Skocz do zawartości

Corsa C Z12XE LPG - P0300, P0303


Gość moguai

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyskich mam problem z corsa C 1.2 16V 75KM. wyskakuja mi Bledy P0300, P0303, P0304. wymieniem juz swiece czujnik hala, czujnik polozenia walu korbowego cewke zaplonawa i nadal niechce pracowac na czterech cylindrach. Czy ktos wie co moge zrobic ?? dzieki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i podaję

P0300 - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów na cylindrach

P0303 - wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze

P0304 - wypadanie zapł. na czwartym cyl.

Jeśli chodzi o przyczyny tego zjawiska , to przydałby się anglik do tłumaczenia - Engine mechanical fault ( usterka mechaniczna silnika...), wiring( instalacja elektryczna) ,ignition/ fuel system iniector( chyba zapłon/pompa- wtryski...) , ECT/MAF sensor(.../ map sensor), ECM ( chyba komp padnięty)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzic przewody wchodzące do czujnika podciśnienia. U mnie to było przyczyną

 

 

Witam przewody podcisnienia juz sprawdzilem i jest wszysko ok. wtryskiwacze tez sprawdzilem jutro zabieram sie za prucie instalacji elektrycznej od komputera do czyjnika hala.bo mam jeszcze dziwna akcje bo na czyjniku hala 1 to masa 2 to sygnal a 3 to plus i teoretycznie napiecie powino byc tylko na 3 a mam jeszcze na 2 kablu wiec bede sprawdzal wjazke czy gdzies nie mam tam zwarcia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dalej walczę z tymi błędami wczoraj okazało się że był przestawiony rozrząd dzisiaj go wymieniłam na nowy. jest trochę lepiej bo jak dodam gazu to pracuje ładnie tylko trochę coś stuka ale jak puszcze gaz to zaczyna wariować i wyrzuca błędy. zastanawiam się czy może być to wina sterownika. czy ktoś może mi pomóc??? dzięki i pozdrawiam..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy może być to wina sterownika.

 

Nie wiem , czy to mądre ( nie sprawdzałem ), ale jak masz znajomego z tym samym silnikiem , to spróbować podmienić sterowniki . W PC-tach nie ma z tym problemów , więc może warto spróbować .

A teraz jak wyrzuca błędy to są inne , czy te same co wcześniej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy może być to wina sterownika.

 

Nie wiem , czy to mądre ( nie sprawdzałem ), ale jak masz znajomego z tym samym silnikiem , to spróbować podmienić sterowniki . W PC-tach nie ma z tym problemów , więc może warto spróbować .

A teraz jak wyrzuca błędy to są inne , czy te same co wcześniej ?

 

sterownika sie nieda podmienic bo go bedzie trzeba zaprogramowac bo jest tam imobilajzer. a błedy wyzuca cały czas te same w poniedziałek sciągam głowice bo jest podejzenie o zawory na trzecim cylidrze, bo zmierzyłem cisnienie i wyszło mi 6 a na pozostałych 13 i 11 na czwartym. a najlepsze jest to ze jak dodam mu troche gazu to chodzi bardzo ładnie i na czterech tylko troche coś klekocze a puszcze noge z gazu to na wolnych zaczyna pracowac na trzech albo na dwoch.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownika sie nieda podmienic bo go bedzie trzeba zaprogramowac bo jest tam imobilajzer

 

Immo też można odpiąć i przełożyć... Ale skoro to jest 16V to może warto sprawdzić ciśnienie paliwa , może wtryski zasyfione

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownika sie nieda podmienic bo go bedzie trzeba zaprogramowac bo jest tam imobilajzer

 

Immo też można odpiąć i przełożyć... Ale skoro to jest 16V to może warto sprawdzić ciśnienie paliwa , może wtryski zasyfione

 

wtruski były już sprawdzane i są ok. ja obstawiam zawory, prawdopodomnie sie wypaliły na trzecim cylidrze bo pierścienie bede ok bo tak to by kopcił a nie kopci. jak uda misie dojsc co jest to napisze.

pozdro i dzieki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robinnsonnn

Ja mam opla astrę H z silnikiem 1.6 benzyna silnik Z16XEP. Miałem te same błędy wypadanie zapłonu walczyłem 6 miesięcy i przyczyną był zły olej . jeździłem na 10W40 i wszystko było dobrze do póki nie przyszła zima wtedy te błędy i praca na nie wszystkich cylindrach. Kolega powiedział mi bym zmienił olej na syntetyk a że juz nie miałem nic do stracenia to zmieniłem na oplowski 5w30. Nie ten samochód. żadnego wypadania zapłonu-przyczyna mniej więcej była taka że olej gęstniał i nie napełniały się szklanki pod zaworami .Dopiero jak się rozgrzał i olej zrobił się rzadszy było ok. (Nie chcę mówić ile pieniędzy wtopiłem przez głupi olej).W razie pytań podaje maila : [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności