Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie temperatury silnika w mojej corsie c 1.2 . Podczas normalnej jazdy temperatura silnika (według wskazań zegara w kabinie) wacha się w przedziale 80 st C – 92st C. Generalnie gdy na zewnątrz jest zimno (około 8st C) to temperatura nie przekracza 85 st C, ale gdy robi się cieplej to skacze aż do 92 -93 st C i tak się utrzymuje przez chwilę i znów spada , czasem nawet do 80 st C.

 

1. Czy takie skoki temperatur są normalne?

 

Pytam dlatego, że w żadnym z poprzednich samochodów które miałem nie zauważałem takich skoków i spadków temperatury. W drugim aucie marki Rover miałem niedawno podobny problem, ale po wymianie termostatu wskaźnik temperatury po zagrzaniu się silnika utrzymuje się w jednej pozycji niezależnie od temperatur panujących na zewnątrz i od tego czy np. stoję w korku czy nie.

 

2. Czy powinienem wymienić termostat??

3. Jeżeli tak to czy w mojej corsie wymienia się sam wkład termostatu czy całą obudowę z termostatem??

 

4. Co ile powinno się wymieniać płyn chłodniczy? I na jaki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego.

2. Czy powinienem wymienić termostat??

Wydaje mi się, że powinieneś. Gwałtowne skoki temperatur w dość dużym zakresie mogą być przyczyną "zawieszającego się" termostatu. Niedogrzany silnik nie osiągający 90 stopni to prawdopodobnie efekt niedomykającego się (lub za wcześnie otwierającego się) termostatu. Zrób sobie prosty test: uruchom zimny silnik i niech sobie pracuje. Po jakimś czasie sprawdź dłonią temperaturę gumowego węża wychodzącego z pokrywy termostatu do chłodnicy. Sprawdź wskazanie temperatury na tablicy przyrządów. Jeżeli przewód gumowy jest nagrzany a wskaźnik nie pokazuje wzrostu temperatury, to znaczy, że się termostat za wcześnie otwiera.

3. Jeżeli tak to czy w mojej corsie wymienia się sam wkład termostatu czy całą obudowę z termostatem??

W z12xe wymienia się sam wkład. Można też wymienić uszczelkę pod pokrywą termostatu.

4. Co ile powinno się wymieniać płyn chłodniczy? I na jaki??

Producent zaleca chyba co 4 lata (albo 6, nie mam pewności) a nie mogę znaleźć książeczki serwisowej. Temat o wyborze płynu już był.

http://forum.opel24.com/plyn-do-chlodnicy-vt8974.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka powinna być właściwa temperatura na wskaźniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

około 90 stopni , dokładnie to chyba wynosi 92 stopnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Problem rozwiązany: Wymieniłem termostat.

 

 

Prawidłowa temperatura otwarcia termostatu to 92st C , ale prawidłowe wskazanie na zegarze w kabinie to 88 st C :beer:

 

Kolejna kwestia to: oryginalny termostat jest sprzedawany razem z korpusem, nie ma opcji samego wkładu (oryginalnego) , uszczelkę korpusu termostatu kupuje się osobno (i trzeba ją wymienić, bo stara uszczelka po zdjęciu nie nadaje się do niczego).

 

Kolejna być może przydatna informacja to: pojemność całego układu chłodniczego w mojej wersji to 6,7 l. Ale po opróżnieniu układu chłodniczego przez korek spustowy w chłodnicy wystarczy nam ok. 4,5 – 5 l płynu do uzupełnienia.

 

Koszt oryginalnych części:

 

termostat – 103,23zł

uszczelka – 6,81 zł

płyn chłodniczy GM (koncentrat -38 st C) 3 litry – 61,93 zł

woda destylowana – 10 zł

 

Pozdrawiam, temat uważam za zamknięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimno w oplu corsie C silnik 1.0 (2002) a mianowicie temperatura 85*88* a

dmucha zimno no tylko słabiutko da się coś odczuć jakieś

grzanie(namiastka jakiegoś grzania) jak w starym maluchu.Po przejechaniu

15 km a nawet 20km nie ma żadnej zmiany.

Czy to może być termostat??? BARDZO PROSZĘ O POMOC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem termostat i wypłukałem nagrzewnice dwa razy była zasyfiona

Temperatura po 3km 4KM 90* i nie spada dmucha bardzo ciepłe powietrze jest super.

A było tak temperatura 88*i spadała do 85* i dmuchało ledwo ledwo ciepło nie zależnie po ilu kilometrach 4km czy 20km

JEST SUPER!!! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się dostałeś do nagrzewnicy? W którym jest ona miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich : SMILE :

 

Mam do Was pytanie, nie chciałem zakładać nowego tematu, aby nie zaśmiecać, ale chyba dobrze trafiłem, a jeśli nie to mnie poprawcie ;)

Pytanie:

Posiadam Opla Corsę C 1.0 2001 r., powiedzcie mi, jaka powinna być temperatura na desce rozdzielczej? W zimę, teraz, jadąc w dwie trasy po 100km, temperatura miała 81/82 stopnie, ale pokrętło ciepła ogrzewał wnętrze Corsy bez problemu. Na max ciepła naprawdę było bardzo ciepło. Czy temperatura jednak nie powinna być w granicach 90 stopni? Dopiero teraz tak jakoś to zauważyłem, nie zwracałem na to uwagi i stąd zaniepokojenie... Dodam, że temperatura nie spada, ale i nie wzrasta ponad 81/82 stopniach. Co może być przyczyną i czy jest przyczyną?

 

Dziękuję z góry za pomoc!

Edytowane przez MiElCzAr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.