Skocz do zawartości

Jaka uszczelka pod obudowę filtra oleju


Gość Rst

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam wyciek z obudowy filtra oleju i zastanawiam się, którą uszczelkę zamówić na wymianę. Znalazłem takie zdjęcie (załącznik) gdzie widać że są dwie uszczelki - 1 oznaczona strzałką jakby wewnętrzna a 2 obok po lewej stronie (bardziej kwadratowa), która przylega do bloku silnika. W przypadku takiego wycieku, którą powinienem wymienić? Do czego jest ta uszczelka zaznaczona czerwoną strzałką?

0_0_productGfx_37be286b59caad3c21f6dd788e1d9fab.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik? U mnie w Z12XE z 2002 roku szła ta pierwsza od lewej. Katalog online pokazuje obie, ale w ASO kupiłem właściwą. Po za tym już gdzieś o tym temat był, więc warto wpierw wyszukać istniejący a nie zakładać nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2003, szukałem na różnych forach ale ciężko przy tak długiej frazie jak "uszczelka obudowy filtra oleju" znaleźć coś sensownego oprócz sklepów (nawet po wykluczeniu słów allegro, sklep itd. z wyszukiwarki). Dużo jest też wątków że komuś po prostu po wymianie uszczelki nadal cieknie a mi nie o to chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w katalogu że do Z12XE jest ta nr 6.

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/e/2/15-0/

 

A do Z10XE masz nr 5

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/e/1/15-0/#5

 

Edit:

Mój błąd.

Wszystko jest takie samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Adamie do Z12XE miałem nr 5 i tak jest w EPC na kompie po VIN i potwierdziło mi to ASO. W tym katalogu online po VIN pokazywało mi obydwie pod silnikiem Z12XE. Niestety ale kilka razy przejechałem się na tym katalogu online i w takich przypadkach idę do ASO i mi to weryfikują. Jako ciekawostkę, na stronie oplex, gdzie też weryfikują części po VIN, pokazuje mi numer 6 uszczelki, kiedy wiem że jest błędny.

Akurat te uszczelki jakoś specjalnie się nie degradują, moja wyciągnięta była jak nowa. W zasadzie wystarczyło ją porządnie wyczyścić i potraktować Reinzosilem, bo nowa założona również przepuszczała dolną śrubą.

Przy okazji warto wymienić filtr, wyczyścić dokładnie obudowę filtra z syfu, bo jak Ci będzie kapał olej na uszczelkę to raczej Reinzosil nie bardzo to uszczelni. Po skręceniu warto odczekać 2-3 godzinki, żeby porządnie zastygło i ciśnienie oleju nie wydmuchało uszczelnienia. Oczywiście uszczelkę w płynie dajemy lekko na uszczelkę gumową w stronę zewnętrzną, żeby resztki nie poszły do kanałów. Z uszczelką obudowy filtra oleju dałem ciała, ale w sobotę kleiłem termostat w Astrze i wyszło elegancko.

1740212413_uszczelkafiltraoleju.thumb.JPG.0f90bed40a956bb3e610e80ff070e6d9.JPG

Edytowane przez topiq

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze się tak da. Ja na przykład rozkładam się u teścia 25 km od miasta pod garażem. Ciężko by mi było później jechać po tą część czy to do ASO czy zamawiać online. Nie każdy dysponuje garażem przy domku jednorodzinnym czy choćby osiedlowym, a jednak chciałby zaoszczędzić na usłudze i czegoś przy okazji się nauczyć. Po to te katalogi są i w większości spraw się sprawdzają. Gorzej jak mamy kilka wariantów do wyboru. Wtedy z pomocą często przychodzi forum lub ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Nie zawsze się da.

Ale właśnie sam widzisz że katalog pokazuje co innego a ty masz co innego.

Ja mam z kolei przypadki że według Vinu jest co innego a po rozebraniu części jest inna.

Dla tego sklep w którym się zaopatruję w części woli na wzór część lub numer tej części.

Ale w przypadku takiej uszczelki to starą wyjmuję , wtryskuję Reinzosilu w rowki po niej , wkładam starą uszczelkę ,czekam jak ty kilka godzin i skręcam.

Nie powinno kapać.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie do końca mam możliwość żeby zdemontować najpierw starą uszczelkę i dopiero wtedy zamówić nową. Czyli pozostaje tylko zadzwonić do ASO żeby po VINie mi powiedzieli, który wariant tej uszczelki jest w moim aucie (5 czy 6)? W ogóle dlaczego te schematy są tak dziwnie pokazane że wskazują jakby była taka i taka uszczelka zastosowana? W linkach podanych wyżej bez względu na wariant silnika (1.0 czy 1.2) widzę dokładnie te same tabelki z tymi samymi numerami części.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności