika tak więc to różnica,

dlaczego stawiam na EGR? bo opisane objawy na niego wskazują, powiem ci że przepływomierz i Egr ściśle ze sobą współpracują!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności