Gość marmi Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) na początek proponuje pozbyć się fabryczne podnośnika bo to złom, najtańsza żaba kosztuje niecałem 50zł i nic nie spadnie więcej... W tarczy powinna być śróbka centrująca, mogła się złamać przy uderzeniu... Do serwisu nie ma co jechac rozkręcenie hamulców żeby przesunąc tarczę to 4-ry śruby... Jest tylko jedno ale tarcza nie ma tam tyle luzu żeby zginęły dwa otwory na śruby, prędzej mogła odkształcić sie od piasty i do niczego nie będzie się juz nadawała, piasta praktycznie nie powiina sie uszkodzić przy upadku auta... Edytowane 8 Grudnia 2012 przez marmi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57794-uszkodzenie-podczas-wymiany-k%C3%B3%C5%82/page/2/#findComment-466766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianm68 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 (edytowane) I to się nazywa racjonalne podejscie do zagadnienia - zgadzam się całkowicie. Podpowiedź rzetelna i bez lania wody. Kolega "marmi" zasłużył na punkt za pomoc. Edytowane 9 Grudnia 2012 przez silvo44 zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57794-uszkodzenie-podczas-wymiany-k%C3%B3%C5%82/page/2/#findComment-466771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Muminek1177 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Tak pomijając fakt że wahacz z całym bebnem tarczą jest na amortyztorze i przy upadku po prostu się chowa przez co nie urywa się żadna śrubka kontrująca, auto podpiera się na zderzaku, a podnośnik każdy jest dobry, trzeba tylko kliny podłożyć pod koła z drugiej strony, tarcza nie jest z alluminium by mogła się odkształcic ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57794-uszkodzenie-podczas-wymiany-k%C3%B3%C5%82/page/2/#findComment-466791 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianm68 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 (edytowane) tarcza nie jest z alluminium by mogła się odkształcic ... To prawda: jest stalowa. Ale tarczę mozna łatwo wygiąć podczas zdejmowania czy wymiany klocków (jeśli robi się to niewłaściwie) i potem tarcza "bije". A po takim upadku należałoby dobrze sprawdzić tarczę (wystarczy odkształcenie o ułamek milimetra i tarczę trzeba wymienić albo conajmniej dać do przetoczenia).To prawda że nawet jeśli się wygięła to nie aż tak by "zginęły otwory na śruby". Raczej została zerwana śruba zabezpieczająca i tarcza została obrócona na piaście i elementy (piasta z tarczą) nie zgrywają się odpowiednio. Jeśli dobrze kojarzę w piaście są 4 gwintowane otwory na śruby koła i piąty otwór na srubę ustalającą a w tarczy są dodatkowo dwa otwory dla założenia ściągacza (czyli otworów jest 7). Pewnie zostały spasowane na te "dodatkowe" 2 otwory. SwordBrother jeśli masz możliwość to sprawdź (porównaj) jak założona jest tarcza po drugiej stronie samochodu. Tylko dobrze zabezpiecz brykę po podniesieniu! Czekam na informację od SwordBrother jak została wyjaśniona ta zagadka znikających dziur na śruby. Edytowane 9 Grudnia 2012 przez marianm68   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57794-uszkodzenie-podczas-wymiany-k%C3%B3%C5%82/page/2/#findComment-466798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Oczywistym jest, że nie było śruby ustalającej lub została ścięta podczas upadku auta i tarcza została przesunięta. Podeprzyj autko, w rękawicach złap za tarcze i obkręć ją trafiając w otwory. Jak juz wszystko złożysz to sprawdź jak sie zachowuje autko podczas hamowania, jezeli uległa skrzywieniu tarcza pojawi sie bicie osiowe, co bedzie skutkowało wymiana obu tarcz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57794-uszkodzenie-podczas-wymiany-k%C3%B3%C5%82/page/2/#findComment-466913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.