Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Opel Omega B - Ceny

Rekomendowane odpowiedzi

bez przesdy mam wyjazd pod gorke z domu i na dobrych zimowkach z omega problemu nie miałem bez gazu wychodziła az miło :) no wiadomo kadett lepiej w zimie ale ja osobiscie wole sie poszarpac ale jechac omega :)choc nie powiem juz jezdze 2 tydzien kadziem i sie przyzwyczaiłem tylko mało mocy jest :( ale za to jest bezawaryjny w porownaniu z omega v6


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety tak to jest, że furmanki często są mniej problemowe w eksploatacji niż droższe samochody. Wczeeśniej jeździłem Vectrą B 2.5 V6, obecnie jeżdżę 20-letnią Renault 19 z silnikiem 1.9d i odczuwam ulgę w portfelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

furmanki często są mniej problemowe w eksploatacji niż droższe samochody

 

Furmanką przejeździłem dwie zimy ( z przodu norweskie śniegówki z wyrwanymi kolcami). Nie masz pojęcia jakie miny robili ludziska z kontrolą trakcji i innymi bajerami, jak leciałem 70 w gołoledzi , a oni się ślizgali. :eek:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście, na gołoledź dobre zimówki. Ciekawa teoria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ciekawa teoria

 

Praktyka , tylko i wyłącznie praktyka i przedni napęd ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na gołoledź preferuję rozsądek, a wyścigi w takich warunkach, po publicznych drogach, do rozsądnych nie należą.

Może dlatego wszyscy na tej drodze mieli taki miny widząc Twoje "wyczyny"?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja na gołoledź preferuję rozsądek, a wyścigi w takich warunkach,

 

Piszesz jak byś nigdy nie jeździł przednionapędówką. Kadzie z dobrymi oponkami i zbieżnością "uprzedzają" , że coś jest nie tak. Wtedy odejmuje się 15-20 km i można jechać z zamkniętymi oczami. Są prawię o tonę lżejsze od złomegi , więc i bezwładność mniejsza . A jeśli "ścigam się" w powolnej karawanie i przede mną autka wysypują się do rowu , to trudno o inne wnioski. Wczoraj widziałem dachowanie Clio - na przodzie prawie łyse oponki ;-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FWD ma tę przewagę, że na zapiętym biegu i dodanym gazie raczej dupy nie zarzuci. Więc wszystkie szybkie bile w bejcach, mietkach i Omegach :rotfl: - którzy latem zawsze są wszędzie pierwsi - zimą na śliskim bardzo ale to bardzo pokornieją :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimą nie sztuka się rozpędzić, sztuka się zatrzymać.

BTW: Możemy się umówić zimą na lotnisko i sprawdzimy kto szybciej się rozpędzi - ty kadetem czy ja swoją omegą.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

kadetem czy ja swoją omegą.

 

Ja tam bym wolał wiedzieć , kto szybciej się zatrzyma :wink: I żeby to nie było drzewo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę przyłączyć się do dyskusji to tylko dodam, że prowadzenie samochodu w większości zależy od umiejętności kierowcy. Miałem kiedyś Opla Rekorda 2.0 z tylnym napędem i jeździło się rewelacyjnie niezależnie od pory roku. W zimę nie miałem żadnych problemów ale oczywiście trzeba znać granice możliwości i mieć pełną kontrolę nad pojazdem co w takich samochodach (z tylnym napędem)wymaga co nie co od kierowcy. Szkoda, że teraz moja sintra nie ma tylnego napędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na lotnisku niema drzew...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Można się przekrzykiwać w nieskończoność , ale majq1 ma dużo racji.

Z obserwacji , wyszło mi , że omega może mieć ( w pewnych okolicznościach) problemy z "testem łosia".

Znajomy miał do pokonania 2 zakręty w kształcie S . w pierwszym zakręcie najechał na zamarzniętą kałużę i wylądował na drzewie . Licznik stanął na 70 ( 90tką da się przejść przez te zkręty , choć wąska droga ).

Osobiście po ulewie przed łukiem w lewo zmieniałem pas z lewego na środkowy ( V 100km/h)i też autko zatańczyło . W lekkich koleinkach stała woda i tym tłumaczyłem sobie tą sytuację.

Inna sprawa , że omega daje takie poczucie bezpieczeństwa , że łatwo zlekceważyć warunki pogodowe ( drogowe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym zobaczyć jak omega nie przechodzi testu łosia. Omegami jeżdżę od 10lat i wielokrotnie na zlotach robiliśmy KJSy, było kilka piruetów ale nigdy choćby cienia wywrotki. Omega ma za nisko środek ciężkości i jest za szeroka aby nie przejść tego testu. Szybciej się uślizgnie lub obróci niż przwróci. A na zamarzniętej kałuży każde auto może wpaść do rowu, niezależnie od elektroniki, opon czy napędu.

Każde RWD wymaga pewnych umiejętności od kierowcy, zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe - to nie ośka, że wystarczy wcisnąć gaz i zamknąć oczy. Tu trzeba myśleć i bardzo szybko reagować. Co z tego że auto gwizda, jak kierowca pi... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nigdy choćby cienia wywrotki.

 

chodzi mi o to , że czasem ciąga ją na boki ( woda , koleiny , przymrozki) . W kadecie takich sensacji nie miałem , chociaż był delikatnie stuknięty , a amorki miał takie sobie. Lubię jeździć złomegą , ale nie patrzę na nią bezkrytycznie :wink: Może na 16" lepiej to wychodzi , ale na standardowych gumkach jest się do czego przyczepić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może powinieneś sprawdzić stan zawieszenia?? Głównie gumy na wahaczach (chyba najlepiej wrzucić polimery).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi zim lepiej sie omega latało ni kadetem miałem norweskie oponki z wyrwanymi kolcami po snigu i nawet 100 sie pomykało szła jak po sznuku nawet a kadeeet leki to wiadomo juz prowadza takei auto bynajmniej takie jest moje odczucie z zatrzymaniem to racia kadeeet szybciej chc zawsze morzna było 2 zapiec z omie i stanie w takim samym czasie :)

ps. doam ze w omie trakce miałem popsua ale z wyjazdami nie miałem zadnch problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

przegląd robiłem 3 mies temu . W szczegóły nie wnikałem , ale mówili , że jest ok.Do zastanowienia zmusiły mnie podobne objawy w dwóch autkach - dla mnie to raczej nie przypadek .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kicek, za dużo komiksów się czyta

a "drużyny A" ogląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego z komiksów to juz nie te lata a jesli ty masz inne zdanie to nie moja sprawa widocznie masz nie za bardzo łacznik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.