Skocz do zawartości

Corsa C - ciężko ogrzać wnętrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam Corsę C 2001 od 3 miesięcy i niedawno zaczął się mój problem z nagrzewaniem wnętrza, powietrze z nawiewów leci letnie, są momenty że prawie zimne ale są momenty że troszkę cieplejsze. Wydaje mi się że tak było od początku tylko teraz gdy spadły temperatury zaczynam odczuwać że jest coś nie tak.

 

Termostat wymieniłem jak tylko kupiłem auto i trzyma temperaturę na około 88 stopni, czasem jak się zatrzymam to skoczy na 90-92 ale szybko wraca do 88.

Pozdejmowałem osłony pod kierownicą (mam anglika)i sprawdzałem linkę która uchyla klapy jednak próby ruszania nią nie przyniosły żadnego efektu.

Nagrzewnica jest bardzo ciepła gdy jej dotykam.

 

Znalazłem na forum w temacie http://forum.opel24.com/topic/35431-temperatura-silnika-corsa-c/ by wypłukać nagrzewnice. Czy jest sens to robić jeśli jest ciepła czy nie ma to znaczenia? może być ciepła a wiać może zimnym powietrzem i tak??

 

Z góry dziękuję za każda pomoc.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to nie działa coś z linkami sterowania zimno/ciepło. Może linka się gdzieś odczepiła? Musisz popatrzeć ale nie wiem czy nie obejdzie się bez rozbierania połowy deski (nigdy się do tego nie dobieralem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kręcę pokrętłem od nawiewu to zmienia sie z całkiem zimnego na letni i z każdym przesunięciem czuc ze zmienia się siła z jaka mieszane jest powietrze zimne z ciepłym od jednego położenia skrajnego do drugiego, wydaje mi sie ze gdyby bylo cos nie tak z linka to w pewnym momencie bym kręcił dalej a by nie było zmian w nawiewie. Tyle co widzę to linka jest tak przymocowana że ciężko by sie odczepila a gdy ruszam pokrętłem to czuje ze linka rusza sie w pancerzu.

 

Czytalem angielkie forum i chyba jednak spróbuje wypłukać nagrzewnice, mam nadzieje ze to pomoże.

Edytowane przez bikol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianm68

Zanim zabierzesz się zapłukanie sprawdź przewody przy nagrzewnicy. Jeśli faktycznie jest zamulona i płyn nie przepływa odpowiednio. Jeden "wąż" (ten doprowadzający płyn) powinien być wyraźnie ciepły (a nawet gorący) a wychodzący przewód będzie chłodny. Jeżeli problem leży po stronie sterowania przepustnicą (może nie pracuje w pełnym zakresie) oba przewody będą miały podobną temperaturę (powinny być gorące) bo płyn płynący przez nagrzewnicę nie odda ciepła.

Test przeprowadź przy rozgrzanym i pracującym silniku i włączonym ogrzewaniu na max.

Być może unikniesz wyciągania nagrzewnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli natknąłeś się na instrukcję wyciągania nagrzewnicy z forum z UK to jest to raczej dobra metoda ale lepiej sprawdź najpierw jak się nagrzewa owa nagrzewnica, czy nie jest ciepła np tylko w połowie swojej powierzchni. Może być też, że układ jest zapowietrzony, np przez niesprawny korek zbiorniczka wyrównawczego plynu chłodniczego.

Dopiero jak sprawdzisz to, oraz to co pisał kolega marianm68, to wtedy ewentualnie bierz się za plukanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

 

Nagrzewnica jest ciepła i obie rurki maja podobna temperaturę, są gorące trudno je złapać. Mam dostęp tylko do jednej strony nagrzewnicy może druga strona jest chłodniejsza. Sprawdzałem linkę jeszcze raz i wygląda że wszytko z nią OK.

To jednak chyba coś z przepustnicą (z klapami) zauważyłem że gdy ustawie nawiew tylko na "twarz" to ze środkowych nawiewów leci dość ciepłe powietrze ale z bocznych dużo chłodniejsze, jak wezmę tylko na szyby to mam wrażenie że na lewa połowę szyby leci zimniejsze powietrze a na prawą połowę cieplejsze, gdy z kolei ustawie na szyby/nogi to na nogi leci zimne powietrze a na szyby cieplejsze jednak nie tak ciepłe jak powinno.

 

Oddałem przed chwilą samochód do mechanika by uszczelnił mi przegrodę przy serwie bo przeciekała mi troszkę woda do środka - ah ta Corsa hehe, jak wróci będę dalej kombinował=D

 

Jeśli to przepustnica/klapy to trzeba rozebrać deskę i wymienić jakiś moduł na nowy?? Usuwał ktoś taką usterkę na własna rękę??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muminek1177

Ja mam podobnie w corsie b nie dość żę nawiew słabo dmucha to jeszcze gdy pada deszcz po szybach się leje, a zaparowane szyby to norma, wymiana filtra kabinowego nie pomogła, nagrzewnica ma jakieś odpowietrzenie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta temperatura wydaje mi się trochę niska .

Powinna utrzymywac sie w granicach 92-95 , nawet w zimie .

Była jakaś ingerencja w układ chłodniczy (np. wymiana płynu )?

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianm68

nagrzewnica ma jakieś odpowietrzenie?

najprostszy sposób na odpowietrzenie nagrzewnicy to rozkręcić ogrzewanie (pokrętło ciepło-zimno) na max i przegazować silnik pompa wypchnie powietrze z nagrzewnicy (warunek: nagrzewnica jest drożna - nie zapchana).

Jak się nie mylę to chyba nawet nie trzeba rozkręcać ogrzewania na max bo temperaturę reguluje się przepływem powiertrza a nie przepływem płynu (ten cały czas jest otwarty)

 

Muminek1177 sprawdzałeś przewody przy nagrzewnicy? Jeśli oba są gorące to wina leży prawdopodobnie gdzieś po stronie mechanizmu przepustnicy nawiewu

Edytowane przez marianm68

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muminek1177

najprostszy sposób na odpowietrzenie nagrzewnicy to rozkręcić ogrzewanie (pokrętło ciepło-zimno) na max i przegazować silnik pompa wypchnie powietrze z nagrzewnicy (warunek: nagrzewnica jest drożna - nie zapchana).

Jak się nie mylę to chyba nawet nie trzeba rozkręcać ogrzewania na max bo temperaturę reguluje się przepływem powiertrza a nie przepływem płynu (ten cały czas jest otwarty)

 

Muminek1177 sprawdzałeś przewody przy nagrzewnicy? Jeśli oba są gorące to wina leży prawdopodobnie gdzieś po stronie mechanizmu przepustnicy nawiewu

 

Tak przewody gorące, ale ciepło jakie daje nagrzewnica jest naprawdę znikome, myślałem że w nagrzewnicy jest jakiś odpowietrznik i że zapowietrzona nagrzewnica nie oddaje ciepła, a sam obieg jest tylko z jednej strony, no nic chyba się do niej dobiorę, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności