Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

W ostatnim czasie check engine nie gaśnie po odpaleniu silnika. Dopiero lekkie przygazowanie powoduje, że gaśnie. Przy ostatnich mrozach musiałem go bardziej pokręcić, aby odpalił. Odpala za 3,4 razem. po odpaleniu nie widzę już różnicy. Silnik pracuje ok.

Chciałem odczytać kody ale ku mojemu zdziwieniu we wtyczce koło ręcznego nie ma pinu 6.

Zdjęcie zamieszczam piniżej.

Wyjmowałem to złącze boczkiem, aby dokładniej obejrzeć i nie ma w ogóle przewodu.

Jak w takim razie odczytać kody błędów?

 

Proszę o jakieś sugestie.

post-36966-0-36822600-1355700176_thumb.jpg

post-36966-0-59687700-1355700185_thumb.jpg

Edytowane przez gorgi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58020-brak-pinu-6-ecu-22-dti-01r/
Udostępnij na innych stronach

na nastepny raz czytac dokladnie porade o zczytywaniu bledow na zworke

jest tam wymie niony Twoj silnik ?

nie

wiec nie ma opcji zeby tak odczytac

na forum pisano o tym setki razy

pozostaje metoda gaz/hamulec (rozniwz opisywana na forum

oraz komputer diagnostyczny np opelscaner albo opcom

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58020-brak-pinu-6-ecu-22-dti-01r/#findComment-467885
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

 

Czytałem, czytałem...

 

Kacper post widziałem i niewiele z niego wynika.

 

Gawlak dzięki za podpowiedź. nie doczytałem uważnie, że w moim tego nie da się zrobić.

Metodą gaz/hamulec też próbowałem. Niestety nie zauważyłem, aby wyświetlały się jakieś błędy. Chyba, że robię coś nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58020-brak-pinu-6-ecu-22-dti-01r/#findComment-467907
Udostępnij na innych stronach

Kodów błędów jak na razie nie udało mi się odczytać. Wcześniej wyczytałem gdzieś podobne objawy. Błędy w tamtym przypadku dotyczyły układu żarzenia więc postanowiłem przynajmniej pomierzyć świece żarowe. Jak się okazało trzy z nich mają po około 1040 omów. Rezystancja pewnie taka, ponieważ silnik do końca jeszcze nie ostygł. Ostatnia czyli pierwsza z lewej w ogóle nie ma przejścia.

 

Kto podpowie jaką rezystancję powinny mieć przy całkowicie zimnym silniku (0,9 ohma?)oraz jaki typ świecy powinien zostać wstawiony.

Tu znalazłem ngk http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/OPEL/VECTRA%2BB/Y-523J/12635/

Jak roozpoznać producenta bez wykręcania? Da się?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58020-brak-pinu-6-ecu-22-dti-01r/#findComment-468054
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności